Vraag

defect fiber aan de gevel

  • 13 February 2024
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

sedert gisteren (12/2) is de fiberconnectie aan de gevel onderbroken. Dit is vastgesteld door een Proximus-technieker die bij mij langs kwam om mijn binneninstallatie te checken. Aan de binneninstallatie is niets mis maar de buitenconnectie (een letterlijk zwarte doos) is geraakt door afbraakwerken bij de buur. De technieker zou een herstelling ingepland hebben voor vandaag 13/2 maar rond de middag kreeg ik een sms dat de herstelling pas op 19/2 zou kunnen doorgaan. 

Het ontbreken van internet betekent dat we thuis nu momenteel alles doen op het 4G netwerk en met hotspotverbindingen van onze smartphones naar onze andere toestellen.

Noch telefonisch noch in de winkel van Proximus kunnen ze blijkbaar de ‘dispatching van de techniekers’ bereiken om verklaring te geven over die verplaatsing van de afspraak en of die alsnog niet vroeger kan gebeuren.

Kan hier nu niets aan gedaan worden??? Ik werk ook nog van thuis uit en dus de werkzaamheden gaan veel moeizamer….


3 reacties

nog bijkomend ivm de dienstverlening van Proximus:

ik nam vandaag zelf het initiatief om naar de helpdesk van Proximus te bellen ivm die afspraak van 19/2. De man aan de lijn wist me te zeggen dat hij niet ‘outbound’ kon bellen maar gaf me een 02-nummer van de technische dispatching om zelf die afspraak proberen te verplaatsen. Bellen naar de 02-nummer bleek echter niet mogelijk: ‘wij kunnen u langs deze weg niet helpen, gelieve het 0800-nr te bellen’…. 

Aansluitend naar de Proximuswinkel om de hoek gestapt en daar te horen gekregen dat ook zij geen contact konden opnemen met de technische dispatching om te horen hoe de vork in de steel zit ivm die afspraak of een mogelijke verplaatsing….

je wordt dus eigenlijk in de kou achter gelaten en moet maar vertrouwen op sms-verkeer waar je niet op kunt reageren...

Reputatie 7
Badge +3

@Goeduvelke 

Ik heb een mail gestuurd naar onze dispatch met de vraag waarom de afspraak gewijzigd is en of de afspraak van 19/02 indien mogelijk vervroegd kan worden.

Ik hou je hierover op de hoogte.

 

Op het GSMnr. eindigend op ..78 hebben we 1TB mobiele data toegevoegd. 

Je kan deze GSM instellen als Mobiele hotspot en hier dan andere apparaten mee laten verbinden.

Hoe maakt u van uw smartphone een wifi-hotspot? | Proximus

 

Geert

Beste GeertC, bedankt alvast voor je insteek en hulp, evenals voor de 1Tb op de gsm van mijn echtgenote. Mijn gsm staat op hetzelfde adres gedomicilieerd maar onder een vennootschap. Aangezien ik degene ben die het meest van het internet gebruik maak had ik graag dezelfde mogelijkheid gekregen terwijl we moeten wachten op die herstelling (de datum blijft 19/2...). In de Proximuswinkel zouden ze dat in orde gebracht hebben maar ik heb daar geen bericht van gekregen. Wat moet ik hiervoor doen?

Reageer