Beantwoord

conflicten internet box+

  • 4 March 2024
  • 9 reacties
  • 226 Bekeken

  • Apprentice
  • 4 reacties

Hoi,

ik heb sinds januari 2024  Ultra Fiber en heb niks anders dan problemen gekend sinds ik deze optie heb.

deze snelheid haalde ik eerst
deze snelheid haal ik nu nog maar

bij proximus zelf zitten ze met hun handen in de haren want volgens hun systeem zo ik 4.5Gig moeten halen.

voor u het vraagt NEEN mijn internet kaart en/kabel is niet kapot want heb de testen zelf gedaan op een 2.5Gig poort en kom ongeveer dezelfde snelheid als de 2de afbeelding.

heb zelfs speciaal ervoor een nieuwe cat7 utp kabel voor gekocht omwille van dat ik eerst dacht dat het de kabel was, wat blijkbaar niet zo is.

het is zelfs al zo erg dat ervoor al 4 verschillende techniekers hier zijn geweest en niks hebben kunnen oplossen want blijkbaar zijn er niet veel techniekers die een Ultra Fiber lijn kunnen testen aan huis.

ze hebben zelfs de fiber modem en de b-box veranderd en het haalde niks uit

 

daarom probeer ik eens via deze weg als er nog mensen zijn die dit probleem meemaken of hebben gezien

icon

Beste antwoord door DjD 16 March 2024, 12:45

Bekijk origineel

9 reacties

Zelfs hier geen reacties op ?? dan is het toch wel erg 🤦‍♂️

Reputatie 7
Badge +4

@DjD Ik zie dat er momenteel nog een afspraak gepland staat. Ik heb de configuratie van je lijn nagekeken en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak. Ik heb ook info gevraagd aan een expert, maar daar heb ik momenteel nog geen antwoord van. Ik hou je verder op de hoogte. 

heb het probleem gevonden maar nog niet opgelost

 

het is blijkbaar iets in Windows 10 dat mijn verbindingen tegenhoud maar weet niet wat.

 

had de 10G ethernet kaart in een andere pc gestoken en daar haal ik de snelheid die Proximus naar mij stuurt.

 

heb zelfs al stuurprogrammas geupdated en al die andere “ zever”

dusja alweer met de handen in het haar lol

ja wij hebben ook problemen met giga fiber namelijk met de tv beelden die blijven haperen en 1 Gbps ipv van 2.5. Ook wij hadden graag een oplossing na se vele decoders v7 en internet box+

Reputatie 7
Badge +4

@DjD Dankjewel om ons te laten weten dat je toch de oorzaak gevonden hebt. Dit geeft inderdaad aan dat er veel mogelijke oorzaken zijn die de snelheid beïnvloeden en dat de oorzaak niet altijd enkel bij ons ligt. Veel succes in je zoektocht naar een oplossing.

@robbe8772  Je lijn is correct geconfigureerd voor 2.5Gbps. Op welk toestel test je dit ? Op welke manier is dit toestel met je modem verbonden ? 

Kan je de verbinding naar je decoder eens testen met een andere (rechtstreekse, niet in de muur ingebouwde) lankabel ? Als ik je lijn uitmeet zie ik daar kwaliteitsverlies. 

ik heb dus het probleem gevonden…… als er mensen zijn die een MSI moederbord hebben installeer MSI SDK programma NIET , dit programma hield dus mijn internet snelheid tot 1.5Gig

tadaaa na het unistallen va, MSI SDK

 

Het probleem voornamelijk is het beeld die soms blijft haperen. Had graag een bezoekje van een bekwaamde technieker die de glasvezelkabel kan eens inspecteren aub.

Reputatie 7
Badge +3

@robbe8772 

Wanneer zou de technicus bij jout ‘t best kunnen langskomen?

 

Geert

Reageer