Skip to main content

Sinds kort heb ik opnieuw Proximus laten aansluiten. Had in het begin de Fiber genomen maar door vele technische problemen ben ik weg gegaan. Nu zijn deze problemen inmiddels opgelost en ben ik terug opnieuw klant geworden. Dus daarvoor een pluim naar Proximus dat er geen technische problemen meer zijn. 

Maar nu is het de vraag is mijn download snelheid niet te laag ??? Er word geadverteerd dat ik 8,5 Gbps aan download zou moeten hebben en 1,5 Gbps aan Upload. De upload is goed daar is geen probleem mee maar de download daar heb ik dan wel een groot verschil op. Is dit normaal ? 

Zoals men ziet in de speedtest is de afwijking naar mijn inziens wel groot in de download. Ik had toch wel op zijn minst 8,2 of zelfs 8,4 Gbps verwacht. 

Heb een rechtstreekse kabel verbonden aan de BBOX die naar een 10 Gbps switch gaat en vandaar een rechtstreekse kabel naar een Mac Studio die een ethernet aansluiting heeft van 10 Gbps. Ook die instellingen staan correct. 

En is anders niks meer aangesloten (behalve je apparaat waarmee je de speedtest doet) aan de Internet box  en ook niks meer dat nog contact maakt via wifi van de Internet box.
En ook niks in de achtergrond die in de achtergrond draait op dit apparaat.

Wat zijn de praktische snelheden die je zou moeten halen die aangegeven worden in MyProximus?

@Martin 

ja er hangen andere toestellen aan de BBOX dat wil zeggen een kabel naar het Mesh wifi systeem maar die zitten op de 1 Gbps poorten. Er is maar  één 10 Gbps poort en daar zit dus een rechtstreekse kabel aan naar die 10 Gbps switch. 

De wifi op de BBOX gebruik ik niet aangezien ik een eigen Mesh wifi heb en die instellingen staan goed. 

Aan die switch hangen nog andere toestellen ja maar die zijn op dit moment buiten gebruik om het beste en eerlijkste resultaat te krijgen. 

@patrick1981 ik zie dat je snelheid 8500/1000 wordt aangegeven op Proximus, denk dat de lijn niet juist staat, je krijgt 1500 bijna als upload, daar zal wat van de download afgaan, 

en denk dat het ook in de praktijk niet altijd de snelheid is dat ze vermelden, dat er wat verlies op zit, heb dit ook dat ik niet de volle snelheid krijg 😉

@Luc.M 

Kan jij hier enige info over geven ? 

Of is er een moderator die hier op kan antwoorden ? 

FYI: Ze zijn hier niet nonstop aanwezig op het forum, dus zal wat afwachten worden.

Of is er een moderator die hier op kan antwoorden ? 

Reageer