Skip to main content
Vraag

B-Box 3V+ storingen

• June 1, 2026
  • 12 reacties
  • 105 Bekeken

Goedemorgend,

Ik heb thuis een b-box 3V+ modem van 2018.

Maar er zijn helaas vaak storingen op de lijn, plus mijn download- en uploadsnelheden vallen serieus naar beneden. Dit is zeer storend voor het thuiswerken.

Kan u mij verder helpen met het bezorgen van een nieuwere modem?

Alvast bedankt,
Christophe
04********

12 reacties

Mutlie
  • June 1, 2026

Kan je ervoor te zorgen dat je klantgegevens zijn aangevuld in je → ForumProfiel (voor zover dat nog niet is gebeurd)?
Zonder die noodzakelijke info zullen de medewerkers die gegevens eerst nog aan jou moeten opvragen.
(want wie ben jij en waar?)
Indien je dat nodig vindt kan je In het veld "Ticket"  nog meer informatie vermelden. Geen zorgen voor je privacy,  die gegevens zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en meld hier even dat je hebt voldaan.

Het is overigens een zeer slecht idee om private (contact) gegevens openbaar te maken op eender welk forum. Binnen het uur kan je dit nog wijzigen 

Martin
  • June 1, 2026

@Mosess 

• In geval het nog niet zou gebeurd zijn, vul dan zoveel mogelijk klantgegevens aan in je → ForumProfiel, zodat de PX-moderatoren u beter/vlotter kunnen verder helpen en u zo niet eerst achter bijkomende gegevens te moeten vragen.
  • In het privéveld "Ticket" kun je nog relevante informatie vermelden die kan belangrijk zijn i.v.m. je vraag.
    Uw privacy blijft bewaard, want de Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
  • Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
  • → Meld het hier zodra dit gebeurd is.

Opmerking:
Best geen privégegevens (zoals je telefoonnummer in dit geval) posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, om e.v.t. misbruik te voorkomen.
 Die privégegevens kan je wel gerust in het veld "Ticket" zetten, via je  ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent).

PS: Binnen het uur nadat je uw bericht hier gepost hebt kun je dit nog editeren,
door onderaan je geplaats bericht hierboven op de drie horizontale puntjes te klikken
en “Bewerk” te kiezen om je privé gegevens te wissen/deels aan te passen,
anders kan dit enkel nog door een Proximus medewerker (moderator) gebeuren.

• Auteur
  • Apprentice
  • June 1, 2026

@Martin , ​@Mutlie - Voila, mijn forumprofiel is geupdate ondertussen. Kunnen jullie hiermee verder?

Martin
  • June 1, 2026

@Mosess 

Ok, en nu afwachten tot er een Proximus moderator hier de draad opneemt.
Maar je gsm nummer heb je nog niet verwijderd voor de veiligheid, zie ik!

• Auteur
  • Apprentice
  • June 1, 2026

@Martin Ik zie precies nergens een edit knop bij het topic staan of ben ik mis?

Martin
  • June 1, 2026

@Mosess Je moet onderaan je eerste geplaats bericht hierboven rechts onderaan op de drie horizontale puntjes klikken
en “Bewerk” kiezen

Je mag wel dit nummer in  het veld "Ticket" zetten, via je  ForumProfiel  als je dit wenst, want dit  Privévelden is ook enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!

• Auteur
  • Apprentice
  • June 1, 2026

@Martin ik krijg enkel de optie ‘Link naar reactie’ of ‘Melden’ bij mijn eerste bericht

Martin
  • June 1, 2026

@Mosess  ben je ingelogd op je forumprofiel?

Als het niet lukt kan een PX medewerker het wel wissen voor u als er iemand van hen dit bericht hier leest.

En in een ander bericht van u, dat je later gepost hebt, zie je dan ook maar ‘Link naar reactie’ of ‘Melden’ staan?

Mutlie
  • June 1, 2026

Als het de bedoeling is om het telefoonnummer te verwijderen uit de openingspost, dat kan niet meer omdat meer dan één uur is voorbij gegaan. Hier moet een moderator ingrijpen

Martin
  • June 1, 2026

@Mosess 

Inderdaad klopt zoals Mutlie zegt anders zou je het volgende moeten te zien krijgen:

ik had dit trouwens in een vorig bericht gepost onder PS: …...

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 1, 2026

@Mosess 

ik heb je fiber aansluiting uitgemeten, de resultaten zijn goed.

Heb je zowel de modem, als de fibermodem en de booster herstart?

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Geert

• Auteur
  • Apprentice
  • June 1, 2026

@GeertC Dankje voor je antwoord. Helaas geen verschil na het herstarten van beiden.

Het is zo dat mijn MacBook Pro M4 op dezelfde locatie soms 150 Mbps haalt, maar soms zakt naar 1 à 2 Mbps. Op dat moment zie ik dat de wifi-verbinding terugvalt naar 2,4 GHz en dat de Tx-snelheid nog maar 5 Mbps bedraagt. Via een iPhone-hotspot haalt dezelfde Macbook onmiddellijk 267 Mbps en mijn iPhone haalt op dezelfde plaats nog 125 Mbps.