Ikzelf ben Proximus klant (klantnummer 446375418), maar ik ben ook webmaster van de website van een vrijwilligersorganisatie. Via onze website kunnen onze leden en andere geïnteresseerden aankopen doen en zich registreren voor onze activiteiten. De website (WordPress/WooCommerce) zend na elke aankoop of registratie een bevestigingsmail. Deze e-mails vertrekken vanuit een e-mailadres van onze organisatie (dat een alias is voor een Gmail adres). Recent hebben we problemen met e-mails die vanuit onze website verzonden worden naar mensen met een Proximus- of een Skynet-adres. De foutmelding die we terugkrijgen van de Proximus mail server is:
Action: failed
Status: 5.1.1
Remote-MTA: dns; mx.glb.proximus.be. (195.238.20.25, the server for the domain proximus.be.)
Diagnostic-Code: smtp; 550 Too many invalid recipients
We hebben geen gelijkaardige problemen met het zenden van e-mails naar andere domeinen.
Ik veronderstel dat we om een mij onbekende reden op een soort van “zwarte lijst” gezet zijn door de Proximus mail diensten. Hoe kom ik te weten waarom en wat we kunnen doen om terug mail naar mensen met een Proximus mailadres te kunnen zenden?
Alvast bedankt voor jullie hulp.