Skip to main content
Beantwoord

BBox3 zend onbekend draadloos netwerk "Quantenna" uit


Beste,

 

Ik kom hier ten raden omdat ik opmerk dat mijn Bbox3 sinds kort een extra draadloos netwerk uitzend genaamd “Quantenna”. 

Als ik mijn bbox uitschakel verdwijnt het netwerk, bij inschakelen of na een reset komt dit netwerk gewoon terug. Ook na een reset van de bbox3 is dit netwerk er weer. 

 

Iemand een idee wat dit netwerk doet? Is  er een probleem met de bbox3, mijn bbox3 is 12+ jaar oud. 

 

Bedankt,

Mvg,

Beste antwoord door Bramskibeat

Het probleem heeft zich ondertussen opgelost. De modem is nu zichtbaar in myproximus voor beheer, zowel in de web interface als in de myproximus app zijn er dingen veranderd. 

Dankjewel! 

 

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

26 reacties

Martin
  • 33928 reacties
  • 19 mei 2025
  • Heeft iets te maken met de geïntegreerde  Quantenna's Wi-Fi technologie/chipset, eigenlijk niet direct iets om zorgen over te maken.

    Bij een reset gebeurt het volgende: De drouter start op en stuurt zijn instellingen naar de 5 GHz-module. Maar vóór die configuratie is afgerond, zendt de 5 GHz-module tijdelijk een standaard SSID uit: "Quantenna".

  • PX moderatoren kunnen altijd beslissen,  als ze deze draad hier opnemen, of de bbox3 aan vervanging toe is (is toch al een oud beestje als die 12 jaar oud is!).

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 19 mei 2025

@Martin Dankjewel voor de feedback. Het “Quantenna” netwerk is er continu… het verdwijnt niet. 

Ja hij is zeer oud :-), je ziet sommige status ledjes niet meer goed branden...

 

Ik wacht nog even op verdere feedback van het Proximus team… 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2145 reacties
  • 21 mei 2025

@Bramskibeat Heb je de modem al eens gereset? Is dit netwerk dan nog steeds zichtbaar?


Martin
  • 33928 reacties
  • 21 mei 2025

Inderdaad Bramskibeat ziet het terug opkomen na een reset van de bbox3. 


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 21 mei 2025

@Martin Thanks!

Klopt, het komt ook terug na de reset. 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2145 reacties
  • 21 mei 2025

@Bramskibeat Ik heb je modem omgeruild, de nieuwe is onderweg. Deze zal vrijdag geleverd worden door bpost.


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 21 mei 2025

@DaisyS : Dankjewel! Ik bekijk het vrijdag als de nieuwe modem toekomt.

Groeten,


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 23 mei 2025

@DaisyS Ik heb nog steeds geen verzendbevestiging mogen ontvangen van Bpost. Zou het kunnen dan er iets misgelopen is in het process?

Alvast Bedankt,


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2145 reacties
  • 23 mei 2025

@Bramskibeat Ik vrees dat er iets fout is gelopen in onze systemen. Ik stuur nogmaals een nieuwe op.


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 26 mei 2025

@DaisyS Ik heb de nieuwe omruil modem afgelopen zaterdag mogen ontvangen. Dit is nu blijkbaar een Internet Box. Ik kan bevestigen dat het probleem met het Quantenna netwerk nu is opgelost. Waarvoor dank!

De internet box kan enkel gemanaged worden via myproximus. Nu moet ik opmerken dat ik enkel via de myproximus app op mijn gsm de instellingen kan bekijken en aanpassen, maar als ik online via een webbrowser naar mijn internet ga in myproximus zie ik daar nergens een optie om deze te beheren. 

Ik heb ook al geprobeerd met volgende URL: https://www.proximus.be/myinternet

Bedankt,

 


Mutlie
  • 2134 reacties
  • 26 mei 2025

Op die webpagina moet je ietwat naar beneden scrollen om de InternetBox te kunnen instellen.
Het kan soms wel een paar dagen duren eer je dat effectief kan.


Martin
  • 33928 reacties
  • 26 mei 2025

@Bramskibeat Dit duurt soms wel enkele dagen vooraleer alles doorgestroomd is, dus nog wat geduld :-)
Bij mij heeft dit ook een dag of drie geduurd vooraleer alles zichtbaar was

Dan zou je →daar moeten het volgende zien staan

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 26 mei 2025

Dan zal ik nog even afwachten. Die optie staat er bij mij nog niet tussen, ik heb enkel de onderste 3 opties. Modem is sinds Zaterdag middag geïnstalleerd. 

Bedankt!


Martin
  • 33928 reacties
  • 26 mei 2025

Dat was bij mij inderdaad enkele dagen ook het geval en bij aderen komt dit bijna onmiddellijk in orde!

Bramskibeat schreef:

Dan zal ik nog even afwachten. Die optie staat er bij mij nog niet tussen, ik heb enkel de onderste 3 opties. Modem is sinds Zaterdag middag geïnstalleerd. 

Bedankt!

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 1 juni 2025

Ondertussen een week verder maar nog steeds geen mogelijkheid om de modem via myproximus via de webbrowser te beheren. Enkel via de myproximus app zie ik met zijn serienummer staan en een tandwiel om naar de instellingen te gaan. 

Dankjewel.


Martin
  • 33928 reacties
  • 1 juni 2025

Beb je ook al eens geprobeerd in je webbrowser door te surfen naar http://myproximus.be maar door eerst een privévenster te openen in je browser via de kombinatie van volgende toetsen:

CTRL SHIFT N 
         ( in sommige browsers is het ipv N een P )


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 2 juni 2025

Ik had al geprobeerd met verscheidene browsers, heb nu ook eens geprobeerd wat ​@Martin voorstelt maar dat geeft hetzelfde resultaat.


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 2 juni 2025

@DaisyS Wanneer jij, op 21 mei, de omruiling van mijn defecte modem had ingeleid had ik reeds een email ter bevestiging gehad met de vraag om mijn oude modem terug te sturen naar Proximus.

Maar omdat ik de nieuwe modem niet ontving heb je, vermoed ik, een nieuwe aanvraag ingediend.

DaisyS schreef:

@Bramskibeat Ik vrees dat er iets fout is gelopen in onze systemen. Ik stuur nogmaals een nieuwe op.

Hiervan heb ik toen geen bevestiging gehad.

Met de bevestiging die ik ontvangen heb op 21 mei heb ik dan ook mijn oude modem teruggestuurd.

 

Vandaag, 2 Juni, ontvang ik een brief per post met de vraag om opnieuw mijn modem terug te sturen. Deze brief bevat een ander retour label. Ook staat er bovenaan deze brief het volgende  “Jouw verzoek om materiaal te ruilen”, terwijl dit een omruiling was wegens een defect.

Ik hoop dat dit niet tot onnodige facturatie of misverstanden gaat leiden? 

 

BPOST label - Ontvangen op 21 mei 2025: ==> Dit label is gebruikt voor de retour en volgens BPOST reeds aangekomen bij jullie. 

BPOST label - ontvagen op 2 Juni 2025:

Dankjewel! 

Mvg,


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 2 juni 2025

@Bramskibeat Normaalgezien is het profiel op de website gelinkt met dat van de MyProximusapp en zou het er dus op dezelfde moment in te zien moeten zijn. Ik heb voor de zekerheid een update gedaan van je profiel. Kan je het nog eens proberen ? 


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1735 reacties
  • 2 juni 2025

@Bramskibeat  Voor beide orders staan de toestellen als ‘teruggebracht’


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 2 juni 2025

@HadewychT Ik heb mijn browser cache gecleared en nogmaals opnieuw ingelogd, maar zie het nog steeds niet.

 

Via de app zie ik het volgende:

 

Lijkt me toch nog iets niet in orde.

Dankjewel!


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 2 juni 2025
Luc.M schreef:

@Bramskibeat  Voor beide orders staan de toestellen als ‘teruggebracht’

Dankjewel om dit te bevestigen.

Ik ga toch ook geen kosten aangerekend krijgen omwille van het feit dat ik een Internet Box verkregen heb, daar ik hier niet zelf om gevraagd heb?

Bedankt!


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1735 reacties
  • 2 juni 2025

@Bramskibeat Nee dit is in orde.

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 5 juni 2025
Bramskibeat schreef:

@HadewychT Ik heb mijn browser cache gecleared en nogmaals opnieuw ingelogd, maar zie het nog steeds niet.

 

Via de app zie ik het volgende:

 

Lijkt me toch nog iets niet in orde.

Dankjewel!

Kan iemand mij hiermee helpen. Ik kan mijn modem nog steeds niet beheren via myproximus web, enkel via de app.

 

Bedankt,


  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 11 juni 2025

@HadewychT Kan jij eventueel helpen met het oplossen van mijn probleem dat de internet box niet beheerbaar is in het myproximus portal? 

Bedankt,