Vraag

E-mail verzenden gaat niet meer vanuit outlook (windows 10)

  • 7 October 2023
  • 29 reacties
  • 2807 Bekeken

Vorige zondag werkte alles nog, gisteren start ik mijn thuis-PC weer op en kan ik geen mails meer versturen (wel ontvangen). Webmail werkt, het heeft dus te maken met de instellingen op mijn PC, maar ik heb niets gewijzigd. Dit is de foutmelding die ik krijg:

"verzenden... rapporteerfout (0x800CCC78): Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was: 530 Authentication required."

Kan iemand me helpen en zeggen wat ik moet checken in de accounteigenschappen en wat er moet staan?

Bednakt,

Ludo.


29 reacties

Bij mn ouders lukt het ook al 3 weken niet meer om emails te versturen via outlook. Ontvangen wel. Kan iemand doorgeven wat ze nu kunnen doen?

Heb je deze raad al opgevolgd: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_auth/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-je-mailbox/bescherm-je-mailbox-om-e-mails-te-versturen.html

Ik snap niet dat men hier discuteert over “ik kan geen email versturen” en dan oeverloos zit te emmeren over een pop server? daar waar het hoedanook smtp moet zijn (op poort 587) ongeacht hoe die gedefinieerd wordt … ?

Ja gewoon office outlook 2021 kopen of de gratis THUNDERBIRD , tot en met Office outlook 2016 werkt uitgaande mail niet meer.

Sorry maar dat is kletskoek … ik heb gewoon de oude “mail” onder Windows 10 geupdated naar de laatste versie van outlook (wordt automatisch aangeboden) en dat werkt zonder enig probleem. Men moet wel een Microsoft account hebben maar dat gaat met de ogen dicht. 

En BTW dat is niet de fout van Proximus, ze moesten hun zender authenticatie al veel langer toegepast hebben. Mail protocols zijn er nu eenmaal om toegepast te worden of de gebruiker dat nu leuk vindt of niet! Begrijp niet dat gebruikers nog Live Mail van Windows 95 gebruiken wat in 2012 al afgestoten werd door Microsoft. 

Ik snap niet dat men hier discuteert over “ik kan geen email versturen” en dan oeverloos zit te emmeren over een pop server? daar waar het hoedanook smtp moet zijn (op poort 587) ongeacht hoe die gedefinieerd wordt … ?

Ja gewoon office outlook 2021 kopen of de gratis THUNDERBIRD , tot en met Office outlook 2016 werkt uitgaande mail niet meer.

Sorry maar dat is kletskoek … ik heb gewoon de oude “mail” onder Windows 10 geupdated naar de laatste versie van outlook (wordt automatisch aangeboden) en dat werkt zonder enig probleem. Men moet wel een Microsoft account hebben maar dat gaat met de ogen dicht. 

En BTW dat is niet de fout van Proximus, ze moesten hun zender authenticatie al veel langer toegepast hebben. Mail protocols zijn er nu eenmaal om toegepast te worden of de gebruiker dat nu leuk vindt of niet! Begrijp niet dat gebruikers nog Live Mail van Windows 95 gebruiken wat in 2012 al afgestoten werd door Microsoft. 

Beste Regulus;

Je gaat het nu echt niet geloven , het is nog eens de fout van Proximus , vandaag werkt alles als vroeger , met alle versies van outlook , 2003 2007 2010 en 2016 die vorige dagen foumelding gaven bij uitgaande mail , dat is nu de 2e keer dit jaar dat er problemen zijn met proximus servers .

zowel met POP of IMAP .,is alles OK nu.

En ja NIETS laten ze weten , ik heb 42 jaar bij proximus ( belgacom gewerkt ) in die tijd zijn er geen problemen geweest met email servers. 

Je kan nog zoveel emmeren als je wil … mail verzenden gaat via SMTP (Simple Mail Transfert Protocol!),  einde verhaal, niks te poppen of te imappen … en dat het in 42 jaar niets veranderd is komt omdat nooit authenticatie werd toegepast op de standaard mail poorten en al zeker niet op smtp … 

Reputatie 1

Loopt er eigenlijk nog meer mis met de oude skynet.be mailservers? Sinds kort ben ik vaak niet meer bereikbaar met mails door klanten/vrienden. En merk de laatste tijd dat opvallend veel bekende spam terug in mijn inbox belanden (vooral phishing mails van banken, bpost, pakketjesdiensten, valse gerechtsdeurwaarders, incasso, douane, politie mails, ….). Allemaal gekende spam die al jaren bestaat.

Besef dat proximus spamfilters waarschijnlijk duizenden berichten per dag onderscheppen, maar begint nu wel op te vallen dat er bijna dagelijks terug een tiental van dit soort berichten binnenkomen, terwijl het normale volume aan e-mails in mijn inbox van normale respondenten plots drastisch omlaag gaat.

Heb intussen ook al paar keer deze maand verlate mail aflevering gehad. Dat ik bijvoorbeeld inlog via Outlook en dat er dat er dan op bepaalde dagen 0 berichten of mails zijn, maar als ik dan de dag nadien of paar dagen later inlog, de berichten van die dag zonder mail plots wel allemaal binnenkomen?

Vreemde is dat het soms weken ‘normaal’ werkt en dan een maand lang allerlei van deze problemen geeft en dan terug normaal doet. Maar begint stilaan irritant te worden.

Reageer