Skip to main content

Hallo, 

 

Ons huis is redelijk gebetonneerd en om boven iets betere wi-fi te hebben, heb ik me dit systeem aangeschaft: https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/deco/deco-p9/

Met de handige app van DECO zou het installeren makkelijk moeten lopen. 

Ik doe alle stappen op de juiste manier, er wordt een nieuw wifi netwerk gecreëerd maar bij het zoeken naar verbinding gaat het lampje van de deco opnieuw rood brandenen is het niet mogelijk om te verbinden met internet. Geen idee hoe dit komt, de poort waarop de deco is aangesloten op mijn router werkt nochtans. 

In mijn app van DECO krijg ik deze melding:

WAN IP-adres opgehaald maar geen internettoegang

en

Het is niet mogelijk om te verbinden met het internet

(heb ondertussen al veel geprobeerd, alles resetten, modem uitschakelen...) 

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan die me helpen. 

 

Dankjewel alvast :) 

Hebt u de Proximus instellingen voor “ik gebruik een privé router” gevolgd?

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

&

Deco user Guide

Deco P9 V2 User Guide | TP-Link

How to configure VLAN ID for your internet connection on Deco | TP Link België (tp-link.com)

&

zie bv. ook info philippe_d 11/10/23 (fiber of dsl en bbox3v+ of internetbox voorhanden)

Mobile Vikings: is het iemand gelukt om de bridge modus op te zetten? (internetbox) - Userbase

= bij bbox3v+ gebruik PPPoE, bij internetbox gebruik DHCP/Dynamic IP

 

 


Hebt u de Proximus instellingen voor “ik gebruik een privé router” gevolgd?

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

 

Dankjewel voor je reactie! :)
Hier staat dat ik de LAN instellingen moet veranderen. Ik heb geen idee waar ik dit kan wijzigen en in welk nummer ik ze moet wijzigen..  Wel vreemd dat dit moet worden aangepast. Verkoopster zei me dat het installeren zeer vlot en makkelijk ging verlopen.. 

 

&

Deco user Guide

Deco P9 V2 User Guide | TP-Link

How to configure VLAN ID for your internet connection on Deco | TP Link België (tp-link.com)

&

zie bv. ook info philippe_d 11/10/23 (fiber of dsl en bbox3v+ of internetbox voorhanden)

Mobile Vikings: is het iemand gelukt om de bridge modus op te zetten? (internetbox) - Userbase

= bij bbox3v+ gebruik PPPoE, bij internetbox gebruik DHCP/Dynamic IP

 

 

 


Ik ga ervan uit dat u een Deco P9 mesh system hebt met 1 router en 1 of 2 satellieten

De 1e vraag is of u een fiberaansluiting hebt met internetbox of een xdsl (koper) aansluiting met Bbox3v+ of internetbox?

 

Ik vermoed dat indien u bv. een bbox3v+ modem/router van Proximus (LAN 192.168.1.x) u zich niet direct zorgen hoeft te maken m.b.t. de aanpassing IP van uw privé router (ik verwacht dat de TP-link standaard l de IP reeks 192.168.168.x gebruikt en dus “niet in de weg van de Proximus modem/router zit” zodat de 2e PPPoE sessie voor uw privé router kan opgezet worden 

cfr

How to change LAN IP address of Deco | TP Link België (tp-link.com)

 


Dankje. Het is inderdaad een Deco P9 met AC1200+AV100: https://www.coolblue.be/nl/product/840773/tp-link-deco-p9-powerline-mesh-multiroom-wifi-3-pack.html

 

Ik heb nog een gewone aansluiting met bbox3. Nog geen fiber hier. 

Dus dan moet ik die LAN instellingen niet wijzigen? Want ik weet niet waar ik deze zou moeten wijzigen op de Deco P9… 

 

Maar het probleeft blijft dus dat het nieuwe netwerk geen internetverbinding krijgt… 


Dus concreet:

u hebt 1 van de 2 LAN poorten de P9 Deco router met utp/ethernetkabel verbonden met een LAN poort van de Bbox3(v+) en hebt een 2e PPPoE sessie opgezet op uw Deco P9 (met uw Proximus internetlogin fa…. @proximus en password xyz….?

&

Fyi cfr user guide

 


@pj_pieterjan 

Ik heb hier ook een deco systeem . Is gewoon plug and play. Niet zoeken naar instellingen en dergelijke.

Gewoon  stappenplan volgen zoals beschreven in de app en bluetooth op je smartphone aanzetten want anders zijn de deco’s onvindbaar.

Als je  conflicten wil vermijden  en wifi netwerk enkel wil uitbreiden kan je de deco’s later als accesspoint instellen.

Dit werkt toch bij mij hoor..

Mvg

Artie

 


Klopt @M_016 

En idd @Artie ; het is normaal heel simpel en plug en play. Maar ik krijg telkens de foutmelding wanneer mijn nieuw wi-fi netwerk wordt gecreëerd. Het lukt niet om deco te verbinden met internet. Het extra netwerk wordt wel gecreëerd maar heeft dus geen internet... 


Andere kabel geprobeerd van deco naar modem? 


@Artie  Ja… Kabel werd meegeleverd bij de doos. Reeds andere geprobeerd en andere poorten. 


Modem resetten en uitlaten. Dan pas deco resetten tot die signaal vraagt(blauwe led) . Deco aansluiten op modem en modem aanzetten. Zou moeten werken. Je kan maar proberen 😉


Cfr Artie

Ik vermoed dat u best uw Deco P9 loskoppelt van uw Bbox3, een (hard) reset uw Deco P9 uitvoert en vervolgens de installatie herbegint

Deco P9 V2 User Guide | TP-Link

Ik ga ervan uit dat er (normaal) evenwel geen reset Bbox3 nodig is en dat indien u een laptop/smartphone (met kabel of via WiFi) rechtstreeks verbindt met de Bbox3 u toegang hebt tot het internet

 


Heb gebeld met proximus, zij hebben de wifi gesplitst. Probleem hiermee niet opgelost. 

Dan naar de helpdesk van TPlink zelf gebeld, zij raadden aan om de modem 1 uur (exact 60 minuten, geen 59) los te koppelen van het net. Heb dit gedaan en nu is het opgelost. :) 

 


Reageer