Skip to main content
Vraag

belgacom.net problemen

• September 13, 2025
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Ik gebruik @belgacom.net al zolang als dat het bestaat en was er eigenlijk tevreden van.

Maar sinds enige tijd lijkt het steeds onbetrouwbaarder te worden !

Blijkt dat sommige bestemmelingen mijn mails niet ontvangen, ook niet in hun spam ! Sommige van mijn mails verdwijnen in het niets en ik zelf krijg ook geen fouten of meldingen. M.a.w : ik weet van niets

Ik kan er geen lijn in vinden, bij sommigen werkt het altijd, bij anderen niet. Meestal kom ik pas achter als ik via een andere mail-provider werk en verneem dat ze nooit iets kregen.

Wat is er aan de hand ?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Martin
  • September 13, 2025

@darwin4ever 

Heb je dit voor zowel in een bepaalde mail-applicatie die je gebruikt  en is dit ook het geval als je http://webmail.proximus.be gebruikt.

• Tip: indien het nog niet gebeurd zou zijn: PX-moderatoren kunnen u beter/vlotter verder helpen, als je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag**. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
    → Meld het hier zodra dit gebeurd is.

**(bv.in dit geval het volledig belgacom.net mailadres waar het over gaat)

PS: PX moderatoren komen niet langs op het forum tijdens het weekend.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 13, 2025

Het betreft het @belgacom.net mailadres gekoppeld aan deze MyProximus

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 17, 2025

@darwin4ever Werk je via een mail programma of via de webmail? Sinds wanneer doet zich dit voor?

• Auteur
  • Apprentice
  • September 18, 2025

Ik heb altijd gewerkt met IMAP/SMTP, voor alle accounts waaronder belgacom.net

Sinds wanneer het zich voordoet is moeilijk te zeggen vermits ik niet weet waarom ik geen antwoord kreeg (niet willen antwoorden - mijn mail niet gekregen - ….. ).

Mijn gevoel is dat het de laatste maanden erger geworden is en veel vaker voorkomt

De eerste signalen waren er een tweetal jaar terug, toen google strenger ging controleren waardoor naar sommige gmail-accounts geen mail meer verstuurd kon worden, maar daar kreeg ik dan wel een delivery failure op.

Ik heb de indruk dat het te maken heeft met de gebruikte servers en hoe deze zich bekend maken voor het @belgacom.net domein.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 18, 2025

Ik vond dit :

en volgens wat ik lees is het vergelijkbaar met wat ik met @belgacom.net ervaar

Naar gmail dat niet lukt enerzijds, veel mails naar andere domeinen die in het nirvana verdwijnen