Vraag

De Prullenbak

  • 14 January 2024
  • 22 reacties
  • 190 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 56 reacties

Geachten,

Ik stel reeds een paar weken vast, dat mijn berichten verstuurd naar de prullenbak, slechts voor 2 dagen zichtbaar blijven in de “Prullenbak” - vroeger bleven ze misschien wel de 30 dagen zoals beloofd.
 

Wat moet ik doen, om ze toch een 10-tal dagen zichtbaar te houden.
Graag een seintje a.u.b.

Met vriendelijke groeten.

Roland Moens.
roland*******@gmail.com


22 reacties

Beste

Verwijder hier liefst uw privé gegevens (mailadres) die staan hier openbaar.
Tenzij u graag vreemde berichten en veel spam ontvangt, natuurlijk. 😉
Kan u uw vraag wat specifieker maken a.u.b.? Welke prullenbak? Programma? enzovoort.
 

@RMO

In de instellingen → Instellingen (proximus.be) > Instellingen > E-mail ,
staat “leeg de prullenbak …..”, toch niet aangevinkt!.

NB: Binnen het uur dat je uw bericht gepost hebt, kun je dit nog editeren door onderaan je bericht hierboven op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen om je privé gegevens te wissen, anders kan dit enkel door een Proximus medewerker (moderator) gebeuren.

Die privégegevens kan je e.v.t. wel in het veld "Ticket" zetten, via je  → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) . Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 2
Badge

Geachte Multie,

Ik gebruik Windows 11 - en werk veel met “Gmail.com” als e-mail.

Het is in het programma Gmail, die beweerd dat de verwijderde berichten in hun prullenbak
gedurende 30 dagen zichtbaar blijven, dat ik slechts 2 dagen kan zien, dus de door mij 
verwijderde berichten naar de prullenbak, kan ik nu slechts 2 dagen consulteren of bekijken !!

 

Zie bijlage hieronder:

 

Hoe verwijder ik mijn “privé gegevens” - nog nooit toegepast ???

Met vriendelijke groeten.
Roland Moens.

Reputatie 7
Badge +4

@RMO Je privé-gegevens zijn niet meer volledig zichtbaar. Dit zal al aangepast zijn door een moderator. Je kan dit zelf maar binnen het uur nadat je je bericht gepost hebt zoals hierboven beschreven door Martin.

Voor problemen met een gmail account kan Proximus je niet helpen. Hiervoor kan je best informatie vragen bij Google zelf, of misschien kan iemand van onze forumleden je hiermee toch verder helpen. 

Reputatie 2
Badge

Geachten,

(Hadewych, Martin en Multie),
 

Het is alsof de duivel er mee gemoeit is…..deze morgen kon ik mijn “Puillenbak”  in
Gmail consulteren tot 13 januari….bizar !!
 

Voor mijn privé-gegevens moet ik dit nog uit proberen.

Met vriendelijke groeten.

Roland Moens.

Het is vreemd, ik werk al 25 (?) jaar met gmail en ik heb nog nooit ervaren dat mails in de prullenbak vroegtijdig werden gewist. Tot nog toe heb ik ook nog geen instelling gevonden die de termijn van 30 dagen kan aanpassen.
Het valt me wel op dat je vandaag al 4 dagen kon teruggaan en enkele dagen geleden maar 2.
Heb je soms een nieuwe mailbox aangemaakt?

ik weet niet of het nog kan maar vroeger was dit mogelijk op deze manier:

  • Ga naar Gmail en log in op je account.
  • Klik op het tandwielpictogram in de rechterbovenhoek van het scherm en selecteer “Instellingen”.
  • Klik op het tabblad “Doorsturen en POP/IMAP”.
  • Scroll naar beneden naar de sectie “Prullenbak”.
  • Klik op het dropdownmenu naast “Prullenbak leegmaken na” en selecteer het aantal dagen dat je wilt instellen.
  • Klik op “Wijzigingen opslaan” onderaan de pagina.

ziet er zo uit

 



Ik kan nergens op internet vinden hoe berichten anders dan 30 dagen worden bewaard (is standaardinstelling). Als je berichten niet wil verwijderd zien moet je ze archiveren of gewoon bewaren, al dan niet in de inbox (of een andere map).
Het ziet er naar uit dat google het zo en niet anders wil.

Google Workspace-beheerders kunnen wel de opslag van e-mailberichten voor mensen in hun  organisatie beheren.

 


@RMO 
Misschien een domme opmerking maar heb jij of iemand anders niet (regelmatig) de prullenbak geleegd?

Reputatie 2
Badge

Hallo Patrick,

Uw opmerking is niet zo dom !!

Doch, in mijn geval ben ik zeker dat dit niet gebeurde.

 

Groetjes.

Roland.

Heb je al eens gekeken onder de rubriek “alle e-mail” ?
 

 

 

Reputatie 2
Badge

Beste Patrick,

Vandaag heb ik reeds 60 verwijderde berichten (tot 15 jan. 2024) in mijn prullenbak staan.

De vorige vanaf 14 jan verwijderde ik persoonlijk.
Ik hou +/- 3 dagen mijn verwijderde berichten staan.

Hoe dit plotseling komt, daar heb ik geen uitleg voor.

Groetjes.

Roland Moens.

Dat kan - denk ik - alleen google beantwoorden.

 

FYI: Ze hebben bij Google wel problemen gehad, dat er bestanden verdwenen, maar ik ken de details niet en het zou ook niet bij iedereen voorgevallen zijn

Is dat zo?
Niks van gemerkt, noch ergens erover gelezen.

 

Ik heb inderdaad deze aankondiging, max een maand geleden,ergens gelezen (toe wist google zelf niet wat de oorzaak was en ) maar heb de details niet gelezen en daarom is het mogelijk dat het daar iets mee zou kunnen te maken hebben, en indien iemand die details wel kent zou hier dan kunnen op reageren, dat was de bedoeling van mijn bericht hieromtrent.

Reputatie 2
Badge

Hallo Patrick, en Martin,

5 uren geleden schreef ik u, dat ik 60 berichten had in mijn prullenbak,  zonder zelf daar iets 
aan te doen, bekeek ik zopas mijn prullenbak, en die hoeveelheid is nu gereduceerd naar 30
berichten !! Dus tot 17 jan. 2024 inbegrepen.

U ziet er klopt iets niet in het beheer van hun prullenbak.

Ik weet het, u kunt daar niets aan veranderen, doch het is zo.

Groetjes.
Roland MOens.

Reputatie 2
Badge

Beste Martin,

Uw sugesties betreffende het aanpassen van de hoevelheid dagen dat de prullenmand aankan,
heb ik uitgevoerd, doch dit is niet meer van toepassing.

Groetjes.
Roland Moens.

Reputatie 2
Badge

Hallo Geachten,

Geef mij eens het e-mailadres van Gmail, waar ik met probleem terecht kan.

Bedankt bij voorbaat.

Roland Moens.

Volgens mij hebben die geen mailadres, maar je zou de vraag kunnen stellen op de community 

Reputatie 2
Badge

Bedankt Martin.

Ik probeer het via de “Community”.

Groetjes.
Roland Moens.

Reputatie 2
Badge

Hallo Martin,

Ik probeer het via de “Community” - doch daar zenden ze u van kastje naar de muur !!
Het is zoals u zegt, geen nederlandse communicatie mogelijk - u wordt telkens naar een engelstalige
voorgeknabbelde site verzonden, waar mijn probleem niet te bespeuren valt.

 

Laat maar vallen, het is een probleem die probleemloos van de kaart wordt geveegd.

Groetjes.

Roland.

@RMO 

ik heb ondertussen wel nog wat gegoogeld en ik vind iedere keer als antwoord dat het niet mogelijk is om de duur te veranderen

bvb hie wordt dit ook uitgelegd >> https://webapps.stackexchange.com/questions/107088/is-there-any-way-to-change-the-default-gmail-empty-trash-behaviour

 

Reageer