Beantwoord

BBOX 3 geeft vreemde IP range

  • 8 April 2020
  • 7 reacties
  • 312 Bekeken

Badge

Af en toe geeft de BBOX 3 dhcp met default gateway 192.168.1.1 een ip adres uit de 192.168.10.1 range aan een PC. Hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Peter_089 21 April 2020, 12:09

Bekijk origineel

7 reacties

@Peter_089 hangt je pc met een netwerkkabel aan je bbox3 rechstreeks 

Reputatie 6
Badge +3

Indien je gebruik maakt van een access point (om de draadloze dekking te vergroten) controleer of daar DHCP niet actief opstaat.  Want dat is niet de standaard DHCP range van de bbox.

daarom had ik inderdaad gevraagd heb of de verbinding via kabel was en indien het antwoord zou neen geweest zijn, zou mijn volgende vraag geweest zijn of er andere wifi bronnen waren in huis zoals een acess point bv :relaxed:

Badge

Ik moet dit even verduidelijken. De fout ligt bij mezelf :kissing_smiling_eyes: . Ik zal in de toekomst mijn netwerk constructies goed in kaart brengen en documenteren :angel_tone2: . Dan zal ik zelf ook sneller mijn domme fouten zien. Maar dit forum helpt toch inzicht te krijgen en zelf fouten op te sporen waarvoor dank.

M.a.w. er is niets mis met de BBOX3.

Een ATA (VoIP interface) in mijn netwerk heeft ook router functionaliteit en dus LAN en een WAN poortje. Ik had die via foutief aangesloten en dus zat ik met een valse router in mijn netwerk. :confounded:

Keep it safe,

Peter.

@Peter_089 bedankt voor de feedback

Reputatie 6
Badge +3

Bedankt om even terug te koppelen. Het allerbelangrijkste is dat je zelf hebt gevonden wat de oorzaak was.

Volgens Roger Wat je zelf doet, doe je meestal beter :relaxed:

Reageer