Skip to main content
Vraag

Elke dag om 21:21 valt mijn WiFi uit [V3 BOX], sinds vandaag vast aan 3MBPS

• July 21, 2025
  • 7 reacties
  • 76 Bekeken

Hallo iedereen,

Sinds 2 weken valt mijn WiFi elke dag om 21u21 uit, en komt die terug online na 3 à 10 minuten (zonder dat ik iets moet doen). Heb al 3 keer een reset gedaan van de box, maar probleem blijft aanwezig.

Nu sinds vandaag zit ik aan een downloadsnelheid van 3MBPS volgens speedtest, ipv de normale 30 à 35MBPS.

Ik denk dus dat er een probleem is met mijn box, en dat deze misschien vervangen moet worden?

Alvast bedankt voor Uw hulp

Met vriendelijke groeten,

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • July 21, 2025

@maxonline OP het moment dat het wegvalt

• licht het VDSL lampje op je internet box dan continue op of knippert het.
  • valt je bekabelt ethernet verbinding ook weg op het zelfde moment.
  • Als je snelheid zo laag zakt en dit via wifi gemeten is wat is de snlheid dan gemeten rechtstreeks met een PC/laptop aangesloten met utp kabel op de internet box
  • Indien u een BBox3 van het merk Sagemcom hebt, kunt u met het Sagemtool op uw Bbox inloggen als User en User paswoord (vind je terug op een sticker van je bbox), om de situatie meer in detail te bekijken  →  Sagem Tool Download | Proximus Cloud

Mutlie
  • July 22, 2025

Als het uur van uitval van WIFI een constante is, is er niks in je woning (of bij de buren) dat via wifi verbinding maakt en geprogrammeerd is om in of uit te schakelen of een verbinding te maken met de buitenwereld (en zo WIFI volledig opeist)
Tegenwoordig is het IOT (Internet Of Things) alomtegenwoordig en moet je de oorzaak dikwijls daar zoeken. Wat allemaal aan internet is verbonden, deurbelcamera’s, loopbanden, ….
Het kan bijvoorbeeld een dagelijks terugkerend update verzoek zijn van je televisie of van iets anders.  Heb je sinds 2 weken een nieuw toestel in gebruik?

Wat de internetsnelheid betreft, zie het antwoord van ​@Martin 

Martin
  • July 22, 2025

Ik dacht inderdaad ook aan één of ander storingsbron omdat het altijd om 21u21 is maar de vraag is of het alleen dan is en TS dit bv gans de dag wel kan opvolgen, er is hier een tijd geleden ook zon verhaal verschenen maar uiteindelijk is de oorzaak nooit gevonden geweest.

Maar ik wacht af tot TS op mijn vragen geantwoord heeft om mss meer conclusies te kunnen trekken.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 22, 2025

@maxonline 

We hebben je aansluiting uitgemeten en stellen vast dat de kwaliteit niet goed is. 

In dien het herstarten of resetten van je modem niet zorgt voor een verbetering zal er een technicus moeten langskomen.

Hou ons zeker op de hoogte.

Geert

• Auteur
  • Apprentice
  • August 2, 2025

@maxonline OP het moment dat het wegvalt

• licht het VDSL lampje op je internet box dan continue op of knippert het.
  • valt je bekabelt ethernet verbinding ook weg op het zelfde moment.
  • Als je snelheid zo laag zakt en dit via wifi gemeten is wat is de snlheid dan gemeten rechtstreeks met een PC/laptop aangesloten met utp kabel op de internet box
  • Indien u een BBox3 van het merk Sagemcom hebt, kunt u met het Sagemtool op uw Bbox inloggen als User en User paswoord (vind je terug op een sticker van je bbox), om de situatie meer in detail te bekijken  →  Sagem Tool Download | Proximus Cloud

Beste,

Sorry voor het late antwoord, ik was weg voor een paar dagen.

Het gebeurd nog altjd om 21u21, de tv valt enkele seconden stil en werkt dan opnieuw (Error code P134 staat dan op het scherm). Internet is ook maar een minuut ofzo niet beschikbaar. Al in al lijkt het nu minder lang te duren dan vroeger.

Heb net opnieuw een speedtest gedaan en zit nu aan 10MBPS, gisteren was het 5. Wifi of bekabeld geven exact dezelfde resultaten. Nog verre van de normale 35 à 45.

Als het probleem voorkomt (om 21u21, blijven op BBOX enkel de blauwe lampjes van “power” en “lan” aan. DSL lichtje flikkert heel snel, en de wifi  knippert wat trager.

Het lichtje van “internet" gaat voor de hele minuut uit.

Ik heb niks veranderd aan de bbox of aansluitingen, dit probleem is echt vanzelf gekomen. Heb al onze wifi appraten uitgezet en probleem kwam nog altijd voor. 

Met vriendelijke groeten,

• Auteur
  • Apprentice
  • August 2, 2025

@maxonline 

We hebben je aansluiting uitgemeten en stellen vast dat de kwaliteit niet goed is. 

In dien het herstarten of resetten van je modem niet zorgt voor een verbetering zal er een technicus moeten langskomen.

Hou ons zeker op de hoogte.

Geert

Ik heb al 3 resets geprobeerd, het leek wel het phenomeen korter te maken (maar een minuut ni ipv van 3+, en internet is wat minder traag), maar dit is natuurlijk niet normaal.

Martin
  • August 2, 2025

@maxonline We zullen moeten wachten op een verder beslissing van een PX moderator maandag.

Als het DSL lichtje heel snel flikkert, wil dit zeggen dat je DSL verbinding even wegevallen is en de bbox terug aan het proberen is te synchroniseren om de DSL verbinding terug op gang te brengen.

je Rj11↔ Rj11 kabeltje dat op je bbox (DSL) toekomt zit toch niet met slechte contacten aan één van de beide kanten! Al ziet het er naar uit dat het mss geen slecht contacten zijn omdat het blijkbaar meer op een vast uur voorvalt en het mss meer met storing te maken zou kunnen hebben van eventueel ander toestel dat opstart op dit uur???