Skip to main content

Naar aanleiding van de mail over “slimme wifi van proximus” heb ik mijn connecties van mijn netwerk eens nagegaan.

Alle toestellen moesten eerst met het 2.4Ghz netwerk verbonden zijn.

Op mijn 5Ghz netwerk staat echter 1 “DEVICE” dat ik niet kan thuisbrengen!

mac: 00:08:55:41:00:8a IP: 10.1.1.2

Heeft iemand een idee wat dit is, of hoe ik het eventueel zelf kan achterhalen?

Wanneer er enkel device staat, zal je jammer genoeg  op ieder apparaat dat je hebt het MAC adres moeten opzoeken van de netwerkkaart(en). Voor Android apparaten: https://nl.ccm.net/faq/5452-het-ip-adres-van-je-android-telefoon , MACOS: https://support.apple.com/nl-be/guide/mac-help/mchlp1177/mac , IOS: https://pctipvandedag.nl/mac-adres-vinden-iphone-ipad Op een Windows computer: https://pctipvandedag.nl/mac-adres-achterhalen-van-pc Maak je gebruik van een Wi-Fi booster/extender/repeater, … Je zou ook een programma kunnen gebruiken zoals Angry IP scanner om de naam te achterhalen van het apparaat: https://angryip.org/


Ik ben thuis een alle toestellen nagegaan, niets gevonden.

Dan maar gegoogeld en bij dit forum-item uitgekomen : 

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox3-10-x-adres-48799

Ik ben dus niet alleen! daar is het besluit : na reset modem zou het weg zijn!

Als iedereen thuis uitgekeken is ga ik dat eens proberen ;-)

...

BTW als ik niet alleen ben, gaat het volgens mij om een gekend probleem, en dan mogen de mensen van proximus gerust laten weten dat het om een bug gaat, zodat ik niet mijn heel huis moet overhoop halen. 


Bedankt voor de update en ook te melden wat je gevonden hebt. Het is inderdaad een bug zie hier het antwoord op het Franstalige forum van Proximus: https://fr.forum.proximus.be/internet-10/bbox-3-nasa-mac-adresse-dans-ma-bbox-53689 Blijkbaar zou het voorvallen op de B-Box v3+ van Sagemcom. Ik heb het nog niet voorgehad op mijn B-Box v3 Sagemcom. Daarin geef ik je volkomen gelijk dat het gemeld zou mogen worden. Maar dat gebeurd tot nu toe nog niet. In een firmware upgrade zou het opgelost kunnen worden. Daar zal ook wel een beetje tijd voor nodig zijn, aangezien de fabrikant Sagemcom dit moet oplossen en nadien Proximus automatisch moet pushen naar de klanten.


Blijkbaar zou het voorvallen op de B-Box v3+ van Sagemcom.

Ik heb dit ook in die jaren dat ik de bbox3V+ heb nog niet voorgehad!


Er zullen wel een aantal verschillende hardware revisies bestaan. Dat is ook een mogelijkheid.


Ja dat zou Proximus ons toch moeten weten te vertellen dan zijn we zeker.


Heb modem even spanningsloos gemaakt en probleem is inderdaad opgelost ! :sunglasses:


Hopelijk blijft de bug nu weg na het even spanningsloos te zetten van de modem/router. Bedankt om te bevestigen dat het gewerkt heeft.


@erik , :ok_hand_tone4:
dat was inderdaad ook de oplossing zoals het ook gelukt is in de post waarvan je de link zelf gepost hebt hierboven op het forum hier.


Reageer