Beantwoord

bbox3: Server in DMZ werkt niet

  • 16 December 2021
  • 5 reacties
  • 1238 Bekeken

Beste lezer,

 

Ik probeer al een tijd mijn domeinnaam te koppelen aan mijn internet verbinding via bbox3. Ik heb via de myproxymus instellingen, poort 80 en 443 open gezet en op mijn bbo3v2mijn server in de DMZ geplaatst.

Normaal zou dit voldoende moeten zijn echter ik kan mijn server niet bereiken. Hoe kan dat? Zelfs een ping of nmap (ik heb een linux server) geeft geen antwoord.

 

Mijn domeinnaam wijst naar het correcte ip4 nummer.

 

Ik heb een bbox3 v2. Ik heb het gevoel dat proximus nogsteeds de verbinding over poort 80 en 443 blokkeerd.

 

Elke tip is welkom.

 

mvg,

Bastiaan

icon

Beste antwoord door Martin 16 December 2021, 12:59

Bekijk origineel

5 reacties

bbox al herstart of gereset 

NB: DMZ zet niet "alles" open.
Alleen de poorten die niet gebruikt worden door andere clients.
Als een toestel, zoals de router zelf, een poort "vasthoudt",
dan is deze niet beschikbaar om door DMZ gefeworwarded te worden.

En testen vanop je lokaal netwerk zal ook niet lukken, je kan het bvb proberen dan via mobiel netwerk .

Beste Martin,

Dit was de oplossing --> “Testen op het local netwerk zou nooit lukken”.

Mijn vraag is: Waarom niet? Ik dacht altijd dat een ip wordt verkregen via een DNS server? Ook heb ik mijn DNS sowieso via google draaien (8.8.8.8,8.8.4.4) en niet via de proximus DNS.

Voorheen had ik EDPnet (Fritzbox) en Proximus (bbox3v1) en nooit problemen ondervonden mijn externe website te bereiken via het lokaal netwerk.

Maar... ik teste via de hotspot van mijn mobiel met wifi uitgeschakeld en inderdaad zie ik dat het werkt! Dus blijkbaar werkte mijn server al vanaf het begin.

Nu heb ik port forwarding ingeschakeld naar mijn server en mijn server een fixed intern ip gegeven.

Ik kan natuurlijk mijn website en toegang wel bereiken via het lokaal netwerk door mijn hosts file aan te passen. /etc/hosts:
127.0.0.1 localhost
192.168.1.20 domain.org

Probleem is dat ik op deze manier elke keer links naar mijn server moet veranderen als ik met mijn laptop lokaal of extern zit en dat heb ik voorheen nooit moeten doen.

Inderdaad vroeger kon men via het lokaalnetwerk testen maar dat is al een ruime tijd zo dat NAT loopback niet meer mogelijk is op de bbox3.

Je kan een DYNDNS dienst instellen (zoals bv. No-Ip) op de bbox3 → Onthaalpagina DynDNS BBOX3

Hoi martin,

 

Ik heb dat geprobeert maar heb zoneedit en ik heb geen idee wat in te vullen in de custom config. Het volgende heb ik ingevuld op de modem, zou dat moeten werken?

 

User Name *******
Password *******
Host Name

? wat hier?
Ik wil bereikt worden op zowel domein.com als op www.domain.com

Server https://dynamic.zoneedit.com
Port 443
Request auth/dynamic.html?host=www.domein.com,domein.com
Authentication basic
Update Interval 2097120
Retry Interval 600
Max retries 3

kan er ook niet direct op antwoorden hier heb je een voorbeeld maar ik weet niet als je er hierdoor iets wijzer uit wordt ?

Hoe stel ik de Proximus b-box in om mijn dyn-ip up-to-date te houden? - bNamed.net

Custom DynDNS op BBox3 - Userbase

Reageer