Skip to main content
Vraag

cookies ...? webmail en proximus web site!

• October 28, 2025
  • 8 reacties
  • 53 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Mijn beurt om te klagen …

Is er wat veranderd in het cookie beleid van PX of heeft Google Chrome een bug geintroduceerd?

Sinds een paar dagen is het mij onmogelijk om de sites webmail en proximus nog te bereiken want u-ik geraak niet meer voorbij het cookies scherm in chrome. Ongeacht wat ik klik, de boel is bevroren … vroeg op het jaar dacht ik zo …
Vreemd genoeg heb ik geen problemen om het forum te bereiken … (zoals u kan vaststellen) 

Met Edge werkt het wel? 

screenshot

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Martin
  • October 28, 2025

Ter info:
Eens getest met Google chrome browser op mijn laptop/W11 waar ik het probleem niet ondervind.

En wat gebeurt er als in een incognito browservenster werkt via CTRL+SHIFT+DEL

Mutlie
  • October 28, 2025

Ik ben - in tegenstelling tot u - geen IT deskundige, maar vermoed dat het toch aan Chrome ligt, net omdat het werkt in Edge, dat bij mijn weten gebaseerd is op Chromium, een Chrome afgeleide dus.
Ik heb hier trouwens ook geen problemen  in Firefox.
Tenzij u een - ongetwijfeld deskundige - reden kan geven dat ik het fout heb.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 29, 2025

Ter info:
Eens getest met Google chrome browser op mijn laptop/W11 waar ik het probleem niet ondervind.

En wat gebeurt er als in een incognito browservenster werkt via CTRL+SHIFT+DEL

Werkt schijnbaar wel met een incognito venster … 🤔weird, heb al een paar privacy en beveiligingen veranderd maar standaard wekt het niet. Een oud zeer schijnbaar .. iets te maken met Google sync? 
Dank u voor de tip! 

Mutlie
  • October 29, 2025

Misschien de cookies en cache eens legen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 29, 2025

Bedankt om allen mee te denken … het probleem is “vanzelf”(?) opgelost, vreemd genoeg. Komt het door de cookies consent in het incognito windows, of door een ondertussen uiterst recente Chrome update, of door zonet trachten in te loggen met alle browser extensies disabled en cookies toe te staan … geen flauw idee. Ik heb all extensies 1 voor 1 terug geactiveerd en alles blijft werken. Bizar … 🙏

Martin
  • October 29, 2025

@Regulus 

Bij incognito modus worden de extensies niet uitgevoerd omdat het de bedoeling is om je browsegeschiedenis, cookies, en sitegegevens niet op te slaan en extensies kunnen deze privacy omzeilen, sommige verzamelen data, injecteren scripts, enz..

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 29, 2025

@Regulus 

Bij incognito modus worden de extensies niet uitgevoerd omdat het de bedoeling is om je browsegeschiedenis, cookies, en sitegegevens niet op te slaan en extensies kunnen deze privacy omzeilen, sommige verzamelen data, injecteren scripts, enz..

ah ok, bedankt … wist ik niet … vandaar dus. Waarom een simulatie in een normaal venster dan terug werkt na het uit/aan zetten van de extensies is een beetje bizar? Maar er zal wel een simpele verklaring zijn … 

Martin
  • October 29, 2025

@Regulus,

Als je extensies uitgezet hebt en achteraf weer aanzet, werkt het wel meestal precies zoals voordien, maar er zijn soms uitzonderingen hierop, sommige extensies restten bepaalde sessiegegevens.