Skip to main content
Vraag

decoder

• August 28, 2026
  • 8 reacties
  • 74 Bekeken

guy_przytula
Forum|alt.badge.img+1

Gisteren was er een serieuze update van androidbox en deze morgen de boodschap geen signaal.  Alles getest en uiteindelijk moest de box gewist worden. Gelukkig dat ik thuis was,anders was myn vrouw niet in staat dat te resetten en opnieuw alles in te stellen. Nu Gelukkig alles in orde. 

8 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 28, 2026

Mijn V7C heeft zichzelf gereset. Niks geen gefriemel nodig … 

Martin
  • August 28, 2026

@guy_przytula zo’n update zou normaal zoals Regulus ook zegt  zonder problemen moeten gebeuren.
Hier op onze V7 is dit blijkbaar iedere keer tijdens de nacht gebeurd en zelfs bij het opstarten was er totaal niets van te merken. Zo zou het eigenlijk bij iedereen moeten gebeuren, zonder poespas ;-)

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • August 28, 2026

@Martin Als de decoder niet in standby word gezet of als deze volledig word afgezet ( zonder stroom ) kan de update niet op de geplande moment gebeuren en geeft dit ook soms problemen bij het installeren nadien.

@guy_przytula Maar als ik het goed lees is alles wel in orde.

Martin
  • August 28, 2026

@Michael V bedankt voor je bijkomende verduidelijking, had daar zelfs niet aan gedacht, aangezien die bij ons thuis altijd in standby staat :-)

@Martin Als de decoder niet in standby word gezet of als deze volledig word afgezet ( zonder stroom ) kan de update niet op de geplande moment gebeuren en geeft dit ook soms problemen bij het installeren nadien.

@guy_przytula Maar als ik het goed lees is alles wel in orde.

guy_przytula
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • August 28, 2026

onze decoder staat altijd in standby mode 

en we hebben ook al aan de hand gehad dat na een update de decoder herstart werd en deze de tv deed aangaan en de hele nacht bleef aanstaan

ja na de volledige reset - alles terug inbrengen/instellen - was tv terug in orde

maar ik zie dat niet gebeuren door oudere mensen die niet digi-handig zijn.

eind goed al goed

Martin
  • August 28, 2026

ja na de volledige reset - alles terug inbrengen/instellen - was tv terug in orde

maar ik zie dat niet gebeuren door oudere mensen die niet digi-handig zijn.

eind goed al goed

@guy_przytula Als ik het goed begrijp was ook een reboot (= 20 sec volledig stroomloos zetten ook niet voldoende)? 

guy_przytula
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • August 29, 2026

neen - ook fiber doos - globale modem en tv decoder, alles uit/aan gezet. en later nog maals zoals gevraagd door proximus app en de probleemmelder voor tv

Ik doe altijd de 20sec wachttijd bij resetten van eender welk apparaat, om zeker te zijn dat eventuele cash problemen ook gewist worden.

dan via proximus app de stappen gevolgd voor tv problemen. uiteindelijk, na testen /resetten en doen, duide de app uiteindelijk aan van een complete reset, wissen van decoder te doen.

dit heeft het probleem opgelost. met bijkomend gevolg dat allle instellingen ook opnieuw moesten gebeuren.

Martin
  • August 29, 2026

Dit is inderdaad het probleem dat als je een reset moet doen dat je alles weer moet invoeren en instellen, eigenlijk zouden deze  gegevens/settings, ergens aan PX kant moeten kunnen bijgehouden worden in één of andere manier.