Skip to main content
Beantwoord

Bestellen Wifi booster+

• November 12, 2025
  • 17 reacties
  • 89 Bekeken

Beste,

Na chats en 2x telefonische gesprekken met valse beloftes van het komt in orde of we gaan het opsturen, weer geen meter verder. Hopelijk kan hier iemand mij verder helpen. Heel simpele vraag.

Ik heb Internet Giga Fiber met Wifi 6E. Kan ik mijn wifi booster v2 met wifi 6 omruilen voor een wifi booster+ met wifi 6E zodat heel het huis 6E heeft? Lijkt me toch geen moeilijke vraag? Krijg enkel maar medewerker die niet weten wat die wifi booster+ is of wat wifi 6E is , Proximus , zorg er toch een voor dat jullie collega’s van de helpdesk de producten kent!

Beste antwoord door Emrr58

Mijn vraag is dan: Is proximus niet verlegen om de ‘Giga klanten’ enkel een booster v2 te leveren, die technologie van 5 jaar geleden heeft.. Wifi-6, dual-band, max 1Gbps poorten..

Je krijgt als Giga klant toch al een Internet box+, waarom geen booster+ beschikbaar stellen voor een pakket die 2Gbps download zou moeten halen?

uiteindelijk gaan die toch ook 4.5 p/m extra betalen. 3€ (3,5 vanaf 01/26) voor de v2 technologie is belachelijk😄

Andere opties binnen Proximus? “Neen..”

17 reacties

Martin
  • November 12, 2025

@zeneff  bedoel je dat het niet lukt om te bestellen via deze weg → Wi-Fi Booster+

• Auteur
  • Rising star
  • November 12, 2025

@zeneff  bedoel je dat het niet lukt om te bestellen via deze weg → Wi-Fi Booster - Blijf altijd verbonden

Dag Martin,

Het gaat over de wifi booster+ , niet de normale wifi booster die jij linked.
Het gaat over deze: https://www.proximus.be/nl/wifi/wifi-booster-plus , als ik deze wil toevoegen in mijn winkelmandje switched hij last minute toch weer naar de normale , seg bestaat die “plus” versie eigenlijk wel of is dat een mythe of legende? ;-)

Maar opnieuw Martin, ik spreek 2x over de “PLUS” , 3x wifi 6E en toch verwijs je me de gewone booster met wifi 6 , opnieuw de indruk dat je de producten niet kent , niet wilt kennen of je AI bent...

• Auteur
  • Rising star
  • November 12, 2025

@zeneff  bedoel je dat het niet lukt om te bestellen via deze weg → Wi-Fi Booster+

Nee , lees goed mijn vraag aub. Het gaat over de + versie...

Martin
  • November 12, 2025

@zeneff ? Er staat toch Wi-fi Booster+ 

• Auteur
  • Rising star
  • November 12, 2025

@zeneff ?

Sorry , ik zweer dat er daarnet de gewone versie stond ipv de plus, heb je je comment aangepast? :).

Ik krijg nu onderstaande melding, terwijl ik ingelogd ben, dit is ook de eerste keer dat ik dit zie , normaal gaat die door en dan
veranderd die plots toch weer naar de gewone wifi booster v2 variant in het winkemandje zelf… Iets heel vreemd. Maar dan 1x chat en 2x telefonisch en ze konden wij niet verder helpen , dan klopt er toch iets niet hé?

• Auteur
  • Rising star
  • November 12, 2025

@zeneff ?

Sorry , ik zweer dat er daarnet de gewone versie stond ipv de plus, heb je je comment aangepast? :).

Ik krijg nu onderstaande melding, terwijl ik ingelogd ben, dit is ook de eerste keer dat ik dit zie , normaal gaat die door en dan
veranderd die plots toch weer naar de gewone wifi booster v2 variant in het winkemandje zelf… Iets heel vreemd. Maar dan 1x chat en 2x telefonisch en ze konden wij niet verder helpen , dan klopt er toch iets niet hé?

Ik heb nu eens een andere browser gedaan en nu krijg ik wat ik altijd krijg:

Dit lijkt mij de gewone wifi booster van 3 euro en niet die plus van 4,5 euro toch?

Martin
  • November 12, 2025

@zeneff 

Eventueel eens proberen in een browser incognito venster, te openen via  toetscombinatie 

CTRL SHIFT N 

voor firefox browser is het 

CTRL SHIFT P

Als het toch niet lukt dan best de verder hulp van een @Proximus-Moderatoren afwachten morgen.

• Auteur
  • Rising star
  • November 12, 2025

@zeneff 

Eventueel eens proberen in een browser incognito venster, te openen via  toetscombinatie 

CTRL SHIFT N 

voor firefox browser is het 

CTRL SHIFT P

Als het toch niet lukt dan best de verder hulp van een @Proximus-Moderatoren afwachten morgen.

Ligt niet aan de browser , heb dit al met meerdere gedaan in een periode van maanden. Ik dacht dan altijd van laat het maar zitten, maar nu wil ik het echt weten waarom ik dit niet kan bestellen. Ik denk dat dit niet eens bestaat , en mocht het bestaan denk ik dat minder dan 1% van proximus klanten dit hebben 

• Auteur
  • Rising star
  • November 12, 2025

@Martin zie net deze comment van jou op een andere post , is het omdat ik ultra fiber moet hebben ipv giga fiber abonnement??

Martin
  • November 13, 2025

@zeneff Dat was in ieder geval de regel maar daarom dat je best afwacht op een officieel antwoord van een @Proximus-Moderatoren om zeker te weten of dit nog altijd de regel is.

PS: En eigenlijk als het zo is dat er aan bepaalde voorwaarden moet voldaan worden, dan zou dit eigenlijk ook moeten ergens aangegeven/duidelijk worden, als de weg om te bestellen via  → Wi-Fi Booster+  gevolgd wordt!

@Martin zie net deze comment van jou op een andere post , is het omdat ik ultra fiber moet hebben ipv giga fiber abonnement??

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 13, 2025

@zeneff Dat is momenteel enkel mogelijk bij Flex+Ultra Fiber.Groetjes,Joel.

Zie info tabel:

• Auteur
  • Rising star
  • November 13, 2025

@zeneff Dat is momenteel enkel mogelijk bij Flex+Ultra Fiber.Groetjes,Joel.

Zie info tabel:

@Joel M Bedankt voor de info , klaar en duidelijk. Enkel jammer dat dit weer veel tijd heeft gekost voor een duidelijk antwoord. Wel vreemd dat met mijn 2.5gb download abonnement met wifi 6E dat ik geen gebruik zou kunnen maken van een wifi booster OOK me 6E. Zou toch denken dat voor klanten met giga & ultra fiber dit mogelijk zou moeten zijn.

• Rising star
  • Antwoord
  • November 25, 2025

Mijn vraag is dan: Is proximus niet verlegen om de ‘Giga klanten’ enkel een booster v2 te leveren, die technologie van 5 jaar geleden heeft.. Wifi-6, dual-band, max 1Gbps poorten..

Je krijgt als Giga klant toch al een Internet box+, waarom geen booster+ beschikbaar stellen voor een pakket die 2Gbps download zou moeten halen?

uiteindelijk gaan die toch ook 4.5 p/m extra betalen. 3€ (3,5 vanaf 01/26) voor de v2 technologie is belachelijk😄

Andere opties binnen Proximus? “Neen..”

Martin
  • November 25, 2025

Wat de Internet box + betreft is er wel beterschap in zicht:

Na de pilootfase in november zullen Ultra Fiber-klanten, vanaf eind december 2025 progressief als eersten kunnen gebruikmaken van de Wi‑Fi 7 tri-band technologie.
Bestaande Ultra Fiber-klanten, in de loop van de eerste maanden van 2026 worden uitgenodigd om te upgraden naar een Internet Box + Wi‑Fi 7 van de nieuwste generatie, zodat ook zij kunnen profiteren van de verbeterde prestaties van Wi‑Fi 7 tri-band.
De uitrol naar Giga Fiber-klanten is voorzien voor de tweede helft van 2026.

Maar spijtig wordt er niet gesproken van de Wifi -boosters hoe die zullen aangepast worden voor Giga fiber klanten die in de tweede helft van 2026 een Internet box+7  zullen krijgen, dan moeten er toch aangepast Booster+7 aangeboden volgens mij die ook deze technologie ondersteunen!

Benedict1984
  • Rising star
  • November 25, 2025

Hallo op de X pagina van proximus group sta er een foto van de nieuwe  modem zelf met een nieuwe wifi booster dus er komt dan ook een nieuwe wifi booster zie link https://x.com/ProximusGroup/status/1992862210658324710?s=20 mvg Benedict.

• Rising star
  • November 25, 2025

Hallo op de X pagina van proximus group sta er een foto van de nieuwe  modem zelf met een nieuwe wifi booster dus er komt dan ook een nieuwe wifi booster zie link https://x.com/ProximusGroup/status/1992862210658324710?s=20 mvg Benedict.

Wel heel erg dat de “Giga” klanten hier langer dan 7 maanden op moeten wachten.. Enigste optie is dus: ofwel zelf een wifi mesh voorzien, ofwel overschakelen naar Ultra (wat momenteel onnodig is..)

Proximus is goed in marketing, maar werkelijkheid is anders 😑

Martin
  • November 25, 2025

@Benedict1984 Bedankt, om de link door te sturen want op de PX site had ik alleen nog maar de Internet Box+ 7 gevonden.