Vraag

B-Box3 rechtsteerks verbinding met pc die onderbroken word


Hallo ieder,

Ik ben al even overgeschakeld van B-Box 1 naar B-Box 3 het enige probleem dat almaar blijft terug komen is de onderbreking rechtstreekse verbinding tussen mijn desktop en mijn B-Box . Hij geeft dan aan dat mijn B-Box alleen via wifi wil werken .

We hebben laptop en tablet via wifi maar onze desktop willen we alleen via rechtstreekse verbinding blijven behouden , ik heb deze vraag al gesteld in een proximus centra en ik kreeg te horen mevrouw iedereen werkt nu via wifi en het is ook zo veilig en snel ?

Ik ben het nu wel moe om telkens mijn pc te herstarten om weer een rechtstreekse verbinding te hebben met mijn B-Box , kan mij iemand hier even helpen om dit niet telkens te moeten doen zonder dat ik naar wifi moet gaan ?

13 reacties

Dat het aan je bbox zal liggen is al uitgesloten aangezien het bij je oude en nieuwe zich voordoet, dus moet je het gaan zoeken natuurlijk in de richting van je desktop.
Nu zou je de kabel kunnen verdenken maar die kans is waarschijnlijk klein, dus zou ik het eerder gaan zoeken in je netwerkadapter kaart van je Desktop of drivers ervan. Mss al best eens kijken of de recentste drivers hiervoor geïnstalleerd zijn op je desktop.
NB: Het is mogelijk dat Windows de netwerkadapter uitschakelt om energie te besparen.
Schakel de optie voor energiebesparing uit in het eigenschappenvenster van de netwerkadapter in dit geval.
Netwerkadapter staat op gebalanceerd , recentse drivers dit ga ik moeten nagaan ? ik had dit probleem niet met mijn B-Box 1
alvast bedankt voor ja antwoord
stel ook eens als proef je onder eigenschappen van je netwerkadapter je snelheid in op 100Mbps om te zien of je het probleem dan nog hebt,
want je poorten van de bbox3 zijn giga poorten en kan zijn dat je netwerkadapter op automatisch snelheid staat en daar last mee heeft.
Reputatie 2
Badge
vermoedelijk gaat de ethernet(kaart) van je PC in power save mode, en heeft die het moeilijk om nadien terug actief te worden. Die EEE is een afspraak die tussen de modem en de PC gemaakt wordt, dus als je bij de instellingen van je PC de EEE (power save) afzet, gaat de bbox3 evenmin in power save, en vermoed ik dat je probleem daarmee van de baan gaat zijn. zie bvb ook op http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=38762
Gezien het probleem ook al bestond met de vorige bbox die volgens de opgegeven userbase draad geen EEE ondersteunt is het zeer onwaarschijnlijk dat dit het probleem is ..
Reputatie 2
Badge
Gezien het probleem ook al bestond met de vorige bbox die volgens de opgegeven userbase draad geen EEE ondersteunt is het zeer onwaarschijnlijk dat dit het probleem is ..

Ik lees nochtans ik had dit probleem niet met mijn B-Box 1
Inderdaad met bb1 kan je dit probleem al niet hebben ;-))

@Chantal ,
laat eens weten wat de oplossing was voor je probleem indoen het op één of andere manier opgelost werd, dit probleem is bij mijn broer opgelost geweest door de ethernet kaart op 100Mbps te zetten, maar daarom is dit bij nog niet de oplossing !-)
[quote=ON7HR]vermoedelijk gaat de ethernet(kaart) van je PC in power save mode, en heeft die het moeilijk om nadien terug actief te worden. Die EEE is een afspraak die tussen de modem en de PC gemaakt wordt, dus als je bij de instellingen van je PC de EEE (power save) afzet, gaat de bbox3 evenmin in power save, en vermoed ik dat je probleem daarmee van de baan gaat zijn. zie bvb ook op http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=38762[/qu

Bedankt , ik had gisteren een melding gekregen voor een update van mijn driver dan ben ik goed om deze dan ook toe te passen ?
http://www.geforce.co.uk/drivers/results/102299/nvidiaupdate
stel ook eens als proef je onder eigenschappen van je netwerkadapter je snelheid in op 100Mbps om te zien of je het probleem dan nog hebt,
want je poorten van de bbox3 zijn giga poorten en kan zijn dat je netwerkadapter op automatisch snelheid staat en daar last mee heeft.


Hoe doe je dit ?
ik zou niet teveel in eens proberen je kan bv eerst kijken via de netwerkkaart eigenschappen of je de EEE afzet of het een oplossing biedt;
je kan die 100Mbps ook daar ergens terugvinden via de netwerkkaart eigenschappen
Als dit niet helpt dan zou ik op de netwerkkaart drivers eens laten checken of dit de recente zijn die je staan hebt.
Die video update die je vernoemd heeft niks met je netwerkkaart te maken maar met je videokaart.

voorbeeld van een netwerk adapter kaart met EEE enabled:



onder linkspeed zou je dan ook eens kunnen proberen om op 100Mbps in te stellen.
Reputatie 2
Badge
nee, jouw link verwijst naar de driver van je video-kaart. In jouw geval zou je moeten zoeken of er desgevallend een nieuwe driver van je netwerkkaart bestaat.
Maar als je wat rondsnuistert in de instellingen van je netwerkkaart vind je wellicht hoe je de power save kan afzetten en ook hoe je de kaart op 100Mb kan beperken.
ik zou niet teveel in eens proberen je kan bv eerst kijken via de netwerkkaart eigenschappen of je de EEE afzet of het een oplossing biedt;
je kan die 100Mbps ook daar ergens terugvinden via de netwerkkaart eigenschappen
Als dit niet helpt dan zou ik op de netwerkkaart drivers eens laten checken of dit de recente zijn die je staan hebt.
Die video update die je vernoemd heeft niks met je netwerkkaart te maken maar met je videokaart.
Is het daar waar ik moet zijn ?


voorbeeld van een netwerk adapter kaart met EEE enabled:



onder linkspeed zou je dan ook eens kunnen proberen om op 100Mbps in te stellen.
inderdaad Qualcomm Atheros..... kiezen
onder eigenschappen......

Reageer