Skip to main content

bij het installeren van mijn mail via outlook op mijn laptop staat synchronisatie ingesteld, maar verzonden mails worden niet gesynchroniseerd (getest door vanop de tablet, vanuit outlook op laptop en online via proximus mail - alle 3 de mails komen correct toe dus daar ligt het probleem niet).  de inkomende mails worden echter wel gesynchroniseerd.  Als ik dan vervolgens de 3 mails afzonderlijk reply komen ze wel op alle 3 de locaties correct toe...

 

bijkomend stel ik ook vast dat op alle toestellen ineens het postvak ‘uit’ ineens volledig leeg is...

TUI: mappen synchronisatie staat toch niet uit
heb je al eens gezocht met google → https://www.google.com/search?q=outlook+verzonden+mails+worden+niet+gesynchroniseerd of er iets nuttigs voor u te vinden is. bv https://www.remosoftware.com/info/nl/repareren-outlook-sync-fouten/ enz….


Martin,

bedankt voor uw tip, maar ik ben niet zo een it-specialist maar toch even gaan kijken maar zoals gewoonlijk bij ‘help files’ :

 

Stap 1: Open Outlook en klik met de rechtermuisknop op een van de mappen in je Inbox, Verzonden items, Concepten, etc.

Stap 2: Selecteer Properties en klik op Synchronization tabblad en zoek naar Statistieken voor deze map

Stap 3: Controleer nu de statistieken van de Last Synchronized data.

 

en dan begint het spel : er is geen tabblad ‘synchronization’ en daar houdt het dan op… (enkel tabblad ‘algemeen’ en ‘autoarchiveren’...


no verder aan het testen :

in mijn ‘inbox’ staan verschillende mappen en blijkbaar worden verschillende mails naar verschillende mappen verstuurd

 

het gaat over de mappen ‘verzonden items’, ‘sent’ en ‘sentmail’, het lijkt mij toch logischer dat deze allemaal in dezelfde map worden gestoken…  


en vindt je de verzonden mails in geen enkel van die mappen


in elk van de 3 mappen zit telkens 1 van de verzonden test-mails


ik ga gewoon alle accounts er eens afgooien en op de 2 toestellen opnieuw instellen, het derde is de online mail zelf…  dit  lijkt mij op het moment het eenvoudigste...


Wil je alle mappen synchroniseren moet je IMAP instellen op al jouw apparaten: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-je-gsm-tablet-of-computer.html. Zie hier hoe je dit kan doen: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/kiezen-welke-imap-accountmappen-worden-weergegeven-in-outlook-32103602-a568-4499-9d25-54fe236aee6a


Volgens zijn topic start  zou ziet het er toch naar uit dat er met IMAP gewerkt wordt.


Dat is natuurlijk wel een vereiste om dit mogelijk te maken. Anders kan je enkel maar een kopie achterlaten op de mailserver van berichten door het vinkje de plaatsen bij bericht achterlaten op de server.

 

 


Inderdaad dat klopt.


Reageer