Als ik mijn modem uitlees met de Sagem tool zit ik reeds geruime tijd op een profiel van 70/30.
Echter de DLM staat NIET actief: DLM profile no.
Voordien stond dit wel actief en had ik steeds een profiel van 85/30.
Kan daar eens naar gekeken worden a.u.b..
Alvast bedankt.
Er zijn tal van techniekers langsgekomen telkens was er iets anders die de problemen veroorzaakte. Ik heb zelf mijn stijglijn volledig laten vernieuwen op vraag van Proximus. Het kan toch niet zijn dat er dan dient betaald te worden voor een interventie als het probleem bij Proximus ligt.
Ter bijkomende info: Daar zit het hem juist als ze vaststellen dat het probleem bij hen zit wordt er niks aangerekend maar als het iets zou te maken hebben met de binnenhuis installatie dan kan er wel aangerekend worden!
Hey Martin,
Aan de binnenbekabeling kan er niets schelen aangezien die volledig is vernieuwd van beneden tot boven met een betere kabel dan voorheen.
Ik vraag me nog steeds af of de kabel die er oorspronkelijk lag niet meer goed was???
Trouwens in een kabel zitten meerdere paren die ze toen konden gebruiken.
Het sleept al maanden aan en begint stilaan te vervelen.
Inderdaad ik begrijp je maar al te goed, moesten mijn buren aan beide kanten van mijn huis 100 Mbps halen en ik bvb maar 70 Mbps , zelfs al weet ik ook dat ik proximus daarvoor eigenlijk niet echt kan aanvallen aangezien mijn beloofde minimum 70Mbps is, zou ik tenslotte ook wel heel graag willen te weten komen wat daar de exacte reden van is….
Beste HadewychT,
Is het mogelijk aanstaande vrijdag 20 december een technieker langs te sturen?
De voormiddag of namiddag maakt niet uit.
Graag zie ik uw reactie tegemoet.
Mvg,
Jan Strubbe
Beste HadewychT,
Is het mogelijk aanstaande vrijdag 20 december een technieker langs te sturen?
De voormiddag of namiddag maakt niet uit.
Graag zie ik uw reactie tegemoet.
Mvg,
Jan Strubbe
hi jan
ik maak een afspraak voor je voor morgen tussen 10-14.30
Ok dit is perfect voor mij.
Alvast bedankt.
Mvg,
Jan Strubbe
Hey Martin,
Ik had u een privé bericht gezonden of is dit niet aangekomen?
Mvg,
Jan Strubbe
In mijn appartementsgebouw hebben mijn buren op de lijn van Proximus 85 Mbps. Ik val iedere keer terug naar 70 Mbps. Vrijdag 20/12 was de zoveelste interventie, de technieker heeft de lijn manueel op 85 Mbps gezet. Verder heeft de technieker niets nagekeken. Nu ben ik weer teruggevallen naar 70 Mbps.
De binnenbekabeling is al recent volledig vervangen, van het gelijkvloers tot aan mijn appartement op de derde verdieping. Daar kan het niet aan liggen. We wonen allemaal even ver van de centrale.
Het is echt frustrerend en bizar dat Proximus niet in staat blijkt om mij dezelfde snelheid te bieden als andere mensen in hetzelfde appartementsgebouw. Op het gelijkvloers en op de verdieping hoger heeft men 85 Mbps en ik val elke keer terug op 70 Mbps. Maar ik moet wel even veel betalen. DIt kan toch niet?
Er zijn nu al zoveel techniekers langsgekomen, de ene technieker deed meer zijn best dan de andere.
Ik ben klant bij Proximus en niet bij Scarlet geworden, omdat ik vertrouwen had in de betere diensten en de hogere snelheid van Proximus.In die snelheid ben ik toch wel zwaar teleurgesteld, 70 Mbps is toch niet meer van deze tijd anno 2020?
Zou er nu iemand het verschil kunnen maken en dit kunnen oplossen? Ik hoor het graag, dit moet toch op te lossen zijn.
hebben ze eigenlijk al een ander bbox gezet bij u.
Hetgeen ze mss ook nog zouden kunnen proberen is u op een ander paar steken van de distributiekabel en/of introkabel.
Want gans het meetsysteem waar DLM een onderdeel van is doet gewoon zijn werk net zoals hij deze doet voor je boven- en onderbuur dus daar moet je het zeker niet gaan zoeken.
En er echte specialisten opzetten zoals meetspecialisten.
Nu is het natuurlijk wel zo dat die snelheid die je buren hebben ook niet echt veel verschil gaat uitmaken of veel gaat uitmaken op je dagelijks gebruik van het internet.
ik persoonlijk zou bv. liever meer uploadsnelheid zien in mijn geval bv om o.a. backups te maken naar de cloud.
Maar ik begrijp wel je standpunt, als je buren dit krijgen waarom jij niet!
En als het je een beetje een troost kan zijn, er zijn er nog die met veel minder moeten doen en ook even veel moeten betalen.
Maar nogmaals dit mag zeker geen reden zijn dat Proximus zijn schouders er niet moet onder zetten om dit uit te vissen, proberen op te lossen, waarom jij dezelfde snelheid niet kunt krijgen van onder- en bovenbuur.
Hey Martin,
Ja de bbox3 hebben ze reeds ook vervangen, eigenlijk is alles binnenshuis al vervangen wat vervangbaar is.
De kabel is ook al op een andere poort gestoken op de wijkkast buiten.
Als ze je reeds op ander distributiepaar / ander intropaar en andere bbox gezet hebben dan zal het inderdaad moeilijk worden denk ik mss eens een andere vdsl introdoos/filter zetten, enfin we kunnen het niet anders dan aan de Proximus specialisten overlaten wat er eventueel nog zou kunnen geprobeerd/gedaan worden….
Aangezien reeds een technicus ter plaatse is geweest en alles reeds is vervangen vrees ik dat je lijn dus niet vehoogd kan worden.
Beste,
Er is door de laatste technieker niets vervangen of nagekeken enkel de lijn manueel verhoogd naar 85Mbps.
De lijn is niet stabiel alhoewel deze volledig vernieuwd is en de buren boven en onder wel 85 Mbps halen wat toch wel bizar is.
Ik denk er dan ook sterk over na om over te stappen naar een andere provider die wel moeite doet voor zijn klanten een een degelijke snelheid van deze tijd kan aanbieden.
Als je de DLM test doet bij een Bbox 3V, moet deze dan uitvallen met 1 rood lampje en weer heropstarten? Als ik het uitvoer dan blijven de lampjes gewoon blauw branden…
- bump je hiervoor een post van 4 jaar oud ????
- je bedoelt de “lijntest” (0800 nummer)? Dat is alleen voor Proximus klanten .
- En alleen als je in een fallback profiel terecht gekomen bent (door gepruts aan je lijn). Dan is de lijntest nodig om er terug uit te geraken. Voor de rest: blijf ervan af .
Het kan ook nuttig zijn als je op een provisioning profiel staat, om zo te proberen van de DLM te triggeren waardoor je op een hoger DLM profiel kunt terechtkomen, wat bij mij toch al een paar keer gelukt is vroeger, zonder dat er geprutst werd aan mijn lijn
Maar het belangrijkste is dat ik nu al jaren lang stabiel op 100Mps blijf staan!
========================================================
@Olivier_d Inderdaad
Als de lijntest is gestart, en geen problemen vastgesteld worden (waardoor je zou op een repair of fallback kunnen gezet worden), past de TBF een provisioningprofiel toe , dit resulteert in een korte uitschakeling en begint de monitoring van de lijnkwaliteit, stabiliteit en prestaties, wat enkele dagen kan duren vooraleer de DLM je snelheid in stappen kan verhogen tot een maximum dat mogelijk is zonder uw lijn en die van anderen onstabiel wordt.
- bump je hiervoor een post van 4 jaar oud ????
- je bedoelt de “lijntest” (0800 nummer)? Dat is alleen voor Proximus klanten .
- En alleen als je in een fallback profiel terecht gekomen bent (door gepruts aan je lijn). Dan is de lijntest nodig om er terug uit te geraken. Voor de rest: blijf ervan af .
Toch bedankt voor je feedback, ik had gezocht op google en was in deze topic terecht gekomen. Ik had niet echt gelet op het jaar van de laatste post. Maar zolang het onderwerp relevant is lijkt me dit toch niet echt een probleem. Aangezien deze nog niet in het archief staat…
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.