Skip to main content

Beste,

Thuis is de wifi beschikbaar en kan deze fysiek worden in- en uitgeschakeld. Wij hebben echter een paar tienerdochters die extreem schermverslaafd zijn. Zelfs wanneer wij de wifi uitschakelen, zetten zij deze ’s nachts opnieuw aan.

We zijn op zoek naar een oplossing waarmee wij de wifi ’s avonds zelf kunnen in- en uitschakelen, zonder dat onze dochters deze weer kunnen inschakelen. Bestaat er überhaupt zo’n oplossing?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,

Ik denk dat voor de Internet box dit nog altijd niet mogelijk is zie bv.  hier →  IB Parent Control

@Dirk volders Kunnen  deze linken helpen?

Beheren je wifi met de MyProximus app | Proximus
De nieuwe slimme wifi van Proximus | Proximus
Hoe wifi uitschakelen? | Proximus
Wifi in- of uitschakelen (youtube.com)

Thuis is de wifi beschikbaar en kan deze fysiek worden in- en uitgeschakeld. Wij hebben echter een paar tienerdochters die extreem schermverslaafd zijn. Zelfs wanneer wij de wifi uitschakelen, zetten zij deze ’s nachts opnieuw aan.

We zijn op zoek naar een oplossing waarmee wij de wifi ’s avonds zelf kunnen in- en uitschakelen, zonder dat onze dochters deze weer kunnen inschakelen. Bestaat er überhaupt zo’n oplossing?

Oplossing is heel simpel.

Vervang de Proximus modem door een eigen modem, waarop dit soort instellingen wel mogelijk zijn. Ik gebruik bijvoorbeeld een Fritz!Box:

• mijn WiFi gaat iedere nacht uit (authomatisch met een tijdstabel). ‘s Nachts heb ik geen WiFi nodig.
  • ik kan de router zo instellen dat de knoppen op de router zelf uitgeschakeld zijn.
  • via de web interface (paswoord beveiligd) kan ik de WiFi aan/uit zetten.
  • en nog veel andere Parental control mogelijkheden (blokkeren van websites, toegang tot internet beperken in tijd, enz

Maar wees gerust, tieners vinden altijd wel een manier en zijn handiger dan hun ouders.

Als ze een GSM hebben, kunnen ze toch via 4G verder doen?

Ik wil niemand met de vinger wijzen, maar de beste oplossing is natuurlijk opvoeding & vertrouwen, in plaats van verbieden?

Reageer