@M_016
dit kan je terugvinden in de algemene voorwaarden:
“Bij beëindiging van de Overeenkomst kan de Klant het e-mailadres blijven gebruiken tot 18 maanden na de datum van beëindiging van de Overeenkomst waarop dit e-mailadres betrekking heeft.”
dus gedurende 18m blijven gebruiken is sowieso aangeboden
https://www.proximus.be/dam/jcr:6fc57d05-74d1-44ee-a160-bd395ed70268/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/from20191101/Bijzondere-voorwaarden-Internet---NL~2022-01-10-08-30-53~cache.pdf
wat verlenging betreft: geen idee, nog nooit iemand gehad die dat gevraagd heeft , k weet niet of prx die mogelijkheid effectief aanbiedt? … aangezien dat niet in de voorwaarden wordt vermeld, denk ik dat het niet toegepast wordt? k ga eens rondvragen
groeten
Tina
@tina.b dank u
dus ik begrijp dat optie 1 van toepassing is
&
ter info:
die mogelijkheid tot verlenging moet inderdaad effectief (eerstdaags?) aangeboden worden (cfr “nieuwe telecomwet december 2021”); info m.b.t. deze mogelijkheid recent expliciet vermeld in een bericht op een aanrekening bij Telenet
@M_016
De verlenging van het recht om het e-mailadres na de huidige periode van 18 maanden te behouden ingeval de klant zijn of haar internetcontract beëindigt, indien een dergelijke dienst was inbegrepen. Deze wijziging zal van toepassing zijn vanaf de inwerkingtreding van het Koninklijk Besluit tot vaststelling van de praktische en financiële toepassingsmodaliteiten ervan.
Wettelijke vermeldingen voor privé- en professionele klanten | Proximus
Groetjes,
Antonella
Is hier al nieuws over? Het KB werd ondertussen al gepubliceerd. (Ter info: bij Telenet kan het emailadres ook na 18 maanden kosteloos worden verder gebruikt).
Voor zover mij bekend is het KB met de betrokken uitvoeringsbesluiten dienaangaande (principe ervan wel voorhanden de “telecomkaderwet”) tot op heden niet gepubliceerd in het Staatsblad door de bevoegde minister (De Sutter)
Behoud voortaan je e-mailadres wanneer je van provider wisselt - ITdaily.
Kan je jouw e-mailadres behouden? | BIPT
Excuus, ik was duidelijk verkeerd geïnformeerd. We mogen er vermoedelijk van uitgaan dat Proximus hier niet over zal communiceren tot de publicatie gebeurd werd?
Ter info:
Ik zie dat deze pagina is aangepast: Vragen over Proximus Mail | Proximus
“Je kunt je e-mailadres tot 18 maanden na beëindiging van de internetabonnement gratis blijven gebruiken. De bestaande login en wachtwoord blijven geldig.
Wil je ook na die 18 maanden gebruik blijven maken van deze faciliteit? Geen nood, voorlopig hoeft je niets te doen en blijft het gratis. In de toekomst behouden wij ons het recht voor, in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, om:
- je te vragen of je gebruik wilt blijven maken van deze faciliteit en
- een vergoeding te vragen voor deze verlenging.
In dat geval nemen wij ten minste 3 maanden van tevoren contact met je op via je e-mailadres en leggen wij je de voorwaarden van de verlenging uit.”
Inderdaad; maar voor zover mij bekend is:
van een KB hieromtrent is voor zover mij bekend tot op heden nog altijd geen sprake
op de website van het BIPT ook geen enkele info voorhanden m.b.t. het destijds eventueel ontvangen commentaar op de bovenvermelde raadpleging (en een analyse/aanbeveling dienaangaande)
→ zou het mogelijks enkel bij een eventueel aangepaste ISPA gedragscode blijven?
Ik wil mijn proximus mailadres nog 18 maanden behouden na veranderen van provider. Dat moet echter vooraf aangevraagd worden bij proximus. Maar natuurlijk is dit nergens te vinden op de website. Hoe moet dit aangevraagd worden? Kan iemand me helpen?
Met dank
@andre48 Daar moet u niets voor aanvragen.Dat gebeurt automatisch voor 18 maanden.Groetjes,Joel