Skip to main content
Vraag

E-mail naar Proximus mailboxes - foutmelding "550 Too many invalid recipients"

Ikzelf ben Proximus klant (klantnummer 446375418), maar ik ben ook webmaster van de website van een vrijwilligersorganisatie. Via onze website kunnen onze leden en andere geïnteresseerden aankopen doen en zich registreren voor onze activiteiten. De website (WordPress/WooCommerce) zend na elke aankoop of registratie een bevestigingsmail. Deze e-mails vertrekken vanuit een e-mailadres van onze organisatie (dat een alias is voor een Gmail adres). Recent hebben we problemen met e-mails die vanuit onze website verzonden worden naar mensen met een Proximus- of een Skynet-adres. De foutmelding die we terugkrijgen van de Proximus mail server is:

Action: failed
Status: 5.1.1
Remote-MTA: dns; mx.glb.proximus.be. (195.238.20.25, the server for the domain proximus.be.)
Diagnostic-Code: smtp; 550 Too many invalid recipients

We hebben geen gelijkaardige problemen met het zenden van e-mails naar andere domeinen.

Ik veronderstel dat we om een mij onbekende reden op een soort van “zwarte lijst” gezet zijn door de Proximus mail diensten. Hoe kom ik te weten waarom en wat we kunnen doen om terug mail naar mensen met een Proximus mailadres te kunnen zenden?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Karel_07 ik denk dat dit gebeurt omdat je een Gmail alias adres gebruikt en deze niet als de website mailbox wordt gezien en men denkt dat het spam is en deze wordt geblokkeerd dan.

• Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 8 juli 2025

Unlikely as the sender address is certified along the international standards (DKIM, SPF, DMARC). Also, the address is not blacklisted on any of the well-known lists on the internet.

But thanks for the suggestion.

Karel