Skip to main content

SAMSUNG Tablet Tab 2 als ik een e-mail wil versturen krijg ik bericht: 

kan niet veilig verbinden met server , en dan mijn mail adres.

mails ontvangen lukt prima. Welke instellingen inkomende en uitgaande mail moet ik nazien of her instellen ?

Ik merk ook dat correspondenten hun adres van “skynet” veranderd is in “proximus” moet dat?,kan dat?

blijft het skynet adres dan nog bereikbaar?

Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:

  • Inkomende mailserver
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
     

    Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.

  • Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Als je een skynet.be mailbox hebt moet je uw xxxxxx@skynet.be mailadres blijven gebruiken want als je de naam zou veranderen naar xxxxxx@proximus.be zou dit niet werken.


Dank, maar als ik die instellingen invoer krijg ik reactie :  kan niet veilig verbinden met server ! ??


Deze instellingen zijn alvast de correcte. Je kan de procedure nog even stapgewijs terugvinden op:

 

Klik hier op je tablet in te stellen.


Tablet Galaxy Tab 2 staat niet in de lijst.

Inkomende server is ok. 

Uitgaande server instellingen worden niet aanvaard

 


ik weet niet of dit je iets kan verder helpen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_mail/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/u-kunt-geen-e-mails-verzenden-en-of-ontvangen.html


Dank voor de suggesties, uitgaande server gaat niet.Op een tab 3 lukt alles.

zal aan de beperking van Tab 2 10.1 liggen denk ik ?


soms wordt dit ook opgelost door de bbox te herstarten,  je kunt het altijd eens proberen door de bbox 5 sec stroomloos te zetten.


@Andreas ik vermoed dat bovenstaande geenzins te wijten is aan “beperkingen Tab 2(10.1 android 4.1)”

https://www.tabletguide.nl/tablet-tip/e-mail-app-instellen-op-je-android-tablet/

Eventueel:

app/account verwijderen en opnieuw invoeren op/voor betrokken tablet

beroep doen op Samsung community bv.

https://eu.community.samsung.com/t5/Galaxy-S9-S9/Kan-niet-verbinden-met-mailserver/td-p/1072769#

NAWT =

https://www.klantgemak.nl/site/2EB04137511D9AD4C12575A1004649CA


Inderdaad dit zal niet aan de tablet te wijten zijn was ik vergeten er aan toe te voegen ☺.


Opm.:

Indien gebruik gemaakt zou worden van outlook voor android is er inderdaad een probleem ….

android 5 of hoger vereist

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.outlook&hl=nl

https://www.androidblog.gs/how-to-update-galaxy-tab-2-10-1-p5100-to-android-5-0-2-lollipop-via-cm12-custom-firmware/


inderdaad zoals we hier op het forum nog vastgesteld hebben dat het niet de tablet maar de gebruikte mail applicatie eventueel de reden kan zijn, net zoals sommigen melden dat zelfs na een herstart van de modem het in orde gekomen is bij hen, enfin meten is weten hebben ze tegen mij altijd gezegd ☺


Sedert een paar dagen kan ik geen mails meer verzenden in outlook,wel ontvangen,outlook 2010,hoe kan ik dat eenvoudig oplossen,als ik een andere account aanmaak verlies ik dan mijn mailadressen en mails niet,een eenvoudige uitleg aub want ik ben geen expert in zulke zaken,ik zit red verveeld aangezien ik dringend foto’s moet doorsturen en ik kan niet,tot in het begin van de maand ging het nog en plots niet meer,graag een duidelijk antwoord aub,groetjes en bedankt op het voorhand.


Er zijn er al verschillenden die dit melden dat ze vanuit outlook geen mails kunnen versturen, is het ook een skynet.be mailadres bij u, kun je ook geen mails voorlopig verzenden via de webversie → http://webmail.proximus.be 


Reageer