Skip to main content
Vraag

b-box 3 /T zeer zwakke wifi

• June 1, 2026
  • 3 reacties
  • 19 Bekeken

fa225670

Mijn b-box 3/T is 10 jaar oud, en sinds kort gaat het wifi signaal amper door een goedkope deur, 5m verwijderd van de modem.
Herstarten brengt geen oplossing. 0800-22800 gebeld, en alles wat ze voorstelden had ik zelf al gedaan, maar we hebben het nog eens samen gedaan.
Volgens hen was mijn internet OK, maar ik heb over mijn internet ook niet beweerd dat het niet OK is. Maar blijkbaar was dat toch een reden om mij te paaien met het sturen van een mail waarin ik de uitleg zou krijgen hoe ik zelf een nieuwe kon bestellen. Groot was mijn verbazing toen in de mail bleek dat het gewoon een link was hoe je aan de kost van 50 euro zelf kan beslissen dat je een internet box wil.

Vorige week had ik al een nieuwe printer gekocht, omdat die in een ruimte staat 8m van de b-box, en plots niet meer draadloos werkte: de printer was nog perfekt, maar wel 14 jaar oud, en tegenwoordig zijn de wifi-antennes beter dan toen. Ik dacht dat die min of meer einde levensuur was. De gloednieuwe printer moeiteloos draadloos aangesloten (vlak bij de b-box), en toen ik hem op zijn definitieve plek wou zetten was het ook weer niks. Het is dus mijn b-box 3 die einde levensduur is.
En nu zou ik 50 euro moeten betalen voor een nieuwe modem, na meer dan 40 jaar trouwe Proximus-klant te zijn?

Momenteel ben ik 2m verwijderd van mijn b-box 3, en het wifi-signaal op mijn gsm wisselt tussen 1 blokje en 2 blokjes (van de 4).
Moet ik dit zomaar slikken?

3 reacties

Mutlie
  • June 1, 2026

Dit is je eerste post hier.
Een goede reden om  ervoor te zorgen dat je klantgegevens zijn aangevuld in je → ForumProfiel (voor zover dat nog niet is gebeurd).
Zonder die noodzakelijke info zullen de medewerkers die gegevens eerst nog aan jou moeten opvragen.
Zonder kunnen zij weinig concreet doen (want wie ben jij en waar?)
Indien je dat nodig vindt kan je In het veld "Ticket"  nog meer informatie vermelden. Geen zorgen voor je privacy,  die gegevens zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en meld hier even dat je hebt voldaan.

Over je vraag dan: Je hebt een Bbox van Technicolor. 
Ook resetten brengt geen oplossing vermoed ik?
Dan kunnen de medewerkers morgen, wanneer ze dit draadje oppikken, je lijn eens nameten en eventueel overgaan tot de vervanging van je oud beestje.

fa225670
  • Auteur
  • Apprentice
  • June 1, 2026

@Mutlie. Dat aanvullen van mijn gegevens had ik al eerst gedaan, vooraleer iets te posten.

Martin
  • June 1, 2026

@fa225670 👍🏻

Dat kunnen inderdaad de forumleden die proberen van je ondertussen verder te helpen tot er een PX moderator langskomt, niet zien of je forumprofiel volledig aangevuld is, of toch zeker niet de met “privé” aangeduide tekstvelden.