Sinds enkele dagen krijg ik met de regelmaat van de klok een extra netwerk zichtbaar: Quantenna.
Eens dat netwerk zichtbaar komt, zijn er problemen te verwachten.Het begint met het internet die wegvalt (oa 8.8.8.8 is niet meer bereikbaar) en uiteindelijk valt het draadloze netwerk weg.
Netwerk via de kabel (aparte switch) blijft wel werken, alleen kan ik daat ook niet meer pingen naar de gateway.
Als ik de BBOX laat uit staan, is er geen Quantenna te bespeuren. Ik verdenk dus mijn BBOX 3 als oorzaak voor deze problemen.
Ik kwam al een ander topic tegen, en daar werd blijkbaar uiteindelijk de BBOX vervangen. Iemand nog ideen of tips om te proberen? En op welke manier kan ik de BBOX het eenvoudigst omruilen?
Beste antwoord door Jochen_V
YorickP schreef:
@Jochen_V ik zie niet mis in de metingen of uw profiel. Mits u ook vermeldt het toestel enkele jaren in gebruik heeft en zelfs de helderheid van de LEDs aan het dimmen is, stel ik ook voor om u een nieuw toestel op te sturen. Ik doe het nodige zodat een nieuw toestel geleverd wordt.
Let op, u zal wel een B-Box 3V+ ontvangen (het enige verschil met de B-Box 3 is dat deze ook mogelijkheid heeft om VOIP toestellen aan te sluiten)
Yorick,
het probleem is al van de baan. Had deze middag contact met de helpdesk en technieker zou morgen lnagskomen (want enkele cijfertjes stonden toch in het rood bij de metingen).
Daarnet telefoon gekregen dat de technieker al meteen kon langskomen, en intussen is alles al opgelost!
Super snelle service dus (en probleem lag idd bij de modem, eens die vervangen was waren de problemen verdwenen).
Zorg er voor dat je → ForumProfiel. is bijgewerkt zodat de medewerkers je gegevens hebben/kunnen terugvinden. Enkel de proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken. Sla de wijzigingen op (onderaan links klikken) en meld ook even dat het is gebeurd.
Dan kunnen zij eens het eens bekijken en eventueel je modem omruilen
Ik heb uiteraard eerst een restart gedaan, dat is zowat het eerste wat ik altijd doe bij problemen.
Ik heb ook de volledige wifi (proberen) uit te schakelen, maar de Quantenna blijft er toch doorkomen.
M’n BBOX is idd wel al een tijdje oud (geen idee of ie +12jaar is), zo oud dat na een herstart de meeste LED’s niet meer zichtbaar zijn. Maar tot voor kort nooit problemen mee gehad.
@Jochen_V ik zie niet mis in de metingen of uw profiel. Mits u ook vermeldt het toestel enkele jaren in gebruik heeft en zelfs de helderheid van de LEDs aan het dimmen is, stel ik ook voor om u een nieuw toestel op te sturen. Ik doe het nodige zodat een nieuw toestel geleverd wordt.
Let op, u zal wel een B-Box 3V+ ontvangen (het enige verschil met de B-Box 3 is dat deze ook mogelijkheid heeft om VOIP toestellen aan te sluiten)
@YorickP weet jij soms of de oude BBOX3 van sagemcom of van technicolor nog moeten teruggestuurd worden (ik heb het dus niet over de BBOX3V+ die nog moet altijd teruggestuurd worden)? Of hangt het af of de bbox3 er ene is van Technicolor is of van Sagemcom?
@Jochen_V ik zie niet mis in de metingen of uw profiel. Mits u ook vermeldt het toestel enkele jaren in gebruik heeft en zelfs de helderheid van de LEDs aan het dimmen is, stel ik ook voor om u een nieuw toestel op te sturen. Ik doe het nodige zodat een nieuw toestel geleverd wordt.
Let op, u zal wel een B-Box 3V+ ontvangen (het enige verschil met de B-Box 3 is dat deze ook mogelijkheid heeft om VOIP toestellen aan te sluiten)
Yorick,
het probleem is al van de baan. Had deze middag contact met de helpdesk en technieker zou morgen lnagskomen (want enkele cijfertjes stonden toch in het rood bij de metingen).
Daarnet telefoon gekregen dat de technieker al meteen kon langskomen, en intussen is alles al opgelost!
Super snelle service dus (en probleem lag idd bij de modem, eens die vervangen was waren de problemen verdwenen).
Dank je voor de update!! Het gebeurt toch eigenlijk veel te weinig dat een goede afloop op een vraag/probleem wordt gemeld en dat mag zeker ook eens !
Als het goed is mag het ook gezegd worden inderdaad!
Is trouwens ook handig voor mensen die eenzelfde probleem hebben, dan heb je ook een feedback, en kom je makkelijker tot een oplossing.
@Jochen_V Inderdaad, en in het ander topic met het zelfde probleem werd het ook opgelost door de Bbox te vervangen. Is het nu een B-box3V+ dat je als vervanger ontvangen hebt?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Bedankt voor uw bezoek aan het forum. Help ons om deze te optimaliseren in slechts 5 vragen.
Proximus gebruikt cookies
Proximus installeert cookies om het gebruik van haar websites te analyseren, om je surfervaring te verbeteren en om de inhoud en de advertenties op haar websites beter af te stemmen op je mogelijke interesses. Ook partners met wie Proximus samenwerkt kunnen via de Proximus websites advertentiecookies installeren om je op andere websites en sociale media advertenties te tonen die relevant kunnen zijn voor jou. Hou er rekening mee dat als je bepaalde cookies blokkeert, het de correcte werking van de website kan verstorenCookiebeleid