Beantwoord

Downloadvolume van 2 abonnementen combineren mogelijk?

  • 1 October 2021
  • 39 reacties
  • 329 Bekeken

Reputatie 2

Hallo Allemaal,

 

Wij hebben op 2 plaatsen een proximus abonnement. Ene een starter en andere een full met tv etc.

De ene heeft 100GB de andere een 150GB volume.

Is het mogelijk om dit betaalde downloadvolume over te dragen naar mijn ander account of zelfs by default alles in 1 pot te gooien zodat ik op 2 plaatsen kan beschikken over die 250GB waarvoor ik ook betaal?

 

Mvg

icon

Beste antwoord door Martin 3 October 2021, 20:45

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat dit niet het geval is

Internet abonnementen – Dè internetprovider voor België | Proximus

Internet Start = 100 GB/maand

Full = ? een pack Flex of een ouder pack 

Product informatie fiches | Proximus

 

Fyi eventueel

Internet + TV pack promotie voor €35 op je 2de verblijf | Proximus

Reputatie 2

Ik vrees dat dit niet het geval is

Internet abonnementen – Dè internetprovider voor België | Proximus

Internet Start = 100 GB/maand

Full = ? een pack Flex of een ouder pack 

Product informatie fiches | Proximus

 

Internet start en een Flex S (tv en internet maxi)

U schrijft “ik vrees”, maar kan u het mogelijks vragen of dat dit mogelijk is.

Mijn inziens betaal ik voor die diensten en het zou een welgekomen optie zijn om die downloadvolumes te combineren.

 

edit : en ik zie dat je fmi al een ander abonnement voorschotelt wat na de promo ook een 60 euro is 😉 - betaal ik al niet genoeg dan? Op ander adres heb ik helemaal geen tv nodig enkel het nodige internet en met die schamele 100GB kom ik niet rond vanwege thuiswerk op dat adres. Dus een samenvoeging van volumes zou zeer welkom zijn ;)

 

Altijd best het officieel antwoord van iemand van een Proximus forummedewerker afwachten.

PS: Gewone forumleden geven tips en info enz… en proberen zo mogelijks iemand ondertussen verder te helpen

Reputatie 2

Altijd best het officieel antwoord van iemand van een Proximus forummedewerker afwachten.

PS: Gewone forumleden geven tips en info enz… en proberen zo mogelijks iemand ondertussen verder te helpen

Ow ik dacht dat het een proximus collega was aangezien expert etc ;) 

Uiteraard kan ik mijn abonnement uitbreiden maar zoals eerder aangehaald is TV niet nodig. Enkel een hoger DL volume kan ik best gebruiken. Aangezien we op het adres met FLEX S bijna geen internet verbruik hebben zou een combi-verbuik van 250GB wenselijk zijn. 

Vb Scarlet Loco geeft voor een 4.5 euro meer een onbeperkt volume (500GB) terwijl Proximus bij elke 20GB extra 5 euro aanrekent. Toch een redelijk groot verschil niet?

edit : zelfs als je bij Loco (scarlet) 5 euro meer geeft per maand krijg je er 1TB bij...1TB <>20GB voor dezelfde 5 euro -  en te verstaan dat scarlet een dochter is?

Vanwaar komen deze grote verschillen dan?

Reputatie 7
Badge +4

Zoals @Martin schrijft kunt u uiteraard gewoon de reactie van een Proximus medewerker (moderator) afwachten

&

Voor zover mij bekend biedt geen enkele operator (in België) dergelijke mogelijkheid tot deling van volumes op het vaste net, wat niet betekent dat het technisch eventueel niet zou kunnen maar dat het operationeel maken/houden in de backendsystemen voor een operator qua cost/benefit niet interessant genoeg is

&

Scarlet is een low cost dochter van Proximus en is derhalve normalerwijze altijd (significant) goedkoper

&

veelal wordt het mobiele net als 2e/3e breedband internettoegang gebruikt 

 

Altijd best het officieel antwoord van iemand van een Proximus forummedewerker afwachten.

PS: Gewone forumleden geven tips en info enz… en proberen zo mogelijks iemand ondertussen verder te helpen

Ow ik dacht dat het een proximus collega was aangezien expert etc ;) 

Uiteraard kan ik mijn abonnement uitbreiden maar zoals eerder aangehaald is TV niet nodig. Enkel een hoger DL volume kan ik best gebruiken. Aangezien we op het adres met FLEX S bijna geen internet verbruik hebben zou een combi-verbuik van 250GB wenselijk zijn. 

Vb Scarlet Loco geeft voor een 4.5 euro meer een onbeperkt volume (500GB) terwijl Proximus bij elke 20GB extra 5 euro aanrekent. Toch een redelijk groot verschil niet?

edit : zelfs als je bij Loco (scarlet) 5 euro meer geeft per maand krijg je er 1TB bij...1TB <>20GB voor dezelfde 5 euro -  en te verstaan dat scarlet een dochter is?

Vanwaar komen deze grote verschillen dan?

Ik weet niet of er nog een proximus forummedewerker vandaag gaat antwoorden op je vraag maar als het niet vandaag is zal het pas voor maandag zijn aangezien zij hier niet langskomen tijdens weekends en feestdagen.

Reputatie 2

Zoals @Martin schrijft kunt u uiteraard gewoon de reactie van een Proximus medewerker (moderator) afwachten

&

Voor zover mij bekend biedt geen enkele operator (in België) dergelijke mogelijkheid tot deling van volumes op het vaste net, wat niet betekent dat het technisch eventueel niet zou kunnen maar dat het operationeel maken/houden in de backendsystemen voor een operator qua cost/benefit niet interessant genoeg is

&

Scarlet is een low cost dochter van Proximus en is derhalve normalerwijze altijd (significant) goedkoper

&

veelal wordt het mobiele net als 2e/3e breedband internettoegang gebruikt 

 

Voor eenzelfde 5 euro aan extra downloadvolume is 1TB en 20GB echt wel een monster verschil en niet uit te leggen aan de gewone man simpelweg “omdat het een dochter” is. 

 

Reputatie 2

Altijd best het officieel antwoord van iemand van een Proximus forummedewerker afwachten.

PS: Gewone forumleden geven tips en info enz… en proberen zo mogelijks iemand ondertussen verder te helpen

Ow ik dacht dat het een proximus collega was aangezien expert etc ;) 

Uiteraard kan ik mijn abonnement uitbreiden maar zoals eerder aangehaald is TV niet nodig. Enkel een hoger DL volume kan ik best gebruiken. Aangezien we op het adres met FLEX S bijna geen internet verbruik hebben zou een combi-verbuik van 250GB wenselijk zijn. 

Vb Scarlet Loco geeft voor een 4.5 euro meer een onbeperkt volume (500GB) terwijl Proximus bij elke 20GB extra 5 euro aanrekent. Toch een redelijk groot verschil niet?

edit : zelfs als je bij Loco (scarlet) 5 euro meer geeft per maand krijg je er 1TB bij...1TB <>20GB voor dezelfde 5 euro -  en te verstaan dat scarlet een dochter is?

Vanwaar komen deze grote verschillen dan?

Ik weet niet of er nog een proximus forummedewerker vandaag gaat antwoorden op je vraag maar als het niet vandaag is zal het pas voor maandag zijn aangezien zij hier niet langskomen tijdens weekends en feestdagen.

Zie nu dat ik op het ene adres met Flex een 3TB heb en op het andere dus 100GB.

Misschien is het technisch mogelijk om vb 1.5TB van die ene over te zetten naar de andere?

Ik hoor het wel.

inderdaad best dat dit eens door een proximus medewerker verder uitgeklaard wordt wat de mogelijkheden zijn, laat ons hopen dat er maandag een uitleg komt van hen.

Reputatie 6
Badge +2

Is het mogelijk om dit betaalde downloadvolume over te dragen naar mijn ander account of zelfs by default alles in 1 pot te gooien zodat ik op 2 plaatsen kan beschikken over die 250GB waarvoor ik ook betaal?

 

Gezien Proximus meerdere gelijktijdige PPPoE sessies toelaat, kan je dus zonder probleem de logon van gebruiker 2 inbrengen in de B-box van gebruiker 1.

 

Het combineren van volumes in één pot gaat dus niet, maar je kan manueel de login wijzigen op het ogenblik dat gebruiker 1 (100 Gb) door zijn volume zit, zodat deze het volume van gebruiker 2 (150 GB) kan aanspreken.

Op het einde van de maand moet je dat natuurlijk terugdraaien, zodat gebruiker 1 terug zijn eigen volume kan beginnen gebruiken.

Dit geeft jouw enige flexibiliteit voor als je (sporadisch) door je volume gaat. Indien zoiets maandelijks gebeurt, kan je beter uitkijken naar een abbo met hoger volume.

 

Scarlet Loco geeft voor een 4.5 euro meer een onbeperkt volume (500GB) terwijl Proximus bij elke 20GB extra 5 euro aanrekent. Toch een redelijk groot verschil niet?

edit : zelfs als je bij Loco (scarlet) 5 euro meer geeft per maand krijg je er 1TB bij...1TB <>20GB voor dezelfde 5 euro -  en te verstaan dat scarlet een dochter is?

 

Waarom neem je dan geen Scarlet op de andere locatie?

Of EDPNet XS (weliswaar iets trager 20/2, maar volledig onbeperkt, dus ideaal voor thuiswerk)

Reputatie 2

Is het mogelijk om dit betaalde downloadvolume over te dragen naar mijn ander account of zelfs by default alles in 1 pot te gooien zodat ik op 2 plaatsen kan beschikken over die 250GB waarvoor ik ook betaal?

 

Gezien Proximus meerdere gelijktijdige PPPoE sessies toelaat, kan je dus zonder probleem de logon van gebruiker 2 inbrengen in de B-box van gebruiker 1.

 

Het combineren van volumes in één pot gaat dus niet, maar je kan manueel de login wijzigen op het ogenblik dat gebruiker 1 (100 Gb) door zijn volume zit, zodat deze het volume van gebruiker 2 (150 GB) kan aanspreken.

Op het einde van de maand moet je dat natuurlijk terugdraaien, zodat gebruiker 1 terug zijn eigen volume kan beginnen gebruiken.

Dit geeft jouw enige flexibiliteit voor als je (sporadisch) door je volume gaat. Indien zoiets maandelijks gebeurt, kan je beter uitkijken naar een abbo met hoger volume.

 

Scarlet Loco geeft voor een 4.5 euro meer een onbeperkt volume (500GB) terwijl Proximus bij elke 20GB extra 5 euro aanrekent. Toch een redelijk groot verschil niet?

edit : zelfs als je bij Loco (scarlet) 5 euro meer geeft per maand krijg je er 1TB bij...1TB <>20GB voor dezelfde 5 euro -  en te verstaan dat scarlet een dochter is?

 

Waarom neem je dan geen Scarlet op de andere locatie?

Of EDPNet XS (weliswaar iets trager 20/2, maar volledig onbeperkt, dus ideaal voor thuiswerk)

Bedankt voor de info.

Had gezien dat ik op het ene adres de Flex met 3TB volume heb dus kan ik in principe best steeds daar op inloggen lijkt me, alleen weet ik niet direct hoe ik daarop moet inloggen.

Ik weet hoe ik kan inloggen op de modem (192.168.1.1), maar hoe log ik juist in op de andere modem met PPPoE? Kan je me daar eventueel wat wijzer in maken?

log in op je bbox Als User en User wachtwoord (staat op sticker van bbox)→ Welcome Page 

vul daar je ander (2de)  pppoe gegevens in XY123456@PROXIMUS en het coresponderende wachtwoord

Reputatie 2

log in op je bbox Als User en User wachtwoord (staat op sticker van bbox)→ Welcome Page 

vul daar je ander (2de)  pppoe gegevens in XX123456@PROXIMUS en het coresponderende wachtwoord

Wanneer ik op welcome page zit kan ik enkel als USER (of Admin/Expert) met password inloggen. Misschien bedoel je, eens in de modem, dat ik in Network Connectivity daar het user en paswoord van de andere remote modem moet invullen en opslaan?

Moet ik modem heropstarten o.i.d.?

@raystef66 Inderdaad wanneer je al User ingelogd bent , klik je op 

scroll naar beneden tot 

vul dan 1 en 2 (rode pijlen) van de andere modem zijn ppp Username en Password in

En klik op OK

Indien je het wachtwoord niet meer weet:

→ Wachtwoord van je internetverbinding | Proximus

Reputatie 2

@Martin 

Martin, bedankt voor de info - ik probeer het morgen even verder uit maar zal zo wel lukken :thumbsup:

 

Reputatie 2

@Martin  alles werkt perfect - had wel het paswoord nodig dat bij de welkomstbrief zat.

Dus de

xy12345@PROXIMUS met paswoord van de brief, Ok drukken en klaar.

@raystef66 Bedankt om ons op de hoogte te houden en blij te horen dat het gelukt is.

Reputatie 7
Badge +4

@raystef66 Het is niet mogelijk om het volume van de 2 abonnementen samen te voegen. Maar ik zie dat de andere forumleden je al een tip gegeven hebben. 

Reputatie 2

Hallo,

 

Via username en password kan ik dus zonder problemen inloggen op onze andere modem om gebruik te maken van het hogere download volume.

Nu was mijn vraag : op de modem waarop ik inlog hebben we op dat adres een 85Mbs dl/20Mbs upload. Nu, als ik vanuit ons ander adres inlog op die modem kan ik slechts de snelheden behalen dewelke behoren bij het abonnement op dat adres (50Mbs dl /4Mbs upload Internet start).

Nu had ik graag geweten, omdat we toch betalen voor deze 2 abonnementen, of het mogelijk is om toch ook deze hogere dl en upload te koppelen aan het adres met lagere snelheden?

Ter info: die snelheden worden bepaald door de lijnaansluiting (lengte / verzwakking van de lijn)

Reputatie 2

Ter info: die snelheden worden bepaald door de lijnaansluiting (lengte / verzwakking van de lijn)

Idd, maar ik heb maar een internet start op die plaats (50/4), maar maak gebruik van de 100/20 via modem username/passw; is het dan mogelijk dat ik, indien niet beperkt door afstand/verzwakking, toch een aanvraag kan doen om ook die hogere snelheid te hebben/verkrijgen van onze andere modem? Zelfs al betaal ik maar voor internet start op die plaats.

dit antwoord  zal ik aan de Proximus forummedewerkers moeten overlaten die pas morgen terug langskomen.

dit antwoord  zal ik aan de Proximus forummedewerkers moeten overlaten die pas morgen terug langskomen.

heb je al een speedtest gedaan al je inlogt op die andere plaats om te zien of de cap op je internetsnelheid dan wegvalt?

Reputatie 2

dit antwoord  zal ik aan de Proximus forummedewerkers moeten overlaten die pas morgen terug langskomen.

heb je al een speedtest gedaan al je inlogt op die andere plaats om te zien of de cap op je internetsnelheid dan wegvalt?

Op de plaats met internet start en ingelogd op de remote modem (100/20) heb ik gewoon de snelheid van internet start, een 40/4. Dus zover ik weet kan ik momenteel niet over die cap gaan die wellicht als default staat ingesteld juist omdat ik op dat adres maar een internet start heb.

 

Reputatie 2

Heb ook even een test gedaan (wanneer aangelogd op de 100/20) en dan krijg je dit :

 

Reageer