Customer support

  • 10 March 2024
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

Ik ben die customer suport van proximus echt zo beu als iets he. Dat is bijna maandelijks dat we hier problemen hebben met wifi, en elke keer opnieuw, het eerste dat ze doen is diene router resetten. Ik ben zelf een IT’er, en ik weet dat een reset soms kan helpen, maar elke keer vraag ik om het niet te doen zodat ik dit zelf kan doen of omdat ik het net zelf heb gedaan en elke keer opnieuw doen ze het toch zonder het zelfs eerst te vragen of het okee is dat ze dat doen, ik ben hunne zever op dat vlak echt zo beu als iets. Hoe moeilijk is het om eerst eens te vragen of het goed is dat ze die stap zetten.


3 reacties

@RedRidingElmo 

Best dat je uw wifi problemen hier wat meer omschrijft en omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er nog zou om gevraagd worden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Vreemd dat mensen die zichzelf IT’er noemen duidelijk niet schijnen te weten hoe WiFi eigenlijk werkt en wat de “stoorzenders” zijn? Nochtans ligt de oorzaak vrijwel onveranderlijk aan lokale factoren en die zijn vrijwel altijd op te sporen met beperkte middelen en enige inventiviteit, zoals bvb “wifiman” op een Android telefoon.ik heb vrijwel nooit wifi problemen en als die er toch zijn dan zijn ze binnen de 5 minuten opgelost en ik woon in een stokoud huis met 100 deuren en muren van 2 bakstenen dik en gelardeerd met gewapend beton. PX kan inderdaad enkel dat doen nl uw toestellen resetten. Dat verandert niets aan uw lokale toestanden en een kast verzetten kan uw ontvangst op bepaalde plaatsen verstoren, geloof het of niet. (Burst speed wifi @5Ghz: 1100-1300Mbps!)

Reputatie 7
Badge +4

@RedRidingElmo Ik heb je wifi uitgemeten en zie dat je modem op de 2.4GHz-band gestoord wordt door andere signalen. Dit kan een ander elektrisch toestel zijn, zoals een draadloze telefoon, microgolfoven, verlichting,… Heb je de mogelijkheid om je modem te verplaatsen, een schapje hoger of lager is vaak al voldoende. Hier alvast enkele tips om je wifi te verbeteren. 

Reageer