Vraag

DSL valt weg

  • 16 February 2022
  • 15 reacties
  • 1167 Bekeken

Beste, afgelopen weekend had ik voor het eerst problemen met de Proximus modem. De DSL verbinding viel de hele tijd weg, knipperend lampje op de modem. Ik heb daar omtrent contact gehad met de klantendienst en die konden bevestigen bij de lijn check dat er een probleem gesignaleerd was met de DSL. Ze hadden een callback geregistreerd voor maandagmiddag maar niets meer gehoord.

Sinds zondagmiddag tot vanochtend is de verbinding niet meer weg gevallen, of toch niet als ik thuis was. Helaas deze ochtend opgestaan en terug een knipperend DSL  lampje.

Alle standaard tests zoals heropstarten en reset al gedaan. 

Ik denk dat er een technieker ter plaatse gaat moeten komen.


15 reacties

ALs uw telefoonlijn  of DSL niet goed werkt, zal proximus het nodige moeten doen, desnoods een technieker sturen. IK zou u aanraden terug contact op te nemen met Proximus, want dat “terugbellen “gebeurt doorgaans niet.

In afwachting kunt u het volgende doen:

de telefoonjack even uittrekken en weer aansluiten op het telefoonstopcontact. Eventueel in het stopcontact de draadjes  controleren  of die wel goed aangesloten zijn.

Het kan zijn dat uw lijn in uw woning binnen komt en rechtstreeks aangesloten is op uw eerste stopcontact. In dit geval is het best dat u eventuele andere stopcontacten ook even nacheckt.

Het is ook mogelijk dat uw lijn binnenkomt en via een verdeeldoos in een plaats,( kelder, hall,….) naar het eerste stopcontact vertrekt. In dit geval open de verdeeldoos en kijk of deze zuiver is, want spinnenwebben kunnen storingen veroorzaken.

Is er een probleem in de verdeelkast - die staat doorgaans  in uw gemmente op een openbare plaats- ; dan is het aan Proximus om het euvel te verhelpen want daartoe heeft u geen toegang. In voorkomend geval keijgt  u wel geen meldingen van Prowimus of er al dan reparaties uirgevoerd werden. 

Kan inderdaad ook zijn dat een technieker eens een ander DSL uitgang van de lijnkaart moeten nemen in de  ROP.

ALs uw telefoonlijn  of DSL niet goed werkt, zal proximus het nodige moeten doen, desnoods een technieker sturen. IK zou u aanraden terug contact op te nemen met Proximus, want dat “terugbellen “gebeurt doorgaans niet.

In afwachting kunt u het volgende doen:

de telefoonjack even uittrekken en weer aansluiten op het telefoonstopcontact. Eventueel in het stopcontact de draadjes  controleren  of die wel goed aangesloten zijn.

Het kan zijn dat uw lijn in uw woning binnen komt en rechtstreeks aangesloten is op uw eerste stopcontact. In dit geval is het best dat u eventuele andere stopcontacten ook even nacheckt.

Het is ook mogelijk dat uw lijn binnenkomt en via een verdeeldoos in een plaats,( kelder, hall,….) naar het eerste stopcontact vertrekt. In dit geval open de verdeeldoos en kijk of deze zuiver is, want spinnenwebben kunnen storingen veroorzaken.

Is er een probleem in de verdeelkast - die staat doorgaans  in uw gemmente op een openbare plaats- ; dan is het aan Proximus om het euvel te verhelpen want daartoe heeft u geen toegang. In voorkomend geval keijgt  u wel geen meldingen van Prowimus of er al dan reparaties uirgevoerd werden. 

Bedankt voor de tips! Maar ik heb alles al meerdere keren losgekoppelt en terug verbonden. Ook al eens het "bakje" open gedaan waar de proximus kabel in toekomt maar daar binnenin zit alles goed verbonden.

Ik heb beide RJ45 poorten al geprobeerd, en ook met de splitter. Geen succes.

Mijn gok is een probleem met de modem, misschien de DSL poort daarop die defect is.

Reputatie 7
Badge +5

@Youri.L Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het even voor je na.

@Youri.L Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het even voor je na.

Zou moeten in ingevuld zijn nu. Morgen komt er een technieker langs. Hopelijk komt die ook effectief langs en kan hij het probleem oplossen. 

Vorige week donderdag is hier dus een technieker voor geweest. Die kon het probleem niet oplossen en zei dat de fout in het bakje aan de straat zat. Maar daar kon hij niets aan doen en daar moest iemand anders voor komen. Er moest niemand voor aanwezig zijn thuis.

Donderdag ging iemand langs komen om in dat bakje de fout op te lossen.

Vandaag heb ik een mail gekregen dat ik een afspraak gemist heb, terwijl mij duidelijk gezegd is dat er niemand moest thuis zijn.

Ondertussen zit ik al 2 weken grotendeels zonder internet verbinding!! Ik ben alleenstaande en werk alle dagen van 8 tot 18u30, dus het is heel moeilijk voor mij om hier iemand tijdens de week overdag in mijn huis te krijgen. 

Los dit op Proximus, en snel. Stuur hier op zaterdag iemand heen!

Badge +4

Mogelijk een defecte poort in de ROP.

Normaal moet je daar niet thuis voor zijn , maar mss wilden ze weten of het internet werkte bij jou of nog eens kijken naar het aansluitpunt in huis …?

Of zoals  mijn pa voorhad, het was ook eerst een poort van de DSLAM maar dan was het nog niet in orde en na het vervangen van de NTP2007/TF2007 bij ons thuis, was het opgelost !

Indien de technieker iets gedaan heeft in de straat, heeft het alleszins niet geholpen. Fout zit dus toch in de ntp2007 of de modem vrees ik..

Reputatie 7
Badge +3

@Youri.L 

is er inmiddels al een technicus bij jou langsgeweest?

 

Groeten

Geert

@Youri.L

is er inmiddels al een technicus bij jou langsgeweest?

 

Groeten

Geert

Nog niet, er kan pas volgende week dinsdag iemand komen om in de straat te kijken.

Reputatie 7
Badge +3

@Youri.L 

Ik zie het inderdaad, de storing situeert zich op de ondergrondse bekabeling dit moet door een lasploeg hersteld worden.

Ik zal aan de dispatch vragen of het eventueel vroeger kan.

 

Geert

@Youri.L

Ik zie het inderdaad, de storing situeert zich op de ondergrondse bekabeling dit moet door een lasploeg hersteld worden.

Ik zal aan de dispatch vragen of het eventueel vroeger kan.

 

Geert

Ik heb zonet eens een speedtest gedaan, en ik haal maar rond de 30mbps terwijl ik vroeger bijna altijd boven de 90mbps zat. Kan dit ook door dit probleem komen?

Ter info: dit kan heel zeker want de snelheid hangt van de kwaliteit van je lijn af, daarom dat je soms ook op een veel lagere snelheid komt en in erge  gevallen op een  repairprofiel terecht komt.

Reputatie 7
Badge +4

@Youri.L Ik zie dat je lijn ondertussen hersteld is en terug op 70Mbps staat. De komende dagen/weken zal je lijn automatisch gemonitord worden en eventueel nog verhogen van snelheid tot 100Mbps als de kwaliteit goed genoeg is. 

Reageer