Vraag

DHCP reservaties

  • 17 March 2018
  • 30 reacties
  • 4123 Bekeken

Hallo,

Ik zou graag op enkele van mijn toestellen (NAS, android box,...) een vast IP adres toewijzen en vermoed dat de eenvoudigste manier is om een reservatie in de DHCP range toe te wijzen.

Nu lukt het me om DHCP reservaties te maken onder MyModem-DHCP-Static Adresses en op te slaan. Deze worden echter niet toegewezen. (niet na heropstart BBox en ook niet na heropstart van de devices)


Serial Number
LK13305DP340536
Software Version
8c.82A
GUI Version
6.7.0
Hardware Version
2.0
Datapump Version
A2pv6F039f3.d24n

Ik heb reeds een hard reset gedaan van de bbox maar nog steeds hetzelfde probleem. Is dit op te lossen of zet ik hier beter een eigen router achter? (Ik zou ervan uitgaan dat dit een basisfunctie is maar ik heb reeds wat op het forum rondgekeken en vindt hier niet echt een sluitend antwoord bij vragen omtrent dit onderwerp)

Alvast dank voor de reacties!

Grtjs,
Randy

30 reacties

Bedankt Thomas
Dit is inderdaad een bug op het type 'bbox3/S', welke jij hebt.
Je kan wel op de toestellen zelf een fixed IP instellen buiten de in te stellen DHCP range van de bbox. Dit lost het probleem op. (192.168.1.150 bijvoorbeeld)
Indien je wenst, kunnen we de bbox ook omruilen naar een ander type waar deze bug zich niet voordoet. In dat geval, stuur me even een privébericht.

Dag ThomasP,
Bedankt om deze bug te bevestigen.
Helaas kan je op sommige toestellen geen vast ip instellen, vandaar dat ik dit diende te doen via de bbox.
Kan je me laten weten welke modem/router deze bug niet heeft?
Gaat deze bug in de huidige bbox verholpen worden in de nabije toekomst?

Mvg,
Reputatie 7
Badge +6
Utopia, uiteraard wordt er aan deze bug gewerkt. Maar wanneer de oplossing concreet zal volgen kan ik niet zeggen.
Als je wilt, stuur ik je een ander model waar deze bug niet op is. Stuur me dan even je telefoonnummer door via privébericht.
ThomasP, ik ga hier nu wel even buiten topic, is de bug ook bekend met het probleem dat het apparaat (usb stick bv.) die op de usb van de bbox3 aangesloten is na een tijd niet meer herkend wordt en een reboot/reset nodig is om die terug aan de praat te krijgen.
(NB: ik weet 100% zeker dat de oorzaak in de bbox3 moet zitten)

ThomasP, ik ga hier nu wel even buiten topic, is de bug ook bekend met het probleem dat het apparaat (usb stick bv.) die op de usb van de bbox3 aangesloten is na een tijd niet meer herkend wordt en een reboot/reset nodig is om die terug aan de praat te krijgen.
(NB: ik weet 100% zeker dat de oorzaak in de bbox3 moet zitten)

En dit is nu nog altijd zo ! 

Reageer