Beantwoord

e-mail

  • 6 January 2020
  • 15 reacties
  • 602 Bekeken

Worden de e-mails geadresseerd aan bv (fictieve naam) jan.pieters@skynet.be automatisch doorgestuurd naar jan.pieters@proximus.be als het skynet.be adres niet meer zou bestaan en vervangen is door een proximus.be adres, zodat de correspondenten van “jan pieters”  niet moeten verwittigd worden?

dank bij voorbaat

icon

Beste antwoord door Argenteus 7 January 2020, 10:42

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als deze op dezelfde mailbox staan wel (dan maak je daar gewoon een 2e alias voor aan) , als daar twee verschillende mailboxen op staan dan gaat dit niet automatisch, dan kan je die mailbox wel forwarden.

Dank voor uw duidelijke reactie.

De correspondenten moeten dus niet verwittigd worden en kunnen dus het XXX@skynet.be adres verder blijven gebruiken ook als dat accidenteel zou verwijderd zijn uit de mailbox en vervangen door een  XXX@ proximus.be adres in dezelfde mailbox (er kunnen namelijk geen skynet.be adressen meer aangemaakt worden).

 

 

ik gebruik nog altijd het oude @skynet.be mail adres naast een nieuwe alias @proximux.be en het maakt inderdaad niet uit of het de oude skynet of de nieuwe proximus alias is die men gebruikt het gaat tenslotte om de zelfde mailbox waar beiden in terecht komen.

Reputatie 4
Badge +2

@GeorgesL : je vraag:  ook als dat accidenteel zou verwijderd zijn uit de mailbox en vervangen door een  XXX@ proximus.be
Ik vermoed dat, als een skynet e-mailadres(alias) ook effectief verwijderd is uit de mailbox, het dan ook niet meer herkend wordt voor gebruik.

Als je een skynet adres verwijdert krijg je reeds de melding:Wilt u dit e-mailadres verwijderen? Let op, dit is definitief! Noteer ook dat het niet meer mogelijk is om een e-mailadres ‘@skynet.be’ aan te maken.

Je kan dit zelf testen door een ‘nieuwe’ e-mail naar het ‘accidenteel verwijderd’ adres te sturen.
Ik heb dit net getest en na verwijdering ontvang ik:The following destination addresses were unknown (please check the addresses and re-mail the message):
 

 

 

Dank voor dit zeer duidelijk antwoord. Dat was hetgeen ik echt wilde weten.

Een verwijderde @skynet.be alias is definitief weg en kan niet meer bereikt worden en ook niet meer opnieuw gemaakt worden.

Goed oppassen dus voor je iets onderneemt.

Ik vraag mij ook af als de  mails van de verwijderde @skynet.be alias opgeslagen in de bestaande mailbox nog te lezen zijn via een nieuwe  @proximus.be alias gemaakt in dezelfde mailbox.

Inderdaad dat klopt “verwijder is verwijderd“ en dit gebeurt ook onmiddellijk, is altijd zo geweest, het is wel zo dat bij bv een opzeg bij Proximus dat je de mailadres(sen) (mailbox) nog kan 18 maanden in dienst blijft om ruim de tijd te krijgen van iedereen te verwittigen dat je mailadres zal komen te vervallen…

NB: als je bv je @proximus.be mail adres moest wissen en op je beslissing willen terugkomen dan kun je dit nog zolang er ondertussen niemand anders deze zelfde naam zou in gebruik genomen hebben (uitgezonderd @skynet.be natuurlijk omdat je al een ganse tijd geen @skynet.be mail adres meer kunt aanmaken) 

Reputatie 6
Badge +2

De correspondenten moeten dus niet verwittigd worden en kunnen dus het XXX@skynet.be adres verder blijven gebruiken ook als dat accidenteel zou verwijderd zijn uit de mailbox en vervangen door een  XXX@ proximus.be adres in dezelfde mailbox (er kunnen namelijk geen skynet.be adressen meer aangemaakt worden).

 

Neen. Als je het xxx@skynet.be (accidenteel) zou verwijderd hebben, kan je het niet meer gebruiken! In dat geval moet je de correspondenten wel verwittigen van je nieuw xxx@proximus.be adres, want ze zullen een “non-delivery” reply krijgen als ze het oude adres blijven gebruiken.

Je oude mails op het xxx@skynet adres blijven natuurlijk wel bewaard in jouw mailbox (je hebt namelijk niet de mailbox verwijderd, maar één van de aliassen).

Dank voor dit zeer duidelijk antwoord. Dat was hetgeen ik echt wilde weten.

Een verwijderde @skynet.be alias is definitief weg en kan niet meer bereikt worden en ook niet meer opnieuw gemaakt worden.

Goed oppassen dus voor je iets onderneemt.

Ik vraag mij ook af als de  mails van de verwijderde @skynet.be alias opgeslagen in de bestaande mailbox nog te lezen zijn via een nieuwe  @proximus.be alias gemaakt in dezelfde mailbox.

die kun je nog altijd lezen aliassen zijn gewoon andere namen die verwijzen naar de zelfde mailbox, waar al je mails in terechtkomen. De aliassen zijn dus gewoon verwijzingen naar de zelfde mailbox, en het in niet omdat je een alias (verwijzing naar je mailbox) verwijdert dat de mails daarom in de mailbox verwijderd worden. 
Het enigste wat gebeurt als je de alias verwijdert is dat via deze alias geen mails meer kunnen verstuurd worden aangezien die verwijzing naar geen enkele mailbox meer verwijst.

Nu in het geval dat je bv een @proximus.be alias verwijdert het eventueel nog zou mogelijk zijn achteraf dat als iemand een mail verstuurt met deze verwijzing dat die terecht kan komen in de mailbox van iemand anders die toevallig de zelfde naam als alias zou gekozen hebben, aangezien die naam terug vrijgekomen bij het verwijderen van die alias, en terug als @proximus.be alias kan gekozen worden door andere proximus klanten.

Martin zeer veel dank voor de moeite en de duidelijke antwoorden.

Alles over de werking van email aliassen en boxen is voor mij over duidelijk geworden.

Reputatie 6
Badge +2


Het enigste wat gebeurt als je de alias verwijdert is dat via deze alias geen mails meer kunnen verstuurd worden aangezien die verwijzing naar geen enkele mailbox meer verwijst.

 

Kleine correctie:

Met een verwijderd alias kan je geen mails meer ontvangen.

Versturen kan je altijd (maar dat heeft natuurlijk geen zin) :relaxed: ...

ja dan komen ze mss wel bij iemand anders terecht hé :relaxed:

‘t was inderdaad niet zo correct uitgedrukt van mij maar ik denk dat George daardoor toch niet op het verkeerd spoor werd gezet, enfin hoop ik toch :slight_smile:  

Bedankt voor jullie moeite en extra verduidelijking .

Nu begrijp je waarschijnlijk waarom  ik mijn @skynet.be adres naast mijn @proximus.be behoud 

dan kan ik zowel versturen als ontvangen en dat met beide   :wink::smiley: 

Goed idee Martin, ik zal ook beide behouden.

Bedankt.

Eigenlijk gewoon omdat je uw eigen een hoop miserie bespaart (al je kennisen moeten eerst verwittigd worden), stel dat iemand die zich van geen kwaad bewust is, denkt dat oude mailadres @skynet ga ik vlug vervangen door de recente benaming @proximus.be. Dus die maakt een @proximus.be alias aan en daarna als dit gelukt is wist hij zijn oude @skynet en denkt klaar is kees. 

Je zult nu mss denken wie gaat dat nu doen, wel nog niet zolang geleden begin vorig jaar kwam één van mijn buren aanbellen en vertelde mij, dat hij een probleem had, dat hij al van verschillende had moeten horen , dat hij niet reageerde op hun mails die gestuurd werden naar hem, en hij verstond maar niet hoe dit kwam, dat die mails niet meer toekwamen.
Hij dacht gewoon dat als je een nieuwe alias aanmaakte dat dit oude mailadres nog gekoppeld bleef aan het nieuwe dus dat je zowel kon blijven mails sturen op beide mailadressen. 

Reageer