Skip to main content
Beantwoord

BBOX 3 & Public WiFi

  • 27 november 2020
  • 5 reacties
  • 494 Bekeken

Heb al een tijdje volgende probleem met de wifi-verbinding en had het graag verholpen.

Het zit zo, ik beschik over een Bbox-3 (probleem bestond ook met de Bbox-2) en ben ook aangemeld voor Public Wifi als ik buitenshuis ben.

In m’n woning schakelt de smartphone (van mezelf ‘Huawei P Smart’ als van m’n echtgenote ‘Huawei Y7’) constant van de internetverbinding op onze Bbox over naar de Public Wifi van Proximus en omgekeerd. Heel irritant als je bv. muziek streamt op de luidsprekers of op sociale media net een bericht zit te typen.

Bestaat er een oplossing om dit te verhelpen aub? Bv. toestellen thuis altijd prioritair op onze eigen Bbox te laten blijven?

 

Alvast dank voor de hulp.

Beste antwoord door Martin

Anders moet je eens kijken of op je bbox “One SSID” als actief staat en dan eens  deactiveren om te zien of je probleem dan niet meer opduikt:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Martin
  • 33946 reacties
  • 27 november 2020

kan je nergens aanvinken op je toestel  “connect automatically” als je verbinding maakt met de SSID van je bbox


Martin
  • 33946 reacties
  • Antwoord
  • 27 november 2020

Anders moet je eens kijken of op je bbox “One SSID” als actief staat en dan eens  deactiveren om te zien of je probleem dan niet meer opduikt:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4415 reacties
  • 27 november 2020

U dient indien mogelijk de betrokken volgorde/prioriteit vast te leggen op uw mobiele toestellen

Eventueel gebruik te maken van een app indien uw toestel dit niet standaard ondersteunt

WiFi Prioritizer - Apps op Google Play


Martin
  • 33946 reacties
  • 27 november 2020

ja maar als het toestel probleem heeft met one ssid dan kan je toch nog het probleem hebben daarom dat ik eens gevraagd heb om dit even non actief te zetten om de gevolgen ervan te zien, zelf ben ik niet zo voor app’s die het in eigen handen willen nemen maar belet niet dat je het altijd kunt proberen natuurlijk en als je er problemen mee ondervindt of het niet meer nodig hebt kun je de app nog altijd wissen.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 27 november 2020
Martin schreef:

Anders moet je eens kijken of op je bbox “One SSID” als actief staat en dan eens  deactiveren om te zien of je probleem dan niet meer opduikt:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Heb ik nu gedaan, hopelijk werkt het! Bedankt voor de snelle feedback!

Edit : Bij in/uit schakelen zal hij eerst Public WiFi kiezen maar na zelf op de Bbox te verbinden blijft hij er idd wel op. Dus probleem is voor 99% verholpen! Top!