Beantwoord

E-mail verzenden met Skynet account via Windows 10 Mail lukt niet

  • 16 April 2017
  • 16 reacties
  • 30542 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Gisteren bij de buren een HP Envy (uit reparatie door HP) helpen opnieuw te installeren.
Alles is prima gelukt, behalve e-mails verzenden met het skynet account via Win 10 mail.
Fout: wordt niet verzonden en in concepten geplaatst.
Reeds account verwijderd en opnieuw ingesteld zonder resultaat.
Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Francklin 17 April 2017, 09:48

Bekijk origineel

16 reacties

Badge +4
Ergens moet er iets foutief ingesteld staan betreft wachtwoord of skynet server voor verzenden/ontvangen....
Reputatie 4
Badge +2
Dat vermoed ik ook. Wachtwoord is correct, ik ontvang alle e-mails.
VoĂłr de herstelling had ik de e-mail op identieke manier ingesteld en dit werkte perfect.
Hoe moet de server ingesteld staan voor de uitgaande mail van een een skynet account?
SMTP.skynet.be poort 587 of idem met proximus lukt niet!
Helpen zal dit niet veel, maar ik heb hetzelfde probleem (ook met Windows 10 mail). Alle instellingen al veelvuldig gecontroleerd en alles is correct. Hierover ook al gechat met Proximus, maar zonder oplossing.
Als uitgaande server gebruik ik relay.proximus.be (smtp geeft bij mij een foutmelding).
Blijkbaar worden de mails nu wel verzonden maar met een aanzienlijke vertraging, ik krigj eerst een foutmelding om dan een tijd later de mail toch te zien toekomen bij de bestemmeling. Ik begin zo stilaan te vermoeden dat het probleem zich bij Proximus situeert. Het is niet de eerste keer dat ik problemen heb die zich na enige tijd oplossen zonder dat ik ook maar iets aan mijn PC gewijzigd heb.
Reputatie 4
Badge +2
Beste Transistor,
Bedankt voor je reactie. Enerzijds ben ik blij te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Krijg/kreeg jij ook "Fout: kan bericht niet verzenden worden en wordt in concepten geplaatst"?(letterlijk weet ik het niet meer)
Mijn verzonden bericht wordt niet in "Postvak uit" of "Verzonden items" geplaatst maar onmiddellijk in "Concepten".
Morgen ga ik nog eens naar de buren om alles opnieuw te checken.
Via de Proximus chat had men mij aangeraden : smpt.proximus.be maar ook dit gaf hetzelfde resultaat.
Welke poort gebruik jij met "relay.proximus.be"?
settings als volg :
Incomming:
imap.proximus.be:993:1
outgoing:
smtp.proximus.be:587:0
aanvinken > RequireSSL for outgoing email
Beste Argenteus,
Deze ochtend al drie maal een mail verstuurd zonder problemen, zelfs met een redelijk groot bijvoegsel.
Zonder iets te veranderen aan mijn settings van gisteren, dus ik vermoed dat het ook deze keer weer een probleem bij Proximus was. Ongelukkig genoeg samenvallend met het overstappen naar Windows 10.
De settings die ik gebruik:
Ik heb de account aangemaakt in Windows mail: account toevoegen en dan geavanceerde configuratie
als gebruikersnaam heb ik mijn email adres ingevuld
server voor inkomende mail: imap.proximus.be
accounttype: IMAP4
server voor uitgaande mail: relay.proximus.be
Alle opties van SSL e.d. aangevinkt
Reputatie 4
Badge +2
Bedankt Francklin en Transistor,
Ik probeer het volgens jullie info en laat weten of het lukt!
Waarschijnlijk morgen.
Prettige Paasmaandag
ik was in mijn vorige uitleg vergeten er bij te zetten dat het niet lukt als je deze instellingen gebruikt
settings als volg :
Incomming:
imap.proximus.be:993:1
outgoing:
smtp.proximus.be:587:0
aanvinken > RequireSSL for outgoing email

en het wel degelijk als volgt moet:


voor Incomming:
mag je ook imap.proximus.be:993:1 gebruiken, speelt blijkbaar geen rol al zou ik deze laatste verkiezen boven skynet.
Reputatie 4
Badge +2
Van harte bedankt! Inkomende e-mail staat momenteel op imap.skynet en werkt perfect. Dat zal ik zo laten.
Reputatie 4
Badge +2
Hartelijk dank aan iedereen die mij hielp het probleem op te lossen.
Uiteindelijk werkt het verzenden van e-mails via het skynet account op de laptop(Win10 mail).
Een beetje laat, maar ik wil jullie wel meedelen wat de oplossing werd.
Enkel met outgoing e-mail server : "relay.skynet.be : 587:0" worden de e-mails verzonden.
Bij alle andere instellingen worden ze niet verzonden, maar in concepten geplaatst.
Proximus' regels zijn moeilijk te doorgronden!
Nog een prettige dag
Hier hetzelfde probleem gehad met Windows 10. Mijn SSL for outgoing mail stond niet aangevinkt.
Dus opgezet en alles terug in orde 😀
Klein bedankje, door hier te lezen ben ik ook uit de problemen 🙂, met de RELAY en laatste vinkje aangevinkt te hebben ist gelukt.
Zelfde probleem gehad.


Relay gebruiken i.v.m. mails verzenden zoals hierboven besproken !
=> relay.proximus.be:587:0
Niet smtp
>
https://sites.google.com/site/inttvtf/home#proximus-windows-10-mail-instellingen
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/section1

Reageer