Skip to main content

Ik probeer een e-mail naar meerdere (10tal) adressen tegelijk te verzenden. De mail komt wel in mijn vak ‘verzonden’ terecht, maar komt blijkbaar niet aan op de bestemmelingen… Komt ook niet toe als de mail verzonden wordt naar slechts 5 adressen. Is dit normaal???

Is dit het geval zowel als je de webversie  als een mailapplicatie gebruikt.

Is het geval bij de webversie. Via de app nog niet geprobeerd. Ondertussen de mail naar telkens 2 adressen (en 1x naar 3 adressen) verzonden en dat lukt wel...

Dit zou een soort beveiliging tegen massa-spammails kunnen zijn. Ik weet het niet.
Zet je al je correspondenten in “aan” of in “cc”? Misschien dat het helpen kan ze in “cc” te zetten?
(uiterst rechts op de “aan” regel klikken)

Dit zou een soort beveiliging tegen massa-spammails kunnen zijn. Ik weet het niet.
Zet je al je correspondenten in “aan” of in “cc”? Misschien dat het helpen kan ze in “cc” te zetten?
(uiterst rechts op de “aan” regel klikken)

Beter in Bcc.

Alle bestemmelingen werden in BCC gezet (een tiental) en de mail werd ook naar mezelf verzonden. Ik verzend iedere mail ook steeds naar mezelf. Zo heb ik opgemerkt dat die nooit is aangekomen… De ‘verzonden mail’ staat wel gewoon in mijn map ‘verzonden’, maar komt dus blijkbaar niet aan bij de bestemmelingen. Is dus zeer misleidend. Beter zou zijn moest er een foutmelding komen, dan weet je immers dat de mail niet doorgaat...

Ik zie ook niet goed in waarom het rol zou spelen of je die in Aan , CC of BCC kopie zet want naar mijn weten als die op hun mail server binnenkomt wordt er o.a. gecontroleerd op spam enz en ook naar welke mailadressen die in Aan , CC of BCC staan,  moet verstuurt worden.

Ik zou wel kunnen aannemen dat er mss een beperking op het aantal zou bestaan maar hoeveel dan weet ik ook niet. Ik dacht van vroeger ooit eens gelezen te hebben dat het max iets van een 50-tal was maar ben totaal niet meer zeker.
Maar dit zou een PX moderator wel kunnen mededelen hoeveel dit aantal evt is?
Edit: zie uitleg hier om spam te vermijden

1. Hou rekening met het maximaal aantal ontvangers naar waar je gelijktijdig e-mails kunt versturen: maximaal 100 via de Proximus Webmail, 100 vanuit je eigen e-mailprogramma en 10 vanaf een niet Proximus-verbinding.

Ik zie ook niet goed in waarom het rol zou spelen of je die in Aan , CC of BCC kopie zet want naar mijn weten als die op hun mail server binnenkomt wordt er o.a. gecontroleerd op spam enz en ook naar welke mailadressen die in Aan , CC of BCC staan,  moet verstuurt worden.

Ik zou wel kunnen aannemen dat er mss een beperking op het aantal zou bestaan maar hoeveel dan weet ik ook niet. Ik dacht van vroeger ooit eens gelezen te hebben dat het max iets van een 50-tal was maar ben totaal niet meer zeker.
Maar dit zou een PX moderator wel kunnen mededelen hoeveel dit aantal evt is?

Verwarrend.
Ergens een gedachtengang te snel willen neerschrijven? “Hun mail server” is bestemmeling of verzender?
Het laatste lijkt me logisch.

Het is gewoon best waarschijnlijk dat de uitgaande server (proximus dus) het aantal bestemmelingen beperkt juist om spam tegen te gaan. Hoe groot de beperking is? Een medewerker kan dat verduidelijken. Want hoe zit het met verenigingen bijvoorbeeld? Of firma’s?

Het is hier al ja-aren geleden dat toen nog nog Belgacom mijn mail had afgesloten - zonder waarschuwing !! 🙄👿 - omdat mijn mailadres was gehackt en er grote aantallen (10? 100? 1000? meer?) mails werden verstuurd via mijn mailadres. Ik heb dat toen telefonisch via de helpdesk moeten vernemen en een nieuw paswoord gekregen. Ik heb er trouwens zelf helemaal niks van gemerkt, van die “door mij” verzonden mails. Nooit  1 van teruggevonden in de verzonden map.
Om maar te bevestigen dat Proximus ook een oogje in het zeil houdt.

En wat “aan”, “cc”, of “bcc” aangaat: ik ben sinds een tijdje spamvrij (hout vasthouden) maar de spam die hier in grote getale binnenkwam had de bestemmelingen zeer dikwijls gewoon in “aan” of “cc”.

.

Ter info in afwachting van de reactie van een Proximus medewerker (moderator)

Tips om spam te vermijden | Proximus

Verstuur geen e-mails vanaf een e-mailadres dat een combinatie van cijfers en letters bevat. Vaak krijg je standaard een mailbox van Proximus die bestaat uit dergelijke combinaties, maar de bedoeling is dat je een alias aanmaakt.

Nu vastgesteld dat e-mails aan 1 of meerdere afzender(s) met mezelf in BCC steeds toekomen in mijn spam...

FYI: hangt ook van de inhoud en bijvoegsel af dat je eventueel meestuurt enz.. dit gebeurt niet alleen met PX mail accounts maar bv met outlook of hotmail accounts dat je dit soms kunt voor hebben die spamfilters kunnen soms wel eens naast de bal slaan.

mss daarmee dat er eventueel zijn waar je het naar toe stuurt melden dat ze niet ontvangen hebben en niet in de spamfolder gingen kijken!

NB: wat ik bvb voorheb is dat de meldingen van de forumberichten altijd in de spam terechtkomen, zoiets vind ik toch niet zo normaal meer!

Ook de mails van Bpost komen bij mij steeds in de spam terecht. Ik heb die reeds meerdere malen als niet spam aangemerkt, maar ze blijven in de spam terecht komen...

Het gebeurt inderdaad dat mails foutief in de spam-folder terecht komen of net niet worden tegengehouden terwijl het wel spam is. We doen ons uiterste best om dat te voorkomen, maar het is Bijna onvermijdelijk dat er sommige mails doorde mazen van het net glippen. We houden nu al elke maand 15 miljoen frauduleuze berichten tegen. 

Het zou normaalgeizen geen probleem mogen zijn om een mail naar 10 adressen tegelijk te versturen : 

• Max 100 adressen per bericht (Aan / CC / BCC) bij gebruik van een Proximus-verbinding
  • Max 10 adressen per bericht (Aan / CC / BCC) bij gebruik van een non-Proximus-verbinding
  • Maximale berichtgroote is 16Mb
  • Maximaal aantal bestanden: 10

Als je dit probleem nog voorhebt via webmail.proximus.be mag je voorbeelden (onderwerp, tijdstip, ontvangers, verzender) doorgeven via privébericht. Wel best even vooraf checken bij een moderator of je ze mag doorsturen zodat je bij ziekte of verlof van die persoon niet onnodig op een antwoord wacht. 

Toch opnieuw problemen om mails te verzenden (ook naar slechts één bestemmeling). De mail komt normaal in de map 'verzonden' terecht, maar komt niet aan bij de bestemmeling. Ook als ik deze in BCC naar mezelf stuur komt die niet bij mij toe. Omdat de mail gewoon in de map 'verzonden' terecht komt en dus geen foutmelding wordt gegenereerd, is dit zeer misleidend. Ook krijg ik regelmatig de melding 'onverwachte fout' bij het gebruik van de webmail. De cookies werden reeds verwijderd, maar dit gaf geen verbetering...

Er zijn er nog die dit probleem melden met webmail en een tijd later werkt het dan opeens terug wel.

Reageer