Vraag

dsl - verlies internet

  • 11 June 2021
  • 9 reacties
  • 151 Bekeken

Beste Proximus,

 

Een klassiek probleem te lezen hier op het forum: het dsl-lampje begint te knipperen gevolgd door een onregelmatige onderbreking van de internetverbinden. Deze onderbrekingen kunnen kort zijn tot meer dan 5 min (vervelend in meetings). Soms gebeurt dit niet voor twee dagen, soms meerdere keren per dag. 
Ik heb reeds verschillende resets uitgeprobeerd, fiches bekeken/teruggestoken, … 

Ik ben ook de enige in het appartementsblok die hier last van heeft. Bovendien is dit mijn tweede modem (bbox 3v+). 

 

Bedankt
 


9 reacties

Maandag pas komen de prox forummedewerkers hier terug langs op het forum (helpdesk 080022800 is wel bereikbaar tijdens weekend) en dan kunnen zij eens je lijn testen op fouten, om daaruit conclusies te kunnen trekken wat er verder moet gebeuren.

Reputatie 6
Badge +3

@Rik3 Ik heb u lijn even uitgetest. De lijnwaardes zien er wel in orde uit, maar ik zie dat uw modem zijn verbinding verliest.

Heeft u de modem zelf al eens reset met het knopje achteraan?

Hoe lang heeft u deze modem al?

De modem is onlangs vernieuwd (tweede in 1 jaar tijd) voordien werd hetzelfde probleem vastgesteld.
De modem is een nieuwe bbox 3v+, en hij zal nu ongeveer 6 maand tot 10 maand oud zijn. 

Hij is al meerdere malen heropgestart en aan- en uitgezet. 

 

Bedankt

Reputatie 7
Badge +4

De standaardinstellingen van het wifi-netwerk herstellen | Proximus

Er bevindt zich een resetknop op de achterkant van de b-box 3 (tussen de blauwe DSL-poort en de zwarte USB-poort). Om deze te kunnen indrukken, heb je een puntig voorwerp nodig, bijvoorbeeld de punt van een balpen. Zet de modem aan en houd deze resetknop gedurende ongeveer 20 seconden ingedrukt.
Resetknop op de achterkant van een b-box 3

@Rik3 Resetten Bbox   als volgt: gewoon het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt houden en pas loslaten als enkel en alleen  nog  de power led vooraan blijft oplichten.
(zo heb je geen chronometer nodig :relaxed: )

Beste,

 

Dat is ook al meerdere malen gebeurd: soms heb ik erna terug internet, soms niet. 
Dit had ik ook al gedaan met de vorige modum. 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

@Rik3 We kunnen dan eens kijken om een technieker te sturen, als het voor u past kan er morgen namiddag een technieker (tussen 12u30-17u00) langskomen?

Beste,

 

Bedankt voor het antwoord; is het mogelijk om de afspraak te verplaatsen naar 17 of 18 juni. Dan doe ik aan telewerken, en kan ik de technieker ontvangen.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

In orde, de afspraak staat gepland op 17 juni tussen 12u30 en 17u00.

Reageer