Zonder je mesh toestellen is het wifi signaal van de bbox3 dan wel ok.
Neen,
Dan blijft het hetzelfde..
hoe doe je juist de speedtest, heb je ook slechte resultaten via wifi-5.0-xxxx als je met bv je laptop dicht bij de bbox staat.
Ik doe de speedtest met verschillende apps op smartphone en tablet . Smartphone is enkel 2.4 wifi maar gaat niet hoger dan 32 Mb. Tablet is iets sneller gaat tot 40. Op tablet is 5.0 wel mogelijk tot 60Mb
Maar snelheid daalt drastisch met meer afstand..
zeker op wifi 5.0 zal de snelheid inderdaad vlug dalen ifv de afstand en ook ifv welke materialen (muur enz.) het wifi signaal moet doorkruisen, met je Mesh systeem heb je satellieten in verschillende ruimtes staan waardoor de afstand tot een satelliet zal kleiner zijn dan 1 bbox voor verschillende ruimtes en zal overgeschakeld worden naar de satelliet die beter binnenkomt op je toestel.
Ik heb mij Telenet HGW ook “vrij snel” (3j?) moeten vervangen omdat of 5.0 of 2.4 afwisselnd niet meer zichtbaar waren
Eventueel het gebruik van de kanalen 2.4/5.0 in uw omgeving visualiseren (bv. met InSSIDer) en/of nagaan of er geen nieuwe “storende elementen” aanwezig zijn.
Proximus medewerkers kunnen vanaf morgen nagaan of er problemen zijn met uw Bbox en desgevallend een vervangtoestel opsturen
https://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html
https://www.metageek.com/support/downloads/
storingen op 5.0 zal je toch al zo vlug niet hebben
je kunt op een windows laptop bv direct de wifi analyzer app uit de Microsoft store downloaden om de wifi signalen te bekijken
echte niet wifi stoorsignalen ga je naturlijk daarmee niet opsporen
en als het wifi stoorsignalen zijn van naburige wifi routers enz dan zou het mesh systeem daardoor ook wel beïnvloed worden
Proximus medewerkers kunnen vanaf morgen nagaan of er problemen zijn met uw Bbox en desgevallend een vervangtoestel opsturen
Naast wifi heeft TS geen last van de bbox want ander zou zijn mesh systeem ook last hebben hiervan en geen zo’n hoge snelheden kunnen halen, als het internet gedeelte van de bbox niet zou in orde zijn, aangezien mesh daarop aangesloten is en hoge wifi snelheden via de mesh wifi kunnen gemeten worden..