Vraag

e-mail instellingen

  • 31 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 102 Bekeken

SAMSUNG Tablet Tab 2 als ik een e-mail wil versturen krijg ik bericht: 

kan niet veilig verbinden met server , en dan mijn mail adres.

mails ontvangen lukt prima. Welke instellingen inkomende en uitgaande mail moet ik nazien of her instellen ?

Ik merk ook dat correspondenten hun adres van “skynet” veranderd is in “proximus” moet dat?,kan dat?

blijft het skynet adres dan nog bereikbaar?


11 reacties

Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:

  • Inkomende mailserver
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
     

    Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.

  • Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Als je een skynet.be mailbox hebt moet je uw xxxxxx@skynet.be mailadres blijven gebruiken want als je de naam zou veranderen naar xxxxxx@proximus.be zou dit niet werken.

Dank, maar als ik die instellingen invoer krijg ik reactie :  kan niet veilig verbinden met server ! ??

Reputatie 7
Badge +4

Deze instellingen zijn alvast de correcte. Je kan de procedure nog even stapgewijs terugvinden op:

 

Klik hier op je tablet in te stellen.

Tablet Galaxy Tab 2 staat niet in de lijst.

Inkomende server is ok. 

Uitgaande server instellingen worden niet aanvaard

 

ik weet niet of dit je iets kan verder helpen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_mail/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/u-kunt-geen-e-mails-verzenden-en-of-ontvangen.html

Dank voor de suggesties, uitgaande server gaat niet.Op een tab 3 lukt alles.

zal aan de beperking van Tab 2 10.1 liggen denk ik ?

soms wordt dit ook opgelost door de bbox te herstarten,  je kunt het altijd eens proberen door de bbox 5 sec stroomloos te zetten.

Reputatie 7
Badge +3

@Andreas ik vermoed dat bovenstaande geenzins te wijten is aan “beperkingen Tab 2(10.1 android 4.1)”

https://www.tabletguide.nl/tablet-tip/e-mail-app-instellen-op-je-android-tablet/

Eventueel:

app/account verwijderen en opnieuw invoeren op/voor betrokken tablet

beroep doen op Samsung community bv.

https://eu.community.samsung.com/t5/Galaxy-S9-S9/Kan-niet-verbinden-met-mailserver/td-p/1072769#

NAWT =

https://www.klantgemak.nl/site/2EB04137511D9AD4C12575A1004649CA

Inderdaad dit zal niet aan de tablet te wijten zijn was ik vergeten er aan toe te voegen ☺.

Reputatie 7
Badge +3

Opm.:

Indien gebruik gemaakt zou worden van outlook voor android is er inderdaad een probleem ….

android 5 of hoger vereist

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.outlook&hl=nl

https://www.androidblog.gs/how-to-update-galaxy-tab-2-10-1-p5100-to-android-5-0-2-lollipop-via-cm12-custom-firmware/

inderdaad zoals we hier op het forum nog vastgesteld hebben dat het niet de tablet maar de gebruikte mail applicatie eventueel de reden kan zijn, net zoals sommigen melden dat zelfs na een herstart van de modem het in orde gekomen is bij hen, enfin meten is weten hebben ze tegen mij altijd gezegd ☺

Reageer