Skip to main content
Vraag

Bug met automatisch doorsturen email

• January 25, 2026
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Context

1. Ik heb een @skynet.be email adres dat ik al jaren gebruik samen met mijn vriendin voor gemeenschappelijke zaken. We lezen en verzenden beiden emails met dit adres.
  2. We hebben tegenwoordig beiden een Gmail account, en nemen de skynet mails binnen via POP3/TLS + kunnen ook vanuit Gmail mails verzenden met die account (SMTP), zodat we al onze emails kunnen zien/zenden vanuit de Gmail web app.
  3. Google heeft beslist geen POP3 meer te ondersteunen (en biedt ook geen IMAP aan zag ik net...) voor het binnenhalen van externe accounts.

Doel

Dus onze enige optie is om bij Proximus de emails voor die skynet account te forwarden naar onze beide Gmail email addressen.

Probleem

Het werkt als ik eerst 1 Gmail adres toevoeg en “Automatisch doorsturen inschakelen” aanzet (na bevestiging).

Als ik daarna het 2de Gmail adres toevoeg en op sla (en weer bevestig via de confirmatie link) dan lukt dat ook voor dat 2de Gmail adres, maar het 1ste Gmail adres dat ik eerder toevoegde is nu verdwenen...

Ik heb ook geprobeerd om beide Gmail adressen in 1 keer toe te voegen, door ze alle twee in dat veld in te tikken (je ziet in de UI dat je meerdere vakjes kan invullen), maar dan zie ik een error popup verschijnen: “Controleer de rekeningen in behandeling voordat u nieuwe toevoegt.” en ik kan niks opslaan nu…
Alle verzonden confirmatie links van mijn vorige pogingen hierboven waren ook effectief al bevestigd…

Ik heb ook geprobeerd door alles weer te wissen, het doorsturen weer af te zetten, eens uit te loggen, weer in te loggen, en dan opnieuw beide Gmail adressen tegelijk toe te voegen, maar zelfde error popup…

Er is blijkbaar een bug, waardoor we niet langer 2 email adressen kunnen toevoegen bij het automatisch doorsturen van email: één per één na elkaar, of alle twee tegelijk in 1 keer… Niks werkt…

PS:
Volgens de help info hier, zou dit nochtans mogelijk moeten zijn (al lijkt de beschrijving daar niet 100% meer overeen te komen met wat we nu zien in de UI: je kan nergens klikken op "Bestemming” bijvb.): https://webmail.ux.proximus.be/mail/help-standard/richui-Dutch/Ux%20Suite%20Online%20Help/Settings/Mail%20options/Setting%20up%20Auto-forward.htm

2 reacties

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 26, 2026

@Koen_T Deze informatie klopt helaas niet meer, deze functie is al een tijdje niet meer actief.

• Auteur
  • Practitioner
  • January 26, 2026

​@DaisyS 

Wat bedoel je precies:

De functionaliteit om emails door te sturen werkt wel degelijk nog (en ik ben ongetwijfeld niet de enige die dat gebruikt).

Dat die info daar niet meer correct is, dat kan, maar dat is het kernprobleem niet echt hee?

Het probleem is dat ik op geen enkele manier 2 email adressen kan ingeven om mail automatisch naar door te sturen: zie mijn beschrijving.

Kan je dit zelf eens proberen, dan zal je zien wat gebeurt (zoals ik beschreven heb).

Dit is duidelijk een bug in de functionaliteit.