Sticky

Destiny 2 in combinatie met de Technicolor modem: wat moet je weten/doen!


Reputatie 5
Badge +1
Beste gamers,

Heel binnenkort is het spel Destiny 2 ook beschikbaar om op PC te spelen. We weten dat er problemen zijn voor de spelers die in “Multiplayer” spelen wanneer deze beschikken over een Technicolor modem.
Wij kunnen dit probleem verhelpen door een aanpassing te doen in de configuratie van je modem. Indien je problemen hebt om dit spel te spelen via jouw Proximus verbinding, gelieve ons dan een privebericht te sturen door hier te klikken. Noteer er je naam, voornaam, telefoonnummer en/of klantennummer en laat ons weten dat je problemen hebt met Destiny2. Wij zorgen dan dat je de aangepaste softwareversie krijgt en dat je vlekkeloos kan spelen.
Gelieve dan ook je wifi aan te laten staan tot je van ons een bericht hebt gekregen.

Even herhaling, dit is enkel van toepassing op onze Technicolor modem (zie hieronder voor meer info)

Aangezien er enkel problemen zijn met modems van het type Technicolor moet je dit dus eerst nakijken. Dit kan je doen door de sticker te bekijken op jouw modem waar je “Technicolor” kan terugvinden. Indien er geen sticker te vinden is, bekijk dan even de LAN poorten. Deze zouden geel moeten zijn en alle 4 aansluitend naast elkaar (bij Sagem zijn ze gegroepeerd per 2).

Steven

This topic has been closed for comments

263 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Je moet de modem resetten via het rood gaatje, vijftien seconden op drukken. En ons daarna terug contacteren zodat we nogmaals de firmware upgrade kunnen doorsturen.
Hey Jean-Paul, ik heb gedaan zoals je zei en de firmware upgrade is nu toegepast na de reset. Van harte bedankt en alvast een fijn weekend!
ik heb het spel nog maar net gekocht en zie dat ik maar tijd had tot vandaag 15uur om mij in te schrijven? is er geen manier om de firmware update dan nog te krijgen?
Hopelijk merkt een proximus medewerker je bericht nog op of anders privébericht sturen

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Reputatie 6
Badge +4
Er is een update naar je modem verzonden. Als dit nog niet werkt moet je de modem resetten door vijftien seconden op het rood gaatje te drukken aan de achterzijde. Bij bijkomende problemen contacteer ons via

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Met vriendelijke groet,

Jean-Paul
hallo!

Ik vind net deze topic en ook ik zit dus met dit probleem. is het niet handiger als jullie gewoon die update naar alle modems gooien in plaats dat voor individuele gevallen te doen? kost jullie en ons ook veel minder frustraties en tijd en is gewoon ook de logische manier van werken lijkt mij. ik heb al een prive bericht gestuurd met mijn klantennummer aangezien het formulier niet meer beschikbaar is.
Er zal een duidelijke reden voor zijn dat ze dit niet doen, net als er nieuwe software naar decoders gestuurd worden dan gebeurt dit nooit naar alle klanten tegelijkertijd, om maar één voorbeeld te geven, stel je voor dat de nieuwe software ergens om één of andere reden door de software aanpassing een andere onvoorzien bug bevat, wegens onvoldoende tijd om alles uit te testen bv, vergelijk het een beetje met bv de microsoft software updates, is ook al voorgevallen dat er nare gevolgen waren en daarom volgen ze bij microsoft net de zelfde strategie niet naar iedereen tegelijk updates pushen maar gefaseerd en ondertussen kunnen er eventueel aanpassingen gebeuren als er klachten binnen komen enz....
snap ik best maar het feit dat dit probleem al een aantal maanden gekend is voor destiny 2 en daarvoor ook bij destiny 1 hetzelfde soort problemen zijn opgedoken lijkt mij dat ze al veel eerder die test hadden kunnen doen en niet nu pas. zou ik toch verwachten en ook dat dus die update nu dan wel een keertje overal heen mag.
't is ook maar een vermoeden wat ik denk wat eventueel de reden zou kunnen zijn, er kunnen ook nog andere redenen zijn waarom ze dit niet doen , maar daarvoor zou iemand van Proximus zelf de ware toedracht moeten over geven.
Reputatie 6
Badge +3
Wel, in de originele post van Steven B staat:

Het is vanaf dan belangrijk van je Wi-Fi aan te zetten tussen 23/10 en 26/10 zodat we de aanpassing kunnen doen. Indien deze niet actief staat in deze periode bestaat de kans dat Wi-Fi niet meer zal werken (dus redelijk belangrijk ? ).


Dus het lijkt niet ideaal om dit naar iedereen te sturen
Dat is het juist zoals reeds gezegd de software aanpassing kan andere gevolgen hebben , maar dat is wel zo dat bij het pushen van andere software updates dit toch niet gebeurt, dus moet er een andere reden zijn, die we niet kennen of zou ik neter zeggen die we wel graag zouden kennen 😉
ik heb zojuist nog een prive bericht gestuurd naar proximus met een link van de forum topic, hopelijk ziet iemand dit en kan mij nog steeds helpen voor mijn router aan te passen.

alvast bedankt
dat zal pas iets voor morgen zijn.
En als er niet gereageerd wordt kan je nog altijd een herinnering sturen
Reputatie 7
Badge +6
@Saeraer, @PCcactus, ik heb de update naar je bbox verstuurd. Deze zal binnen 15-30 min actief staan.
Is het nog mogelijk om dit formulier te krijgen?
Reputatie 7
Badge +4
jorden
als je me je lijnnr of klantennr doorgeven via privebericht kan ik de update manueel al voor je starten

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

mvg
jonathan
is het nog mogelijk om die update te krijgen?
Reputatie 7
Badge +4
Hello, David, het update will be pushed to your modem during the day. By tomorrow the update should be installed and you should be able to play.
Hallo, ik heb ook problemen met mijn technicolor modem betreffende Destiny 2.
Ik heb een privéberichtje gestuurd met nodige info! Hopelijk snelle reactie 🙂
Beste, hier van hetzelfde. Kan dit nog aangepast worden voor het weekend? ☺️
Reputatie 7
Badge +4
Sylvie VH, ik heb de update van je bbox opgestart

Groeten,

Kim
Hoi!

Ik heb hier dezelfde kwestie, ik hoop dat het voor het weekend kan worden opgelost, ik heb al een bericht gestuurd naar het proximus-team.
Hey
Ik heb ook een bericht gestuurd naar het proximus team.
Hallo,

Na 4 keer te bellen met de hotline en het antwoord te krijgen dat de update is uitgevoerd maar dat het nog steeds eigenlijk dezelfde is heb ik jullie een privé bericht gestuurd met de nodige informatie.
Hopelijk een snel antwoord en snelle instalatie van versie 17.1.03.1X.

Alvast Bedankt!
Reputatie 2
Badge
Paar uur geleden een prive bericht gestuurd voor de firmware update van men bbox.
Deze is er nu doorgekomen en het spel werkt perfect 🙂
Bedankt voor de info.
Ik heb een Fritz box modem