Skip to main content
Vraag

E-mails naar skynet mailboxen worden geweigerd

• September 2, 2026
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Een klant van mij verstuurt e-mails vanuit @origo.ws mailboxen (bv. projecten@origo.ws). De mailboxen worden gehost bij Combell.
Sinds kort worden alle mails gericht aan skynet-adressen geblokkeerd. Bij alle andere providers komen mails wel correct aan.

```
Reporting-MTA: dns; com-mpt-out002.mailprotect.beAction: delayed
Final-Recipient: rfc822;*************@skynet.be
Status: 4.0.0
Remote-MTA: dns; mx.gtm-tc2.proximus.be
Diagnostic-Code: smtp; 451 #4.1.8 Domain of sender address <projecten@origo.ws> does not resolve"
```

- De domeinnaam resolved correct (https://dnschecker.org/#A/origo.ws). Er zijn geen problemen met zowel de A, AAAA als MX records.

- SPF record is correct ingesteld

- Domein staat niet op een blacklist

- Ik heb Combell gecontacteerd, en zij bevestigen dat er geen problemen zijn met de domeinnaam.

Volledige health check: https://dnschecker.org/domain-health-checker.php?query=origo.ws

Wordt de .ws TLD geblokkeerd door skynet?
Hoe kunnen we er voor zorgen dat mijn klant toch e-mails kan versturen?

4 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 3, 2026

??? Uw vermelde DNS check … Denkt u dat dit niet genoeg redenen zijn om de zender niet te accepteren? Zeker nu e-mail protocol security checks overal strenger zijn? De fout ligt bij het “origo” domein 
De DMARC header is FUP net zogoed als het DNS record. 

4 Problems
  Category Host Result
  DMARC origo.ws DNS DMARC RUA / RUF domains Not valid.
  DMARC origo.ws DMARC Quarantine/Reject policy Not enabled.
  DNS origo.ws SOA Expire Value is out of recommended range.
  DNS origo.ws SOA Serial Number Format is Invalid.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 3, 2026

Hi,

Bedankt voor je antwoord. Volgens mij zijn dit niet genoeg redenen om de zender niet te accepteren. Hieronder mijn staving.

Het dmarc-record heb ik aangemaakt nadat we problemen vaststelden bij het afleveren van e-mail aan skynet adressen. Monitoring doen we via Postmark. Dit is een gereputeerde, externe dienst die ons helpt met monitoring.

DNS DMARC RUA / RUF domains Not valid.
> Dit is dus een externe domeinnaam (postmarkapp.com), net zoals skynet.be dmarcadvisor.com gebruikt als rua. Op dnschecker.org, wordt dit dus ook als probleem gerapporteerd voor skynet.be, zie referentie onderaan.

DMARC Quarantine/Reject policy Not enabled.
> We hebben het dmarc-record nog maar pas toegevoegd, en zijn nog aan het evalueren of we all kunnen rejecten of quarantainen. Dit is de gangbare werkwijze

De issues met SOA expire value en soa serial number zijn buiten mijn controle. Dit is iets dat Cloudflare instelt. Aan het laatste probleem is skynet.be zelf trouwens ook schuldig, zie referentie onderaan.

Bedankt voor de hulp!

Ter referentie:

6 Problems
  Category Host Result
  DMARC skynet.be DNS DMARC RUA / RUF domains Not valid.
  SMTP mx.gtm-tc2.proximus.be. Unable to determine Open / Closed relay status.
  SMTP mx.gtm-tc2.proximus.be. No TLS support.
  SMTP mx.gtm-tc2.proximus.be. Reverse DNS does not match SMTP Banner.
  DNS skynet.be Name Servers are on the Same Subnet.
  DNS skynet.be SOA Expire Value is out of recommended range.

Martin
  • September 3, 2026

Voor wat het waard is: Er zijn er wel nog die met dezelfde problemen af te rekenen hebben, bv;:

“We ondervinden een systematisch probleem met de aflevering van e-mails die vanaf ons domein magello.ai naar Proximus/Skynet-ontvangers worden verzonden” ……….

Martin
  • September 6, 2026

@tompoezie Heeft het Proximus  NOC of Mail en DNS team al iets kunnen beteken voor U ?