Vraag

email adres


Wanneer iemand mij een email stuurt krijgt hij volgend bericht

The following message to <meeyanakawamasons@yahoo.com> was undeliverable.The reason for the problem:5.3.0 - Other mail system problem 554-'30 Sorry, your message to meeyanakawamasons@yahoo.com cannot be delivered. This mailbox is disabled (554.30).'

 

Reporting-MTA: dns; mailsec213.isp.belgacom.beFinal-Recipient: rfc822;meeyanakawamasons@yahoo.comAction: failedStatus: 5.0.0 (permanent failure)Remote-MTA: dns; [67.195.228.94]Diagnostic-Code: smtp; 5.3.0 - Other mail system problem 554-'30 Sorry, your message to meeyanakawamasons@yahoo.com cannot be delivered. This mailbox is disabled (554.30).' (delivery attempts: 0)

 

ook wanneer ik een email naar mezelf stuur

Dit email adres is mij niet gekend


23 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u voor maandag geen antwoord/reactie meer zult krijgen van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

Mogelijks is uw mailbox (door Proximus) geblokkeerd (eventueel om redenen van spam,/hacking door derden)

Intussen bv. een antivirus toepassing ter controle laten lopen op uw toestel(len)

nog steeds geen oplossing

probleem nog steeds bezig

hoe krijg ik contact met proximus

Reputatie 7
Badge +4

@HeidiE

Kunt u naar bovenstaande laten behandelen door bevoegde technici a.u.b.?

Ik vermoed dat de/een mailbox van de auteur eventueel geblokkeerd is omwille van spam (hacked?)

 

@marcvc

hebt u reeds een analyse/controle met antivirus op uw toestel(len) doorgevoerd?

 

Reputatie 7
Badge +3

@M_016 ik doe de administratieve kant hier, @HadewychT kan allicht helpen? 

Reputatie 6
Badge +2

In afwachting van een antwoord van iemand van Proximus zou ik toch al eens iets doen tegen virussen en spam. 

@marcvc vraag om uw IP-adres van de zwarte lijst te halen. Als u uw IP-adres niet kent, surf naar WhatIsMyIP (in het Engels) om het te achterhalen. Het is van belang dat u alle controles hebt uitgevoerd omdat er anders een risico is dat uw IP-adres anders automatisch terug in Prox blacklist wordt opgenomen.

Reputatie 7
Badge +3

@marcvc 

kan je inmiddels al mails ontvangen?

 

Groeten

Geert

Kan wel mail ontvangen.

Wie naar mij stuurt krijgt echter bovenstaand bericht terug.

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou toch op myproximus kijken of er geen automatisch antwoord is ingesteld op jouw mailbox. Die dat bericht verstuurt.

 

Indien ja: zeker je passwoord veranderen van je mailbox.

 

Misschien voor alle zekerheid sowieso passwoord wijzigen .…

 

 

Daarnaast ook op je computer kijken of je antivirus wel goed werkt....

Reputatie 5
Badge +2

@marcvc Ik heb even nagekeken en met je mail zou alles in orde moeten zijn. Heb je de problemen nog steeds?

Niets veranderd, nog steeds zelfde probleem

Reputatie 5
Badge +2

@marcvc Werk je via de webmail zelf of via een mailclient?

via thunderbird, zelfde probleem via webmail

Reputatie 5
Badge +2

@marcvc  heb je reeds in de instellingen van je thunderbird gekeken of er nergens dit emailadres staat? 

iemand die naar mij stuurt krijgt nog steeds volgend bericht terug

The following message to <meeyanakawamasons@yahoo.com> was undeliverable.The reason for the problem:5.3.0 - Other mail system problem 554-'30 Sorry, your message to meeyanakawamasons@yahoo.com cannot be delivered. This mailbox is disabled (554.30).'

 

Reporting-MTA: dns; mailsec205.isp.belgacom.beFinal-Recipient: rfc822;meeyanakawamasons@yahoo.comAction: failedStatus: 5.0.0 (permanent failure)Remote-MTA: dns; [67.195.228.106]Diagnostic-Code: smtp; 5.3.0 - Other mail system problem 554-'30 Sorry, your message to meeyanakawamasons@yahoo.com cannot be delivered. This mailbox is disabled (554.30).' (delivery attempts: 0)

er is geen doorstuuradres ingevuld, ik ken dat emailadres (meeyakawamasons@yahoo niet)

dit gebeurd bij alle servers (webmail, thunderbird) en op verschillende pc’s (wel via zelfde modem Bbox3)

waarom wordt mijn mail doorgestuurd naar dit onbekende adres, hoe geraak ik er vanaf

Reputatie 7
Badge +3

@marcvc 

ik heb je daarnet een testmail verstuurd met een ma...@skynet.be mail adres en ik krijg idd dezelfde foutmelding.

ik heb hiervoor IT ticket: IM11993840 opgemaakt.

Hopelijk krijgen we zo snel mogelijk feedback.

 

Groeten

Geert

probleem is 11 dagen na uw tussenkomst nog niet opgelost

probleem nog steeds niet opgelost

wat kan ik verder doen?

ondanks aanmaken van IM11993840 is het probleem nog steeds niet veranderd

Reputatie 7
Badge +4

Vermits dit probleem na 4 maand nog niet verholpen is, het zich ook via Proximus webmail stelt, u er zeker van bent geen forward adres te hebben ingesteld en uw systemen virusvrij/niet gehacked zijn, vrees ik dat u finaal beroep zult meten doen op de ombudsdienst telecom (klacht) voor een mogelijke oplossing

Ombudsman voor Telecommunicatie | Ombudsman

Een dergelijk proces (u→ ombudsman → Proximus -> ombudsman → u → enz.) neemt algauw 3 à 4 weken in beslag

Desgevallend eventueel ook overwegen (definitief) naar andere e-mail adressen over te schakelen

 

Reputatie 7
Badge +4

@marcvc Mijn excuses dat er niet meer gereageerd is op deze post. Uw mailbox is wel onderzocht door mijn collega’s maar tot nu toe hebben ze nog geen oorzaak gevonden. Klopt het dat er wel bepaalde mails doorkomen ? Kan je me eventueel enkele voorbeelden doorgeven van mailadressen die deze foutmelding krijgen met tijdstippen erbij ? Dit mag je via PB doorsturen. 

Reageer