Vraag

b-box3


Reputatie 3
Badge

Hallo,

ik heb problemen met mijn internet b-box3,op geregelde tijdstippen valt deze volledig uit 2maal kort na elkaar,de eerste maal een drietal minuten en een tweede maal een 30 seconden.

Doordat deze volledig uitvalt heb ik uiteraard geen wifi,geen internet en dus ook geen tv,wat uiteraard heel vervelend is.Na deze uitval start hij terug opnieuw vanzelf op.

Zijn er nog klanten met dit probleem en wat valt er aan te doen?

Dit probleem komt het meest in de avond voor,maar kan ook ‘s morgens dus niet altijd op hetzelfde tijdstip.Kan de b-box defect zijn? Of eventueel omgeruild worden?

Kan iemand van de technische dienst of klanten me verlossen van dit probleem?

Mijn gemeende dank!

Vriendelijke groeten

 


21 reacties

@jojo_01 je VDSL led blijft op dat moment toch continu oplichten op je bbox dan?.

Morgen kunnen de Prox forummedewerkers ook je lijn eens natrekken op fouten zodat dit al kan uitgesloten worden dat het daar niet moet gezocht worden ipv de bbox.

Reputatie 3
Badge

Hallo,

Dank voor het snel reageren.

ik denk dat alle lichtjes uit waren,maar ben daar niet zeker van. Het zou inderdaad goed zijn om eens te laten testen denk ik.

Welke gegevens hebben ze dan nodig?

Alvast dank

niks speciaal als je gegevens aangevuld zijn in je forumprofiel zoals klantnummer enz… dan weten ze welke lijn ze moeten testen

Indien je forumprofiel nog niet aangevuld werd dan zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Je kan natuurlijk ook altijd je bbox eens resetten moest je dit nog niet gedaan hebben om te  zien of het probleem daarmee opgelost is 

bbOx resetten = 20 seconden verzonken reset knopje achteraan ingedrukt blijven houden tot je aan de voorkant enkel enalleen nog de power led ziet oplichten.

 

Reputatie 3
Badge

Is dit hetzelfde als de modem zonder stroom zetten? Anders is dat al gedaan geweest

nee dat is nog een stap verder is eigenlijk min of meer  naar fabrieksinstellingen zetten

Reputatie 3
Badge

Dus eventueel morgen nog eens recetten? ( knopje indrukken en wachten )

Morgen ben ik echter niet thuis vanaf 9 tot 15 uur,daarna wel.

 

Als de prox forummedewerkers hier morgen vroeger de draad opnemen kunnen ze wel al je lijn eens testen op fouten.

Reputatie 3
Badge

Dank in ieder geval.

Vriendelijke groetjes 👋👋👋

we horen het wel 👍

Reputatie 7
Badge +4

hi @jojo_01  ik heb je lijn gecontroleerd en zie hierop geen fouten
je merk geen verbrekingen op en de kwaliteit van de lijn meet ook prima
ik raad je aan om even de modem te resetten zoals martin al voorstelde en even te testen of je hierna ook nog problemen ondervind

Reputatie 3
Badge

Hallo,

Dank voor de test.

Morgen donderdag doe ik een reset en kijk de volgende dagen of de fout nog voorkomt.

Ik hou jullie op de hoogte,alvast dank je wel voor de inspanningen om het probleem op te lossen.

Reputatie 3
Badge

Hallo,

Vandaag reset gedaan,nu afwachten wat de b-box gaat doen. 🤞🤞🤞

Reputatie 3
Badge

Na de reset te hebben gedaan van de b-box en alle toestellen die gebruik maken van wifi terug verbonden te hebben,heb ik dan maar afgewacht wat er nu zou gebeuren.

vanaf mijn laatste berichtje tot op heden was alles normaal,maar deze avond weer hetzelfde probleem,b-box terug uitgevallen!

Ook was het internet heel zwak vandaag,alles had enorm veel tijd nodig om te openen op de iphone of ipad,heb dan de modem even zonder stroom gezet en na enkele seconden terug aangezet,dan terug een meting gedaan van upload en downloadsnelheid,deze was dan wel veel hoger dan de vorige meting.

Mijn dochter die vroeger bij telenet was is overgestapt naar proximus en heeft ook af en toe hezelfde probleem,ze vond dit heel vervelend en is daarom terug aangesloten bij telenet.

Ik ben geen overloper en ben steeds tevreden geweest bij proximus,daarom denk ik dat dit probleem ook wel opgelost zal worden,enkel moet de oorzaak gevonden worden. Ik weet niet of een andere modem dit probleem eventueel zou oplossen.

Ik hoor het graag op dit forum,waarvoor mijn gemeende dank.

Met vriendelijke groeten!

 

 

Morgen kunnen de Proximus forummedewerkers beslissen wat er juist en best moet gebeuren.

Reputatie 7
Badge +4

@jojo_01 Ik heb je een nieuwe modem opgestuurd vermits er geen oorzaken op de lijn zelf te zien zijn. Hij zal 20/8 thuis geleverd worden. 

Reputatie 3
Badge

Hallo,

Hartelijk dank voor de gedane moeite en jullie service.

Achteraf deel ik dan graag mijn bevindingen mee over de nieuwe b-box.

Hopelijk is het probleem dan ook opgelost,wat ik ook vermoed.

Het oude toestel stuur ik dan op gepast tijdstip terug.

Nogmaals mijn gemeende dank.

Groetjes

normaal krijg je de retourlabels opgestuurd via mail in bijlage en ook best je spam folder in het oog houden aangezien die soms daar terecht komen!

of je kunt ook kijken naar myproximus of je ze daar terugvindt zie uitleg 

→ terugzenden van toestellen | Proximus Forum

Reputatie 1
Badge

@jojo_01 , als het nadien nog zou voorvallen: gewoon bellen naar de helpdesk en vragen of ze een keer iemand langs sturen om alles na te kijken.

Wij hadden hetzelfde probleem sinds maart. Nieuwe modem werkte een tijd goed en toen begon het opnieuw. Er is wel 3 (of 4, ik ben de tel kwijt) iemand langs geweest om dingen na te kijken. De kast op straat, de modem, de contacten in de kelder,… Telkens werkte het een tijd goed en dan weer niet. De laatste persoon heeft dan ook de aansluiting bij de splitter nagekeken en daarna geen problemen meer gehad.

Daarom ook dat het soms nodig is van Proximus om enkele malen een technieker te sturen vooraleer de vinger op de wonde kan gelegd worden.

Reputatie 3
Badge

Dank voor jullie hulp 👍👋

Reputatie 3
Badge

Hallo,

b-box vrijdag aangekomen,door omstandigheden zal ik deze maar woensdag kunnen plaatsen.

Hopelijk verloopt alles vlot

Dan maar hopen dat probleem is opgelost 👍👍 

Ik hou jullie op de hoogte van zaken.

Groeten

Reageer