Skip to main content
Beste,



Als ik mijn modem uitlees met de Sagem tool zit ik reeds geruime tijd op een profiel van 70/30.

Echter de DLM staat NIET actief: DLM profile no.

Voordien stond dit wel actief en had ik steeds een profiel van 85/30.

Kan daar eens naar gekeken worden a.u.b..

Alvast bedankt.
Je kan gerust even eerst de modem uitzetten via de power knop. Dit zal geen invloed hebben op de DLM.


Veel valt er niet te zien deze zit vast in de muur.

Zou het kunnen dat dit verkeerd aangesloten is dan?
Beste WenzelR,



Intussen is de DLM profile op yes nu.

Profiel 70/25

download niet gestegen en upload gezakt.
het was vooral de kleuren van de 2 draden die links onder op het zwart aansluitblokje

> klik hier

aangesloten zijn die Wenzel wou weten.

Correctie: onderstaande gewist wegens verkeerde interpretatie van mij!
Ja dit is niet te zien tenzij ik gans het geheel uit de muur haal.

Dat riskeer ik maar niet zeker.

Goed op weg toch niet download op 70 gebleven en de upload gezakt van 30 naar 25


Beste WenzeR,



In een vorige reactie schreef u dat de volgende DLM check vrijdag zou plaatsvinden.

Of zal dit pas in de loop van de dag plaatsvinden?

Momenteel nog steeds op profiel 70/25
Ik ben ook benieuwd of de DLM je nog gaat kunnen verhogen, want theoretisch kan het volgens de uitslag van het sagem tool, maar de DSM/DLM houdt natuurlijk met nog veel meer parameters rekening, ik ga al duimen voor u ☺️
WenzelR,



De upload is gestegen naar 35 maar de download blijft hangen op 70.




Met de upload zit je in ieder geval al aan de maximum.
Er moeten meerdere checks zijn. Best nog even afwachten, ik koppel terug van zodra ik er genoeg zie.
Beste WenzelR,



Ik heb intussen een volledige nieuwe binnenbekabeling laten trekken.

Dit van het gelijkvloers aan de inkom tot op de 3e verdieping.

Het betreft een netwerkkabel - S/FTP kabel Cat7.

Er gaat morgen een technieker langskomen om deze aan te sluiten.

Gaat dit invloed hebben op de DLM of kan het geen kwaad dat er een onderbreking zal zijn op de lijn.
Als je de bbox gewoon zonder spanning zet en als alles aangesloten is weer opzet kan dit geen kwaad.
Beste WenzelR, Martin,



De technieker van Proximus is net langgeweest om de nieuwe internetkabel aan te sluiten.

Daardoor zullen wellicht enkele onderbrekingen en fouten op de lijn opgetreden zijn.

Kan dit kwaad voor de DLM om alsnog een verhoging te krijgen?

Als ik de bbox3 uitlees merk ik toch betrekkelijk betere waarden lijkt mij.




Ik zie inderdaad meerdere loss of signals die problemen op de DLM kunnen geven. Ik vrees dat als de verwachte verhoging binnen een week niet actief wordt, ik het weer ga moeten herstarten.
Beste WenzelR,



Merde Is het anders een idee om dit nu al te herstarten???

Zodoende gaat het misschien vlotter gaan dan eerst nog een week te wachten.



Mvg,

Jan Strubbe
Ik kan dit gerust voor jou dan al volledig resetten. De lijn kan het komende kwartier wel meerdere keren uitvallen 😉
Ja hoor dat mag zeker.

Geen probleem.
Beste WenzelR,



Kom ik dan in eerste instantie terug op profiel 30/10 door de reset?

En erna terug verhoging na enige tijd.
Zo verregaand heb ik deze reset niet gedaan. Je zal dus gewoon terug vanaf 70Mbps beginnen.
Ok alvast bedankt.

Met deze nieuwe waardes lijkt mij toch wel een verhoging van het profiel haalbaar???
Uit meerdere metingen zie ik dat de signaalsterkte enkele tientallen percenten heeft gewonnen. Fingers crossed dat DLM het nu wel hoger wilt zetten 😉
ik denk da de DLM sowieso de strijd gaat winnen ☺️
Martin,



Hopelijk

Reageer