Skip to main content

We zitten nu al meer dan een week zonder internet. Storing bevindt zich op het netwerk. Er zou een lasploeg komen. Afspraak werd gemaakt. Hele dag thuis geweest. Niemand gezien.

Opnieuw contact opgenomen met Proximus. Ze zouden me binnen de 48 uur contacteren. Niks gehoord.

Resultaat: nog steeds geen internet.

Bovendien eens opgezocht hoe we compensatie kunnen aanvragen voor het geval er ooit toch een herstelling zou gebeuren. Nergens te vinden op de website.

Ik zou toch graag internet hebben en een degelijke compensatie krijgen.…

FYI: Compensatie wordt pas bepaald als alles opgelost is.

Eventueel kan een PX moderator er voor zorgen dat als je een gsm abonnement hebt om daar gratis mobiele data op te laden(zie: → Noodoplossing bij een internetstoring) of een 4G Mifi router. Zo kan je toch al op het internet en eventueel je smartphone ook als hotspot gebruiken zodat andere toestellen ook op het internet kunnen via deze hotspot.

&

Wettelijke vermeldingen voor privé- en professionele klanten | Proximus

zie deel

Nieuwe wet op compensaties bij netwerkstoringen

Vanaf 1 november 2024 zullen klanten bij een volledige dienstonderbreking van meer dan 8 uur als gevolg van een ononderbroken storing op het netwerk van Proximus recht hebben op een wettelijke compensatie als aan de toekenningsvoorwaarden is voldaan.

Eventueel kan Proximus u bij een storing die niet “vrij snel” kan verholpen worden tijdelijk een 4G mifi router met SIM-kaart ter beschikking stellen

Misschien is dit al veranderd ondertussen, maar een mifi router wordt enkel door Proximus technicus ter beschikking gesteld. Maar of  deze nu ook al kan per bpost verstuurd worden weet ik niet.

Reageer