Skip to main content
Vraag

bbox 3 toegangscontrole ouderlijk tozicht al jaren een probleem zie archief

• 19 januari 2025
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Beste

bbox 3 toegangscontrole ouderlijk tozicht al jaren een probleem.

Enige wat we horen is : doe een reset.

maarja dant moet je weer de instelningen herdoen (dhxp vast ip adres geven, ene naam geven aan elke apparaat).

en men klaagt al over de ingebouwde ouderlijk toezicht al jaren  jaren jaren.

AUB proximus , Test dat uit in jullie labo en kom met een oplossing of betere modem.

Ik heb jaren dit maar laten liggen en vandaag weer een poging gedaan: zag dat 1 van de kinderen privatewifi adres gebruikte om de apple apparaten, en raar deze mac adres was niet te zien bij de verbonden apparaten in bbox3 . Ik heb dan die optie uitgezet en het was dan duidelijk.:

in ouderlijk toezicht geprobeerd de tijd te beperken, slepen maar rode vakjes maken.. OK klikken  ,even wachten dan ja zou het moeten in orde zijn maarnee: iphone herstarten, maar internet nog niet geblokkeerd.

AUB  zeg me niet de bbbox3 te resetten, dat is al een jaren lange oude  truc geworden.

Het issue met ouderlijk toezicht moet serieus aangepakt worden in julie labo en de fimrware heeft een update nodig (eveneens port forwarding dat soms sukkelt).

Zou mooi zijn als jullie toch liever zeggen: doe maar nog een reset, dat het mag toegevoegd worden eveneens: dat we onze instellingen kunnen opslaan, om ze na een reset terug te zetten (apparaatnamen en dhcp vast ip adres instellen ).

4 reacties

Martin
  • 32926 reacties
  • 19 januari 2025

Louter ter info:

wat het opslaan betreft is van ingevoerde instellingen, is verbeterd met de internet box (bbox4) . 
wat ouderlijk toezicht betreft kan deze tip je mss helpen.

T_Scheen
Forum|alt.badge.img
  • Motivator
  • 50 reacties
  • 20 januari 2025

Ik gebruik al sinds 2 jaren Google Family Link om de schermtijd en de toegang tot apps van onze dochter haar Android tablet te beperken. 

Werkt denk ik niet met Apple devices.

Martin
  • 32926 reacties
  • 20 januari 2025

• Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 20 januari 2025

Beste allen

Ik ben op de hoogte van deze apps.

Ze kunnen een meerwaarde betekenen.

We merken wel: zelfs als het ingesteld is kunnen ze op internet.

Mijn doel is simpel : het internet verbreken vanaf het punt waar het binnenkomt. Als Bbox 3 die opties heeft, moet dit toch 100% vlot en correct werken.

Dan mogen de kids doen wat ze maar willen op hun gsm ofzo, om nog te proberen te kunnen surfen, you tuben… . Goed dat we de 4G altjid wel in de gaten houden en zo goed als niet opladen. op hen gsm, tablets, maar als ze onderweg zijn dan deel ik gewoon mijn wif hotpot.