Skip to main content
Vraag

Eigen router aangesloten

• April 6, 2026
  • 3 reacties
  • 19 Bekeken

Hey hey , 

ik probeer namelijk een eigen router aan te sluiten met fiber en de proximus modem. namelijk sluit ik de router aan op bridged lan mode van de proximus modem. wat dus effectief werkt want hij krijgt of wel een ip adres startend met 84.X.X.X of 193.X.X.X. alle toestellen krijgen dan een ip adres met 192.168.50.X , maar ze kunnen niet verbinden met internet. het rare van al is wel dat de laptop die draadloos is wel verbind met het internet draadloos, maar zo wel bekabelde toestellen als draadloze toestellen werken niet.

zou iemand kunnen weten wat ik eventueel verkeerd gedaan heb?

alvast bedankt 

Kryptor 

3 reacties

Martin
  • April 6, 2026

Eventueel kan je mss direct proberen van je eigen router rechtstreeks aan te sluiten op de ONT (fibermodem) als je router tagging ondersteunt (ipv nee ondersteunt geen tagging wat je nu gekozen hebt), zie:

Je eigen apparatuur gebruiken | Proximus

• Auteur
  • Practitioner
  • April 6, 2026

Eventueel kan je mss direct proberen van je eigen router rechtstreeks aan te sluiten op de ONT (fibermodem) als je router tagging ondersteunt (ipv nee ondersteunt geen tagging wat je nu gekozen hebt), zie:

Je eigen apparatuur gebruiken | Proximus

Werkt de digitale tv dan ook nog? Want een technieker zei inderdaad dat dit kon maar je digitale tv dan niet werkt.

Thnx voor de reply

Martin
  • April 6, 2026

Je router moet naast VLAN  ook  multicast IGMP snooping ondersteunen.

Er zijn er in ieder geval al meerderen die beweren dat hun v7 decoder goed werkt met een eigen router achter de ONT.

Op userbase.be kan je ook wel onderwerpen vinden hierover, zelf heb ik wel nog niet geprobeerd.