Skip to main content
Antwoord

b-box 3v+ en security

• September 5, 2025
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Ik gebruik al 7 jaren dezelfde initiele b-box 3v+ model. Dit zijn enkele specificaties :

• Firmware versie = 8c.725A
  • GUI versie = 7.5.7.1
  • Hardware versie = 1.0

Vragen :

1. Is dit de meeste recente firmware versie ?
  2. Hoe wordt die firemware up to date gehouden want zelf kan ik het niet ?
  3. Hoe worden security patches tegen vulnerabilities op mijn b-box 3v+ geinstalleerd en hoe frequent gebeurt dat ?
  4. Hoe veilig is die b-box 3v+ met deze firmware tegen de steeds sterk toenemende cyber dreigingen ?
  5. Moet ik een Palo Alto Networks, Fortinet of Checkpoint firewall plaatsen achter die b-box 3v+ om toch enige zekerheid te hebben dat ons thuis netwerk veilig genoeg is ?

Beste antwoord door YorickP

8c.725A zou de recentste firmware versie zijn.

De firmware updates worden naar de modem gepusht wanneer ze beschikbaar zijn voor het publiek.

Onze teams zijn constant bezig met het beschermen tegen toenemende cyberdreigingen maar als u meer zekerheid wilt, kan u altijd extra beveiliging opstellen zoals de firewalls dat u voorstelde.

Een extra slot op de deur kan allesinds geen kwaad als u uzelf wilt beschermen.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Martin
  • September 5, 2025

FYI: Er is al een recentere versie 
Heb je de bbox3v+ al eens herstart (= Druk op de knop on-off om de b-box uit te zetten, Wacht 10 seconden , Druk opnieuw op de knop on-off om de b-box terug aan te zetten,)
Indien de software versie niet veranderd is probeer dan door een →  reset van de bbox3v+.

TBI:

firmware 8c.725A 

Proximus communiceert niet altijd officieel over changelogs, maar op basis van forumdiscussies en eerdere updates gaat het vaak om:

Stabiliteit: minder willekeurige herstarts, vooral bij hogere VDSL2-profielen en vectoring.

Wi-Fi verbeteringen: betere band-steering tussen 2.4 GHz en 5 GHz, en minder disconnects.

Beveiliging: patches tegen bekende kwetsbaarheden in de routersoftware.

Compatibiliteit: betere samenwerking met decoders, mesh-extenders en VoIP-functionaliteit.

GUI verbeteringen: de webinterface (GUI) kreeg kleine aanpassingen voor overzicht en foutmeldingen.

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • Antwoord
  • September 5, 2025

8c.725A zou de recentste firmware versie zijn.

De firmware updates worden naar de modem gepusht wanneer ze beschikbaar zijn voor het publiek.

Onze teams zijn constant bezig met het beschermen tegen toenemende cyberdreigingen maar als u meer zekerheid wilt, kan u altijd extra beveiliging opstellen zoals de firewalls dat u voorstelde.

Een extra slot op de deur kan allesinds geen kwaad als u uzelf wilt beschermen.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 6, 2025

Bedankt Martin en Yorik voor jullie antwoorden !