Skip to main content
Beantwoord

BBox V3+ vervangen door de Internet Box


Is het mogelijk om de oude bbox 3v+ in te ruilen voor de Internet Box? We zijn al naar een Proximus winkel geweest en ze zeiden dat onze model nog steeds nieuw is en verder niets. We hadden ook gebeld voor deze te ruilen maar uiteindelijk kwam er niets van. We hebben het Flex-pakket (nog geen fiber) van Proximus.

Beste antwoord door Luc.M

@Plopsakok deze levering staat gepland op 27/1. Groetjs Luc

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

12 reacties

Martin
  • 33055 reacties
  • 24 september 2023

@imran_ch

Omdat de PX forummedewerkers , als ze maandag hier de draad terug opnemen, je verder zouden kunnen helpen en meer informatie geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

NB: Mss eens kijken of je deze kunt bestellen via Myproximus onder Producten / Internet


Pat52
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 1408 reacties
  • 24 september 2023

@imran_ch   hier vind je alle info 

De Internet Box is beschikbaar ⬇⬇⬇⬇

  1. Gratis als je een Flex-pack hebt met de superieure internetervaring

  2. Voor € 49 als je een ander internetproduct hebt

 

Log in op de MyProximus-app en stap over op de nieuwe Internet Box om je internetervaring met Wi-Fi 6 te transformeren.

Heb je al een Flex-pack met Superieure Internet ervaring, dan is het gratis,

Superieure ervaring

Snelheid Onbeperkt surfen thuis met max. 100 Mbps download- en 30 Mbps uploadsnelheid.

Stabieler en sneller internet

Dankzij de nieuwe Internet Box met Wi-Fi 6 technologie, kan je genieten van:

  • stabieler en sneller internet, zelfs wanneer de hele familie online is.
  • lager energieverbruik
  • betere bescherming tegen hackers

Beheer je wifi met de MyProximus-app:

  • Met Smart Wi-Fi kan je de snelheid en de sterkte van je wifi-signaal analyseren in elke kamer van je huis én krijg je persoonlijke aanbevelingen om deze te verbeteren.
  • Pauzeer de wifi-toegang volledig of op bepaalde toestellen als je nood hebt aan een digitale detox.
  • Deel snel en gemakkelijk je wifi met een QR-code.

Verbeter je wifi-bereik

Met de Wi-Fi Booster vergroot je je wifi bereik of sluit je je tv draadloos aan. Je hebt recht op 1 Wi-Fi Booster in je Flex pack (op aanvraag of op initiatief van de technieker).

Vaste lijn

Onbeperkt bellen naar vaste lijnen + 1000 min/maand naar gsm's in België 24/7.

voor elk ander internetproduct is het € 49.

 

Let op de internet box bestellen :

Je kan dit alleen in de My Proximus App applicatie doen, niet via MyProximus web.

 

  • Je Internet Box via de MyProximus-app bestellen

  • Open de MyProximus-app  op je gsm. Download de MyProximus-app als je deze nog niet hebt geïnstalleerd.
  • Druk op Producten  , linksonder in het beginscherm van de app.
  • Scroll omlaag naar Smart Wi-Fi  en kies Wifi-netwerk  .

    Wat als je de melding "Activeer de intelligente wifi" krijgt?

    De app kan je vragen om Smart Wi-Fi in te schakelen. Volg de procedure. Sluit na het inschakelen van Smart Wi-Fi de app, open deze dan opnieuw en ga terug naar Wifi-netwerk.

  • Druk op De nieuwe Internet Box bestellen   .
  • Controleer je wifi-naam en wachtwoord. Druk op  om je wachtwoord weer te geven. Je kunt deze gegevens wijzigen door naar Uw toegangscodes wijzigen te gaan.
  • Wat moet je doen als er geen toegangscodes zijn of als deze niet juist zijn?    ⬇⬇⬇⬇

  • Er worden geen toegangscodes getoond: Druk op Uw toegangscodes wijzigen en voer inloggegevens naar keuze in of gebruik je huidige inloggegevens, die op de achterkant van je b-box staan. De wifi-naam staat naast 2.4 GHZ. Het wachtwoord staat naast WiFi Key of Wireless Key.
  • De toegangscodes zijn niet juist: Druk op Uw toegangscodes wijzigen en voer inloggegevens naar keuze in.
  • Druk op Bestellen. Volg de stappen om de bestelling te plaatsen.

 

Na ontvangst van je nieuwe Internet Box krijg je een verzendlabel toegestuurd om je vorige modem terug te sturen. Wij zullen er goed voor zorgen en het een tweede leven geven! Als je je apparatuur niet binnen de gestelde termijn terugstuurt, worden er kosten in rekening gebracht.

Vervang je b-box door een Internet Box | Proximus


Plopsakok
Forum|alt.badge.img
  • Rising star
  • 12 reacties
  • 8 januari 2025

Maanden geleden heb ik via de app, zoals hierboven beschreven, de internet box aangevraagd.

Ik kreeg volgende bericht:

Goed om te weten

Je hebt reeds een bestelling lopen bij Proximus

Je kunt geen optie online bestellen zolang uw vorige bestelling niet is verwerkt.

Je kan later opnieuw proberen.

Heb later terug opnieuw een poging gedaan, met terug het zelfde bericht, zonder enig gevolg.

Graag zou ik willen weten hoe dit verder gaat met die bestelling.


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2488 reacties
  • 8 januari 2025

Dag ​@Plopsakok ik maak dossier 55871761 voor verder nazicht door de achterliggende dienst, die je verder zal informeren. Groetjes, Heidi


Plopsakok
Forum|alt.badge.img
  • Rising star
  • 12 reacties
  • 15 januari 2025
Dag ​@HeidiE Kreeg onlangs dit bericht(blauw)in mijn mailbox:  Maar geen enkele link blijkt te werken, winkelmand is blijkbaar niet te bereiken.Ik wil wel *_bevestigen_* dat wat er in het "overzicht winkelmandje" staat, en dat ik die artikelen wel degelijk wil bestellen.Maar blijkbaar wil dit tot op heden maar niet lukken,ik hoop dat dit nu eens in orde komt en de maanden geleden bestelde artikelen eindelijk geleverd kunnen worden.Met vriendelijke groet,PlopsakokLaatste stap om je winkelmandje te bevestigen!Hallo Guy,Je hebt je bestelling nog niet bevestigd? Geen probleem, we hebben je winkelmandje bewaard. Je kan de bestelling makkelijk aanpassen of afronden via deze link (https://www.proximus.be/webshop/nl/personal/zwp/webshop/shoppingcart.html?state=retrieve&hash=s3E5-tdJ-GepK&v1=email&v3=webshop&v4=abandoned-cart) .(https://www.proximus.be/webshop/nl/personal/zwp/webshop/shoppingcart.html?state=retrieve&hash=s3E5-tdJ-GepK&v1=email&v3=webshop&v4=abandoned-cart)Hulp nodig? Klik hier (https://www.proximus.be/contact)  om contact met ons op te nemen.Overzicht winkelmandje		|  Product		|  Prijs btw incl.		|  PrijstypeToestellen		|  		|  Internet Box		|  		|  MaandelijksOmruilen Internet Box 0 eur (ipv 49 eur)		|  		|  Wi-Fi Booster		|  		|  Maandelijks 		|   		|   		|  BTW, Auvibel en Recupel inbegrepen		|  Deze tabel toont enkel een overzicht van de producten in je winkelmandje (zonder je eventuele huidige producten).		|    Tot binnenkort!  Het Proximus-teamPrijzen en beschrijving onder voorbehoud van vergissingen, eventuele toepasselijke promotie en latere wijzigingen. Alleen de prijzen die gelden op het moment van inschrijving op de dienst, het product of de optie zijn contractueel bindend. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van alle onderdelen van alle websites (ook de mobiele) gecreëerd door Proximus NV van publiek recht.		|  		|   Alle rechten voorbehouden. © 2025 Proximus (https://www.proximus.com/nl/our-company/company.html )  | Wettelijke vermeldingen (http://www.proximus.be/conditions)  | Privacy (http://www.proximus.be/privacy) Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE82 2100 0008 8968 GEBABEBB		|  

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2488 reacties
  • 16 januari 2025

Dag ​@Plopsakok thuislevering van de internet box op maandag  20/01/2025 - bevestigingsmail volgt!


Plopsakok
Forum|alt.badge.img
  • Rising star
  • 12 reacties
  • 22 januari 2025

Dag ​@HeidiE ,

het blijft maar voor problemen zorgen die bestelling van een internet box.

Ja een levering is door bpost gebeurd ,maar niet aan huis, op een afhaaladres.Geen leveringsbriefje in de bus.Tot daar wat betreft de levering.

Bij nazicht is een android tv box geleverd ipv de gevraagde internet box.

De bestelling was duidelijk:

Internet Box
 
 
Maandelijks
Omruilen Internet Box 0 eur (ipv 49 eur)
 
 
Wi-Fi Booster
 
 
Maandelijks
 
 

Als kleine aandeelhouder, begin ik mij toch ernstige vragen, wat betreft de werking van proximus.

Wat moet ik nu met deze android  box?

 

 


Plopsakok
Forum|alt.badge.img
  • Rising star
  • 12 reacties
  • 23 januari 2025

Dag, ​@HeidiE heb terug contact genomen via chat op myproximus , het gevraagde zou nu maandag geleverd worden.

 De Android tv box die geleverd is geweest zal ik ook houden,ter vervanging van mijn oude decoder.

Ik hoop enkel dat alles nu eindelijk in orde komt, hierbij ook mijn dank en bewondering aan alle forum medewerkers voor hun kennis en inzet.

met vriendelijke groeten ​@Plopsakok 


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • Antwoord
  • 23 januari 2025

@Plopsakok deze levering staat gepland op 27/1. Groetjs Luc


Na ettelijke pogingen via de myproximus-app nog altijd geen mogelijkheid om de internet box te bestellen. De proximus-assistent is ook al geen hulp omdat die de mogelijkheid om vragen te stellen rond het bestellen van de internetbox voor geen meter begrijpt en zonder boe of ba het “gesprek” af sluit. Kan er eigenlijk wel een nieuwe internet box besteld worden ?


Martin
  • 33055 reacties
  • 2 maart 2025

Dat kunnen de PX moderatoren verder natrekken voor u als ze morgen hier terug langskomen.
Noteer hiervoor in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat zij u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je ook vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden die belangrijk is i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3205 reacties
  • 3 maart 2025

@Claire Van der Aa - Flawinne 

zoals Martin aangeeft: vul je forum profiel verder aan met je klantgegevens zodat we kunnen nakijken.

 

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

 

mvg 

Tina