Onze B-Box3 dateert van september 2014. OneSSID is actief.
De B-box is 3 jaar geleden mee verhuisd naar ons nieuw appartement. Onze wifi is (was) sindsdien erg goed (naar mijn begrippen) en hing rond de 45-46 Mbps down en soms tot wel 21.6 up, veel sneller dan voordien (38 en 9).
Sinds enkele weken geeft de MyProximus app - de plus versie is blijkbaar nog niet beschikbaar - een “probleem” aan. Het netwerk is maar “redelijk” en smart wifi is niet actief. Smart wifi is uitgeschakeld en dat is het, alle verdere stappen zijn niet mogelijk in de app.
Daarvoor was wifi nochtans in orde. Sterker (?) nog: een tijdje terug had ik de B-box een paar dagen uitgeschakeld en dat gaf een foutmelding in de app. Nu is de B-box weer een tijdje uitgeschakeld geweest en ik verwachtte een andere foutmelding dan de wifi is redelijk te zien. Niet dus.
De wifi snelheden variëren enorm en gaan van 10 tot 45 Mbps
Volgende metingen zijn met tussenpozen genomen, binnen een tijd van anderhalf uur.
En de upload blijft nu constant onder de 10 Mbps, laptop hangt aan de 5.0
Via mijn smartphone haal ik in herhaalde testen dezelfde wisselende resultaten met een 46.63 en een 10.19 als uitschieters down, enig positief is de up snelheid die rond de 18 schommelt (maar tweemaal een 12.3)
De B-box is een paar weken terug gereset (met de resultaten hierboven en vorige nacht bij thuiskomst weer onder stroom gezet. Een paar speedtesten deze morgen gaven geen verbetering.
Het wifi signaal is -52 op de 5.0 band en -55/-58 op 2.4 band. Er is geen storing via andere kanalen (er is nog wel een zwakke 2.4 wifi verder op op hetzelfde kanaal 11).
De V7 is bedraad aangesloten en op het moment van de metingen is enkel de laptop actief, geen enkel ander apparaat op wifi is op dat moment actief.
Enige suggesties? Mijn laptop heeft geen mogelijkheid tot bedraad netwerk dus ik kan geen internet snelheden meten. En de B-Box is een Technicolor dus geen Sagem tool.