Skip to main content
Beantwoord

Bridged mode Bbox - Decox75

Graag had ik de bridge mode geprobeerd op de BBox3 maar ik kan deze optie nergens terugvinden in de interface. Waar kan ik die terugvinden op de Bbox3 web interface? Alsook moet ik de kabel van de router wan poort naar de decoX75 laten vertrekken of een gewone lan poort?

Ik heb nl. vaak problemen met de playstation network die niet kan connecten, foto’s van decathlon site worden precies geblokkeerd, en office.com tools van mijn werk werken enkel met de AP mode en niet met wifi-router mode in de deco x75. Casten van vlaamse zenders werkt ook enkel via AP mode, het probleem is dat ik in die modus veel te weinig mogelijkheden hebben tot het beheren van mijn clients op het netwerk. Via de app kan ik bijvoorbeeld in router modus ourderlijk toezicht toepassen enz. wat in AP mode niet mogelijk is. 

Graag advies.

Alvast bedankt :) 

Beste antwoord door Martin

FYI: voor een bbox3 is het anders dan voor een Internet box:  zie → hier

1. Verbind je privé-router via de LAN-uitgang (1 van de 4 poorten) van de b-box 3 / 3V+ met de WAN-ingang van de privé-router.
  2. Verander de LAN IP instellingen van je privé-router zodat het broadcast domein anders is dan dat van de b-box 3 / 3V+ : 192.168.1.1/24 (192.168.1.1-192.168.1.254)
  3. Maak een WAN verbinding op je router via een PPPoE sessie door de   gebruikersnaam en het wachtwoord van je internetlijn te gebruiken .
Aandachtspunten
  • Je hebt hierdoor 2 aparte netwerken. Toestellen die verbonden zijn met het ene netwerk, kunnen toestellen op het andere netwerk niet zien.
  • Wanneer beide wifi-netwerken (dat van de b-box en dat van je privérouter) ingeschakeld zijn, dan zal je toestel, afhankelijk van je locatie, zowel met de b-box als met je eigen privérouter kunnen verbinden.
  • Niet vergeten:
    • Je Wi-Fi Booster werkt niet achter een privérouter.
    • Je TV Box werkt mogelijk ook niet achter een privérouter.
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

Martin
  • 34219 reacties
  • Antwoord
  • 9 juli 2025

FYI: voor een bbox3 is het anders dan voor een Internet box:  zie → hier

1. Verbind je privé-router via de LAN-uitgang (1 van de 4 poorten) van de b-box 3 / 3V+ met de WAN-ingang van de privé-router.
  2. Verander de LAN IP instellingen van je privé-router zodat het broadcast domein anders is dan dat van de b-box 3 / 3V+ : 192.168.1.1/24 (192.168.1.1-192.168.1.254)
  3. Maak een WAN verbinding op je router via een PPPoE sessie door de   gebruikersnaam en het wachtwoord van je internetlijn te gebruiken .
Aandachtspunten
  • Je hebt hierdoor 2 aparte netwerken. Toestellen die verbonden zijn met het ene netwerk, kunnen toestellen op het andere netwerk niet zien.
  • Wanneer beide wifi-netwerken (dat van de b-box en dat van je privérouter) ingeschakeld zijn, dan zal je toestel, afhankelijk van je locatie, zowel met de b-box als met je eigen privérouter kunnen verbinden.
  • Niet vergeten:
    • Je Wi-Fi Booster werkt niet achter een privérouter.
    • Je TV Box werkt mogelijk ook niet achter een privérouter.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 456 reacties
  • 9 juli 2025
AlexCo schreef:

Graag had ik de bridge mode geprobeerd op de BBox3 maar ik kan deze optie nergens terugvinden in de interface.

Er moet niets gewijzigd worden op de B-box3, de bridge mode (= PPPoE passtrough) is standard geactiveerd.

Zoals ​@Martin hierboven schreef: het enige wat je moet doen is jouw PPPoE gegevens invullen in de WAN instellingen van de Deco (in wifi router mode). Dan krijgt jouw Decox75 een publiek IPv4 adres, en kan je alle routerfuncties van de Deco gebruiken, incl. het beheren van je Clients.