Skip to main content
Vraag

Email account skynet.be gehackt

• May 18, 2026
  • 5 reacties
  • 39 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Door een email te aan te tikken en te vervolledigen heb ik mogelijks de stommiteit begaan om mijn account aan te passen. Na dit gedaan te hebben is mij het onmiddellijk opgekomen dat de email een phishing mail was.

Wat moet ik doen om dit account/adres (dxxx.dxxx@skynet.be) onmiddellijk te laten blokkeren?

Is het mogelijk dit account nog te gebruiken mits nieuw paswoord?

Met vriendelijke groeten,

Dobcla

edit moderator : pers mailadres verwijderd

5 reacties

Martin
  • May 18, 2026

@Dobcla at Belgacom 

Als je nog kunt probeer al eerst door het wachtwoord te veranderen → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-je-mailbox/wachtwoord-van-je-mailbox.html

Als het niet meer lukt, bel best 0800 22 800 want nu gaat hier niemand meer van PX reageren.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • May 19, 2026

@Dobcla at Belgacom 

Heb je het wachtwoord al kunnen wijzigen mat de link die ​@Martin bovenaan vermeld heeft?

Geert

Forum|alt.badge.img

Ik heb het wachtwoord nog kunnen wijzigen via de door u aangeboden link. Alles werkt weer zoals normaal.

Maar er zat een addertje onder het gras. Door die fameuze email te openen zijn er niet minder dan 5 trojans in mijn pc systeem gekomen !!! Gelukkig werden die door mijn beveiliging onmiddellijk opgemerkt. Het was wel eventjes werk om die asap eruit te krijgen. En het is gelukt.

Dus alles werkt weer zoals het hoort.

De email in kwestie was professioneel opgemaakt en afkomstig van

Dus waakzaamheid is geboden. De email werd ook doorgestuurd aan 'verdacht@safeonweb.be'

Martin
  • May 19, 2026

Dan kunnen ze bij proximus mogelijks nog achterhalen wie dat fb085592 is, tenzij dat het een gespooft mailadres is of dat het iemand is die de mailbox gehackt heeft van die fb085592 persoon!

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • May 20, 2026

@Martin ​@Dobcla at Belgacom Het nodige werd door ons al gedaan ivm die mailbox van waaruit de mail verstuurd werd.