Skip to main content
Vraag

Concrete planning fiber

  • 22 July 2024
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

Al ruim twee jaar hoor/lees ik dat de installatie van fiber "binnenkort" eraan komt in mijn buurt en m'n gemeente staat op de kaart intussen eindelijk paars ingekleurd ("fiberwerkzaamheden gepland"), maar concreter dan dat wordt het nooit en de module om m'n adres op te zoeken is nog nooit verder gekomen dan "laat je gegevens achter". Kan ik een concreet idee krijgen van iemand met kennis van zaken wanneer het gepland zou zijn - een ruwe schatting is meer dan genoeg, ik zal jullie zeker niet vervolgen als het er uiteindelijk naast zit 😉? Misschien ook of installatie in mijn straat (rijhuizen) via de kelders gepland is (zoals de huidige VDSL) of toch via de gevel, zodat ik de plaatsing van de modem en andere netwerkapparatuur kan voorbereiden? Klantnummer staat in m'n profiel. 

5 reacties

Ter info: als het moest → Fiberklaar zijn die voor PX (en anderen) fiber aanlegt dan neem je best contact met hen op want zij kennen de planning.

Fiberklaar Projecten
 

Reputatie 2

Bedankt, maar is (hier) niet het geval. Volgens de module is het Proximus zelf.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Bremel na controle van je adres lees ik: ‘Dit adres ligt in een Fiber zone, maar de constructie is nog niet gepland. Verkoop & ordering niet toegestaan.’ Vul online ons formulier in en we houden je op de hoogte! Sluit jouw woning aan op fiber - Supersnel internet | Proximus

Reputatie 2

Bedankt @HeidiE, maar daarmee weet ik eigenlijk niets meer en dat formulier heb ik al zeker twee jaar geleden voor het eerst ingevuld zonder ooit iets te hebben teruggehoord. Wat betekent die status over het algemeen? Is het een kwestie van maanden, misschien nog 1 of 2 jaar voor Fiber daadwerkelijk beschikbaar is? Ik moet de nodige interne netwerkapparatuur vernieuwen en ik heb weinig zin om bv. te investeren in 2,5 Gbps-toestellen als die de eerste jaren toch nutteloos blijken (enorm contrast vanaf de huidige +/- 85 Mbps die ik nu haal). 

Reputatie 7
Badge +3

@Bremel Er is momenteel geen concrete (richt)datum beschikbaar. Groetjes, Heidi

Reageer